"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

De Orion van Abel enRoos

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt 2004 18:44    Onderwerp: De Orion van Abel enRoos Reageren met citaat

Hier een plaatje van de Orion van Abel en Roos.
Een klassieke schoonheid, niet waar? Very Happy

_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Za 24 Jul 2004 00:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij gaan dan zondag naar Tjechië met 2 Orions,maar volgend jaar willen wij met de Biod Expert en Biod Extase (Wim) gaan!

Meer liefhebbers die eens met hun Biod in Tjechë willen staan volgend jaar , dan maken we er een treffen van!?!? (idee?)
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 24 Jul 2004 02:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben van plan om volgend jaar o.a. naar Kroatie te gaan, en op de terugweg even langs vrienden in de buurt van Wenen . Dus doorsteken naar Tjechie kan in principe wel. En valt het op een andere datum, nou dat valt denk ik wel te regelen van mijn kant. Ontmoet ik op deze (kleinschalige) manier toch een paar mede forum leden.
gegroet, joop
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Zo 01 Aug 2004 22:10    Onderwerp: Reageren met citaat

We zijn net terug uit Tjechië. Eerste keer met een caravan, meteen met een Biod, onze Extase. Onderweg op 11 juli in Duitsland nog een andere Extase voorbij zien flitsen (haalde ons in), wie herkent zich hier in?
Tjechië (Zuid-Bohemen) is ons prima bevallen. Hebben een tip voor een prima camping bij een boer in de buurt van Praag. Je staat er in de boomgaard van een stadsboerderij. Het sanitair is eenvoudig maar schoon. Er is een prima openbaar vervoer binding met het centrum van Praag. Er staan veel Nederlanders, maar het is een kleine camping. Toevallig stonden we naast een klassieke Lander van 1977 en een Constructan van 1972. De boer is een "kleine generaal". Hij stuurt eigengereide kampeerders het terrein af. Klinkt bruut maar houdt het wel rustig op het terrein. Zie www.camp-autoservis.cz.
Of we volgend jaar weer Tjechië aan doen zien we wel volgend jaar, maar zijn op de juiste tijd op de juiste plaats dan lijkt het ons een leuk idee om elkaar eens te treffen.
_________________
Janine & Dick, BIOD Extase 2L 1972.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Dirk



Geregistreerd op: 29 Okt 2004
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Vr 29 Okt 2004 01:37    Onderwerp: Orion Reageren met citaat

Lex M schreef:
abel schreef:
Zou de Orion niet als gast op het Biodweekend mogen komen? Kunnen jullie haar in werkelijkheid zien!

Van mij wel. Maar wie ben ik in dezen? Wink


Hallo Lex,

Hoewel ik zoals je weet grote fan, liefhebber en kenner ben van de Biod caravans, ben ik ruim drie jaar in het bezit van een Schafer Sulaica 500 polyester caravan bj.1965.( waarvan de ontwerper dezelfde is dan van de BIOD Extase)Ik zou het als voorrecht ervaren om in 2005 als gast aanwezig te mogen zijn op de Biod meeting 2005, waarvan ik mij vanaf de eerste meeting in Denekamp op "De Papillon " bij betrokken voel. De bescheiden van dit weekend en deelnemerslijst zijn nog steeds in mijn bezit .Indien er in de toekomst sprake is van de oprichting van een BIOD vereniging met statuten stel ik deze bescheiden kosteloos ter beschikking van deze nieuw op te richten vereniging.

Daarnaast het volgende: zoals bekend ben ik in het bezit vrij veel documentatie over BIOD caravans. Indien er Biod liefhebbers zijn die belangstelling hebben voor informatie over het model en bouwjaar mogen zij contact met mij opnemen voor documentatie.Wellicht dat het in de toekomst mogelijk is deze informatie op jullie site te plaatsen.

Met vriendelijke groet en in afwachting van reacties op dit bericht,
teken ik ,

Dirk Bijlsma
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Vr 29 Okt 2004 10:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Dirk,

Voor mij ben je een nieuw "gezicht" op deze site. Het is leuk om vers bloed te "ontmoeten", want het geeft meestal nieuwe inzichten.
Ik zou graag willen reageren op wat je schrijft, al besef ik mij dat jij je tot Lex hebt gericht.

Waarom wil ik reageren?

