"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Slot disselbak vastgevroren

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 21 Feb 2009 18:04    Onderwerp: Slot disselbak vastgevroren Reageren met citaat

Slot disselbak vastgevroren, precies op het moment dat je rillend van de kou de gasfles wilt verwisselen? Het is mij afgelopen week overkomen... Embarassed
Het is zo'n draaislot, wat je moet indrukken om te voorkomen, dat men het opendraait...

Gelukkig had ik een volle fles Slotspray bij me en ben daar even stevig mee aan het werk gegaan.
Als snel werkte de cilinder weer, maar toen moest ook die knop nog uit zijn kastje komen.
Uiteindelijk is dat gelukt door nog meer slotspray te spuiten en er stevig met de vuist op te rammen. stomstom
Daarna voor de zekerheid nog even wat spray in alle kieren geblazen...
Helaas wilde het kreng niet terug op slot en daar heb ik toch wel een hekel aan, als ik die caravan onbewaakt moet achterlaten. stomstom

Maar gelukkig bleek de slotspray de andere dag goed zijn werk te doen en doet het slot nu weer waarvoor het daar is geplaatst.

Meteen ook maar even de andere slotjes een beurt gegeven voor de zekerheid Wink
Terug naar boven
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Za 21 Feb 2009 20:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Winterkampeerders hebben toch altijd wel wat onder de kurk?
Zorg dan wel voor tenminste 80%; STROH rum lijkt me wel aardig. Ook te gebruiken als slaapmuts. Very Happy

Serieuze tip: smeer een slot enkel en alleen met grafietpoeder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 22 Feb 2009 01:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Serieus antwoord:
Dat is goed voor klaviersloten, maar niet voor cilinders.
Maar in de praktijk is grafiet sowieso helemaal achterhaald, ik heb bijvoorbeeld al meer dan twintig jaar geen grafietspuitje meer, terwijl ik waarschijnlijk van jullie allemaal toch wel de meeste sloten gerepareerd en onderhouden heb.
Des te stommer natuurlijk, dat ik die sloten niet op tijd smeerde... Embarassed Embarassed Embarassed

Maar kijk eens op deze site: www.griffon.nl en in het bijzonder op dit deel:
http://www.griffon.nl/NL/nl1/view.do?UID=1aa9f9901010546caee06b32

Van alle door mij in de loop van de tijd gebruikte smeermiddelen vind ik dit de beste en veiligste voor alle sloten.
Terug naar boven
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Zo 22 Feb 2009 11:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Alweer wat geleerd. Documentatieblad informatie tot mij genomen: maar het verbaast me dat er minerale olieën inzitten, naast siliconen. Ik ben in de veronderstelling dat minerale olieën bij het verouderen "verrubberen". Is deze firma ook de fabrikant van het (verouderde) middel IMAL? Wink

groet!
Tj
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 22 Feb 2009 12:28    Onderwerp: Reageren met citaat

IMAL? Inderdaad!

Overigens is de siliconenolie van de Aldi ook erg goed... Wink
Ik zou er niet gek van opkijken, als het uit dezelfde tank kwam als die slotspray... Wink
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 22 Feb 2009 13:25    Onderwerp: Reageren met citaat

En daarna een dopje over het slotje. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.