"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod 400 TD De Luxe - Nuance
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Do 01 Jul 2004 20:28    Onderwerp: Reageren met citaat

De caravan staat voor de deur. Boeiend hoe de diverse reacties zijn. Men vindt hem schitterend, of afschuwelijk. Het probleem van de wijkende deur is provisorisch opgelost , voor een goede oplossing gaan we t.z.t. naar Biod in Oldenzaal. Benieuwd hoe het caravancamperen ons zal bevallen na alle jaren "de Waard".

Caroline.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Di 07 Sep 2004 19:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Een goede vakantie gehad. De caravan is heel goed bevallen en we hebben absoluut geen spijt gehad van de ommezwaai van tent naar caravan( nu de tent nog verkopen ). Ik heb nog wel een vraag. Tijdens het rijden viel het ons op dat het neuswiel in de hoogste stand opgedraaid toch nog regelmatig de grond raakt. Nu zit er gelukkig een luchtband om het neuswiel, maar toch horen we hem regelmatig de grond raken. Volgens de dealer ligt het aan de constructie. Wie (her)kent dit verschijnsel, en heeft daar een oplossing voor gevonden?
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 17 Okt 2004 17:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline,
Dit verschijnsel herken ik zeker.
Bij mijn vorige caravan, Lander Graziella, had ik dit altijd, had niets met de trekauto te maken, maar met de constructie van het neuswiel.
Heb zelfs geprobeerd de hoogte van het neuswiel aan te passen maar was daar niet content mee.
Om een lang verhaal kort te maken, neuswiel ging richting kofferbak. Of dit wettig mag? Geen idee. Maar ik zag het als de oplossing.
Bij mijn huidige caravan, 350 Bruine Band, vind ik het neuswieltje ook niet bijster hoog zitten na aankoppelen, ben een beetje bang voor de drempels,
nu gaat dat neuswiel precies tussen de trekstang van de remmen en de dissel omhoog en klem het vast als het asje op de onderste horizontale gedeelte van de dissel rust. Vind het prima op deze manier.
Vaak is nog wel wat te rommelen met de lengte van het asje/breedte van het wieltje mocht het er niet tussen door gaan.
gegroet, joop brand
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 17 Okt 2004 18:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline schreef:
Tijdens het rijden viel het ons op dat het neuswiel in de hoogste stand opgedraaid toch nog regelmatig de grond raakt. Nu zit er gelukkig een luchtband om het neuswiel, maar toch horen we hem regelmatig de grond raken. Volgens de dealer ligt het aan de constructie. Wie (her)kent dit verschijnsel, en heeft daar een oplossing voor gevonden?

Ik herken dat.
Er zijn 3 mogelijke oplossingen:
1 de auto zakt te ver door, hulpveren (laten) monteren.
2 luchtband vervangen door een kleiner massief wieltje.
3 tijdens de rit het neuswiel verwijderen.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 17 Okt 2004 21:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Caroline,

ook wij hadden last van een te laag hangend neuswiel (400TL Exclusief). Dat is op te lossen door het zover mogelijk omhoog te halen en het asje te laten steunen op het onderste deel van de disselbalk. Een tweede optie is inderdaad... opbergen op een andere plaats, want ik kan me niet voorstellen dat dit tegen een of ander verkeersreglement indruist. Veel aanhangers hebben geen neuswiel, dus...
Wel hebben wij last van de vele verkeersdrempels in wijken waarbij het er overheen rijden de vergelijking met een hellingproef redelijk kunnen doorstaan. Het heeft me al het verlies van een caravanpootschotel gekost. Nu maak ik met mijn Opel Kadett gebruik van een extra pneumatisch veersysteem om de achterkant van de auto qua hoogte aan te kunnen passen aan gewicht in de kofferbak en tegelijkertijd de hoogte van de trekhaak. Overigens verhoogt dit niet de kogeldruk, maar het verbetert wel het rijgedrag van de auto.
Verder groeten en veel plezier met je nieuwe caravan.

Cees en Jola van der Mast
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.