"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Autowas

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JanG



Geregistreerd op: 10 Okt 2004
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Zo 10 Okt 2004 19:36    Onderwerp: Autowas Reageren met citaat

Is het zinnig de buitenkant van een 400 in de was te zetten?
Zo ja, kun je dan autowas gebruiken?
En hoe vaak moet je het doen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 11 Okt 2004 17:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik geef nu even alleen mijn ervaring weer.
Het loont zeker de moeite om de caravan in de was te zetten.
Gebruik daar gewone autowas voor. (turtle).
Hoe vaak? Goeie vraag.
Caravan 4 jaar geleden gekocht, toen helemaal in de was gezet, daarna alleen de voorkant ieder jaar vanwege de insecten, caravan maakt duizenden km. per jaar.
De caravan staat in een geventileerde ruimte tijdens de stalling, waar het altijd donker is.(Prima voor de banden en de lak).
Is de stalling in de open lucht dan wordt het een heel ander verhaal.
Dan zal het vaker moeten gebeuren om de glans te behouden.
Je moet het gewoon even aankijken lijkt mij.
gegroet,
joop brand
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 11 Okt 2004 18:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Vroeger, toen ik nog jong, knap en bescheiden was, kwam turtle op de markt met de mededeling dat twee keer per jaar toch wel voldoende zou moeten zijn met dit superproduct.

Helaas ben ik nu nog slechts verschrikkelijk knap en niet eens schatrijk, maar ik kan je vertellen, dat turtle toch in hoofdlijnen wel gelijk heeft gekregen en dat toepassing van dat wereldproduct met een gerust hart beperkt kan blijven tot de herfst en de lente.

Turtle wax op m'n eerste auto........., waarschijnlijk het duurste deel Wink, gelukkig kreeg ik korting op die eerste fles...
Terug naar boven
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 23 Okt 2004 14:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Jan G.,

voor wat betreft het in de autowas zetten van jouw caravan het volgende. Ik heb het niet van mijzelf, maar van de vader van mijn buurman. Die beheerde jarenlang het wagenpark van - als ik het wel heb - de FNV. Autowas? Helemaal niet nodig. Vanaf het moment dat de auto's qua onderhoud bij hem kwamen gebruikte hij... een sopje van zachte zeep. Is beduidend goedkoper dan allerlei schildpaddenvocht of daaraan gelieerde middelen. Probeer het maar eens uit. Ik doe het ook en tot nu toe glimde mijn inmiddels verkochte 300er en glimt de intussen aangeschafte 400er, zoals de Brabanders het zeggen: "Als een hondekulleke in de maneschijn".

De hartelijke groeten en succes,

Cees en Jola van der Mast

Ik zal straks mijn profiel bijwerken. De 300er kan er af.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 23 Okt 2004 14:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Cees,
Het lijkt erop dat we hier elkaar een beetje vliegen zitten af te vangen.
Dat "schildpaddenspul" gebruik ik al jaren, ben er content mee, dus waarom zou ik iets anders gebruiken. Daar heb ik totaal geen zin in.
Dus doe daar niet zo minnetjes over.
Trouwens even off topic , in een andere draad over die roosters, denk je nou echt dat als iemand de roosters eraf haalt dat die dan niet even naar binnen kijkt.
gegroet, joop brand Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.