Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
benno coopman
Geregistreerd op: 09 Feb 2007 Berichten: 238 Woonplaats: ENSCHEDE
|
Geplaatst: Zo 28 Sep 2008 21:47 Onderwerp: Trekauto probleem. |
|
|
Op dit moment lees ik een paginagrote advertentie van de Bovag in de zondagskrant.
Aangeprezen wordt pechhulp onderweg.
Ik citeer:
De Autobahn,ergens in Duitsland. De avond valt en Guus Donders heeft er met 160 km/u flink de sokken in...
Maar ineens begintde VW Sharan in te houden. De snelheid valt terug naar 60 km/u. en reageert niet meer op het gaspedaal....
Snel stuurt Donders naar de vluchtstrook.
Een probleem met de turbo, vermoedt hij. Omdat de auto het wel blijft doen, besluit hij de eerste afslag te nemen.
Langzaam rijdt hij naar het dichtstbijzijnde dorp....
In een hotel belt hij de internationale alarmcentrale van BOVAG Pechhulp.
...de VW dealer komt....neemt de auto mee.
Wij boeken een kamer in het hotel..zaterdagavond.
Op zondagmoren belt de monteur....kon niets vinden.
Rustig aandoen was het advies
Dat bleek terecht want ik heb de rest van de vakantie geen problemen meer gehad.
Einde citaat.
Wat is hier aan de hand.
Bij moderne motoren met een electronisch motormanagement kan die manager wel eens iets onregelmatigs meten.
Kan link zijn.
Wat hij dan niet doet is de boel uitschakelen, zodat je stil komt te staan, maar hij schakelt over op noodloop.
De motor draait alleen nog in zijn basis modus, dus ook zonder turbo, met bovenstaand gevolg.
Bij het trekken van een caravan neemt de kans op de vermelde storing toe. Vooral bergop, waar je lekker een rits vrachtwagens kunt passeren.
Oplossing .
Ga niet naar een hotel en bel geen pechdienst doch schakel de motor uit en aan en het probleem is opgelost.
Wel een ietsie pietsie rustiger aan doen.
Benno.
Ik weet dat het verhaal klopt bij Volkswagens, SEATS, Skoda's, Lamborghini's en Bentley's. _________________ BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion. |
|
Terug naar boven |
|
|
pm3
Geregistreerd op: 02 Jan 2006 Berichten: 259 Woonplaats: Heusden
|
Geplaatst: Ma 29 Sep 2008 21:13 Onderwerp: |
|
|
Maar niet bij Ford Mondeo 2.0 TDCI. Daar heb ik twee keer zo'n ervaring mee gehad, en twee keer bleek de turboslang losgeschoten. Een reparatie van tien minuten, die ons een dag gekost heeft. _________________ vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl |
|
Terug naar boven |
|
|
Markparket
Geregistreerd op: 22 Dec 2007 Berichten: 144 Woonplaats: Meppel
|
Geplaatst: Di 30 Sep 2008 02:04 Onderwerp: |
|
|
He Benno,
Ik denk dat we dezelfde krant van wakker NL lezen
Ik heb het met mijn Renault 25 met sprekende boordcomputer en motor management system ook regelmatig meegemaakt...
Gelukkig heeft een monteur me de (3) toetsen combinatie voor resetten voorgedaan, anders had ik heel wat uurtjes wachtend aan de autobaan doorgebracht
Geef mij maar een echte oude auto zoals mijn Daimler-Benz
Nooit problemen mee! _________________ Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!! |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|