"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Trekauto probleem.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Zo 28 Sep 2008 21:47    Onderwerp: Trekauto probleem. Reageren met citaat

Op dit moment lees ik een paginagrote advertentie van de Bovag in de zondagskrant.
Aangeprezen wordt pechhulp onderweg.

Ik citeer:

De Autobahn,ergens in Duitsland. De avond valt en Guus Donders heeft er met 160 km/u flink de sokken in...
Maar ineens begintde VW Sharan in te houden. De snelheid valt terug naar 60 km/u. en reageert niet meer op het gaspedaal....
Snel stuurt Donders naar de vluchtstrook.
Een probleem met de turbo, vermoedt hij. Omdat de auto het wel blijft doen, besluit hij de eerste afslag te nemen.
Langzaam rijdt hij naar het dichtstbijzijnde dorp....

In een hotel belt hij de internationale alarmcentrale van BOVAG Pechhulp.

...de VW dealer komt....neemt de auto mee.
Wij boeken een kamer in het hotel..zaterdagavond.
Op zondagmoren belt de monteur....kon niets vinden.
Rustig aandoen was het advies
Dat bleek terecht want ik heb de rest van de vakantie geen problemen meer gehad.

Einde citaat.

Wat is hier aan de hand.


Bij moderne motoren met een electronisch motormanagement kan die manager wel eens iets onregelmatigs meten.
Kan link zijn.
Wat hij dan niet doet is de boel uitschakelen, zodat je stil komt te staan, maar hij schakelt over op noodloop.

De motor draait alleen nog in zijn basis modus, dus ook zonder turbo, met bovenstaand gevolg.

Bij het trekken van een caravan neemt de kans op de vermelde storing toe. Vooral bergop, waar je lekker een rits vrachtwagens kunt passeren.

Oplossing Idea .

Ga niet naar een hotel en bel geen pechdienst doch schakel de motor uit en aan en het probleem is opgelost.
Wel een ietsie pietsie rustiger aan doen.

Benno.

Ik weet dat het verhaal klopt bij Volkswagens, SEATS, Skoda's, Lamborghini's en Bentley's.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Ma 29 Sep 2008 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar niet bij Ford Mondeo 2.0 TDCI. Daar heb ik twee keer zo'n ervaring mee gehad, en twee keer bleek de turboslang losgeschoten. Een reparatie van tien minuten, die ons een dag gekost heeft.
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Markparket



Geregistreerd op: 22 Dec 2007
Berichten: 144
Woonplaats: Meppel

BerichtGeplaatst: Di 30 Sep 2008 02:04    Onderwerp: Reageren met citaat

He Benno,

Ik denk dat we dezelfde krant van wakker NL lezen Wink

Ik heb het met mijn Renault 25 met sprekende boordcomputer en motor management system ook regelmatig meegemaakt...

Gelukkig heeft een monteur me de (3) toetsen combinatie voor resetten voorgedaan, anders had ik heel wat uurtjes wachtend aan de autobaan doorgebracht Exclamation

Geef mij maar een echte oude auto zoals mijn Daimler-Benz Very Happy

Nooit problemen mee!
_________________
Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.