Je schrijft een kenner te zijn wat betreft Biod. In mijn achterhoofd speelt het idee om een artikel te schrijven over de ontwerpers van de verschillende Biod modellen, omdat hierover niet veel terug te vinden is. Maar het begin, de Extase, schept meteen al verwarring. Jij bent van mening dat dit net zoals bij Suleica een ontwerp is van Ferdinand Schäfer. Henk Kroon deelt deze mening in zijn boek Caravannen door de tijd. Maar Lex niet zoals je op de site kan lezen. Hij denkt dat het Franz Maly is. Wat je weet over de ontwerpers en ontwerpen zou ik graag willen weten voor het maken van een artikel. Als Biodcaravans zo bijzonder zijn om hun vorm, dan mogen ook de vormgevers in beeld komen.

Als bezitter van een Extase ben ik nieuwsgierig naar alles over de Extase, dus informatie en documentatie zou ik graag willen hebben. Hoe kan ik hier aan komen?

Als iemand die bezitterig kan zijn en in extase raakt bij, met name oude, Biods hoop ik dat alle aanvullende informatie over alle Biods een plekje krijgen op de site.

Het lijkt mij leuk om jou en je Suleica eens te ontmoeten op het Biodweekend, net zoals de Orion van Abel. Ik denk dat het de organisatoren van het Biodweekend zijn die hierop het antwoord geven.
Ik kan me voorstellen dat, mede gezien de grote opkomst en beperkte ruimte, hun voorkeur uit kan gaan naar Biod=Biod.

Dit zet me aan het denken of het een goed idee is om een weekend in het voorjaar te organiseren waarbij o.a. Biod, Fahti (ik denk hierbij aan een bericht van Abel over een Fahti-treffen in Duitsland, elders op dit forum), Suleica, Orion e.d. elkaar ontmoeten. Ik zal dit in een nieuw onderwerp op de forum voorstellen. Zie "Polyestertreffen".

Ik heb me, zoals je kunt lezen in dit forum, eerder actief gemaakt om een club voor Biodbezitters op te richten, maar dit heeft nog niet tot een positief resultaat geleid omdat de tijd er nog niet rijp voor lijkt te zijn. Het is wat mij betreft nog niet van de baan, maar vraagt wat tijd en beleid. Met een adressenbestand kunnen we mogelijk andere Biod-liefhebbers bereiken dan via het internet. Dus wil je deze ter beschikking stellen om tot een club te komen dan hou ik mij zeer aanbevolen.

Dirk, een vriendelijke groet van Dick.
_________________
Janine & Dick, BIOD Extase 2L 1972.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 29 Okt 2004 13:38    Onderwerp: Re: Orion Reageren met citaat

Dirk schreef:
Hoewel ik zoals je weet grote fan, liefhebber en kenner ben van de Biod caravans, ben ik ruim drie jaar in het bezit van een Schafer Sulaica 500 polyester caravan bj.1965.( waarvan de ontwerper dezelfde is dan van de BIOD Extase)Ik zou het als voorrecht ervaren om in 2005 als gast aanwezig te mogen zijn op de Biod meeting 2005, waarvan ik mij vanaf de eerste meeting in Denekamp op "De Papillon " bij betrokken voel.
Van mij ben je van harte welkom. Ik zal het eens bespreken met het organisatiecomité (geen van hen is actief op dit forum, helaas).
Citaat:
Daarnaast het volgende: zoals bekend ben ik in het bezit vrij veel documentatie over BIOD caravans. Indien er Biod liefhebbers zijn die belangstelling hebben voor informatie over het model en bouwjaar mogen zij contact met mij opnemen voor documentatie.Wellicht dat het in de toekomst mogelijk is deze informatie op jullie site te plaatsen.
Ik wil tzt wel eens langs komen om een en ander te bekijken als dat mag.
Als ja, wil je dan je adresgegevens sturen via een privé-bericht?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Vr 29 Okt 2004 20:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom Dirk,

Wij kennen elkaar al , want ik ben al eens op bezoek geweest toen jullie nog in Harich woonden.
Later heb ik nog al eens telefonisch contact gehad, omdat ik op zoek was naar alle Expert eigenaren.
Leuk om je ook eens op deze manier te treffen!
Wij zijn sinds het begin van dit jaar in het bezit van de Orion en zijn daarmee naar het Duitse Suleica Orion Treffen (Pinksterweekend) in Berlijn geweest. (ontzettend leuk en veel Suleica en Orions) We zijn ook lid geworden en zou heel graag eens willen dat een Nederlands Lid het evenement in Nederland organiseerd!
Inmiddels hebben zoals in het onderschrift staat bij ons de caravans zich wat vermeerderd (de Suleica 500 hebben we weggedaan, want het werd iets te veel) .

Groeten van Roos en Abel Slot Noordwolde(fr)
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.