"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Waarom caravan verzekeren?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Za 21 Mrt 2009 11:12    Onderwerp: Waarom caravan verzekeren? Reageren met citaat

Hallo,

Vanmorgen keek ik eens uit nieuwsgierigheid op de ANWB-site naar de kosten van verzekeren van mijn caravan van 1992. Hij is nu bij de Europeesche verzekerd. Misschien had ik het wel kunnen weten, maar toch schrok ik er wel van dat de dagwaarde op zo'n € 260,-- uitkwam. Dat is minder dan mijn jaarpremie. Crying or Very sad
Ik vraag mij serieus af waarom ik de caravanverzekering zou handhaven. Achter de auto gekoppeld valt de caravan onder de autoverzekering, niet aangekoppeld valt hij onder de persoonlijke WA-verzekering. Wie kan mij een goede reden geven?
Leen
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Za 21 Mrt 2009 12:19    Onderwerp: Reageren met citaat

"Kijken = w.s. kopen" was de stelling van de vorige eigenaar van onze BIOD 350 3k 1988. Omdat we ruim 30 jaar geen ervaring meer hebben met het caravanrijden (ooit gehuurd), gebeld met een regel-het-zelf verzekeringsinstituut. Omtrent de kosten van verzekering van de OldTimer, kon volledige duidelijkheid gegeven worden. ca €220. De vraag: "wat is de uitkering, als ik door onverhoopt onheil, al dan niet door eigen schuld, de caravan TotalLoss rijdt" Daar hadden ze géén idee van. We hebben de oldtimer later verzekerd na keuring en waardebepaling van de caravan.

De volgende dag hebben we de caravan onverzekerd naar z'n geboortegrond gereden: fingers crossed.

Oldtimers kunnen dus wel verzekerd worden, via ....(da's wel bekend binnen de gelederen BIOD club die geen club is). Afweging kosten tov waarde!

Onze volksaard is: verzeker (te!) veel. Reclames te over.
Regenverzekering, sneeuwverzekering voor de zomer- cq wintervakanties bijvoorbeeld. Er wordt flink afgewoekerd door tussenpersonen en verzekeraars, maar voorlichting helpt in de keuze.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Za 21 Mrt 2009 12:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Enkele jaren geleden waren wij maar wat blij met onze oldtimerverzekering. Onze 400 TD uit 1989 werd in Frankrijk volledig in de prak gereden. De caravan was door Jeroen Bolks getaxeerd voor de verzekering, en we hebben de volledige waarde min het eigen risico van 125 euro teruggehad. Onze vervangende caravan (1991) hebben we weer via dezelfde weg verzekerd. Het geeft mij in ieder geval een stuk rust en zekerheid.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Za 21 Mrt 2009 15:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Enkele jaren geleden waren wij maar wat blij met onze oldtimerverzekering. Onze 400 TD uit 1989 werd in Frankrijk volledig in de prak gereden. De caravan was door Jeroen Bolks getaxeerd voor de verzekering, en we hebben de volledige waarde min het eigen risico van 125 euro teruggehad.

Ik wist niet dat, behalve voor auto's, voor caravans ook een oldtimerverzekering kan worden geregeld. Mag ik ook weten bij welke maatschappij je dit hebt gedaan. Mijn Mercedes is nu bij Reaal verzekerd. Misschien kan de caravan daar ook wel worden verzekerd.
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Za 21 Mrt 2009 16:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Via Jeroen is onze caravan bij "Kuiper verzekeringen" in Heerenveen verzekerd. www.kuiperverzekeringen.nl . Ik heb de site even nagekeken, maar kan niet de klassieker of oldtimerverzekering vinden die ik bedoel. Misschien wordt hij niet exact benoemd op de site. Een telefoontje kun je er altijd aan wagen. We hebben ook enkele accessoires meeverzekerd, omdat deze schadegevoelig zijn (vast bed, voortent) De taxatie is drie jaar geldig, daarna moet de caravan opnieuw getaxeerd worden.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Za 21 Mrt 2009 17:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Hartelijk dank Caroline voor de informatie, ik ga er maandag gelijk werk van maken. Zo'n klassiekerverzekering heeft nog zin, anders kan je het volgens mij net zo goed laten.
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 21 Mrt 2009 23:59    Onderwerp: Reageren met citaat

http://caravantaxaties.biod.info/
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Zo 22 Mrt 2009 01:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Lex voor de link naar de website van caravantaxaties/Jeroen Bolk. Voor mij geheel nieuw. Ik kreeg even het gevoel 'ben ik nou zo stom, waarom heb ik dit niet zelf gezien?' Maar nee, ik heb nog steeds geen link kunnen vinden op 'onze' webstek voor liefhebbers. Of is mijn bril al kwijt vóórdat het 1 april is? Rolling Eyes
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 22 Mrt 2009 07:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Leen schreef:
Bedankt Lex voor de link naar de website van caravantaxaties/Jeroen Bolk. Voor mij geheel nieuw. Ik kreeg even het gevoel 'ben ik nou zo stom, waarom heb ik dit niet zelf gezien?' Maar nee, ik heb nog steeds geen link kunnen vinden op 'onze' webstek voor liefhebbers. Of is mijn bril al kwijt vóórdat het 1 april is? Rolling Eyes

Het staat in het forum 'Producten voor de BIOD-caravan' ( http://biod.info/phpBB2/viewforum.php?f=22 ) en op de stek bij 'Tips' ( http://biod.info ).
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.