"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

scheiden carosserie-chassis extase

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr 20 Apr 2007 21:21    Onderwerp: scheiden carosserie-chassis extase Reageren met citaat

ik ben buiten het vervangen van de vloer (zie mijn andere vraag)ook van plan om het chassis en as op te knappen maar daarvoor moet het ei van het chassis. heeft er iemand een idee hoe ik dat op een verantwoorde manier kan doen?is het tilbaar (als hij leeg is) met een paar man en als ik het met een takel doe hoe en waar zet ik de takelbanden vast?
alle tips zijn welkom!!!
aart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Za 21 Apr 2007 00:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is al even geleden (1970) dat ik chassis en de romp heb gescheiden.
Vanuit die ervaring het volgende:
Als de vloer eruit is staat de romp al los op het chassis, want de romp zat door de vloerplaat met bouten aan het chassis vast.
De body van de extase is zelfdragend. Je kunt deze op diverse manieren van het chassis halen, op balken eraf schuiven, met een paar sterke mannen met balken eronder eraf tillen of opkrikken. Kortom probeer maar, maar doe het zo dat je later het chassis er weer onder kunt rijden.
Let dan ook eens op een voorkomend verschijnsel bij oude Extases, nl of de body op de 4 hoeken niet ietwat door z'n wangen is gezakt. Dat houdt in dat de wand iets over de vloerplaathoogte is gezakt. Heb je dat verschijnsel dan is het op te lossen. Ik zie bericht daarover tegemoet.
groeten,
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Za 21 Apr 2007 11:24    Onderwerp: Reageren met citaat

als antwoord op je vraag in het andere stukje maar wat dus eigenlijk hierbij hoort.
ik wil het chassis en as laten stralen en daarna verzinken en poedercoaten. de as nakijken (rubbers,remmen, lagers en dempers) en een beetje hoger op de poten zetten zodat er een beetje grotere banden onder kunnen zodat hij achter de landrover niet meer zo achterover hangt.en dan alles er weer terug op en dan de rest opknappen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mei 2007 16:43    Onderwerp: doorzakken ei Reageren met citaat

mijn ei is inderdaad doorgezakt op de randen ik ben benieuwd hoe dat op te lossen is. heeft er iemand nog tips?
alvast bedankt
aart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jul 2007 23:30    Onderwerp: doorgezakte wangen Reageren met citaat

Baartie,
ben terug van vakantie, heeft antwoord op jouw vraag daarover nog zin gelet op mijn late tijdstip van reageren?
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr 06 Jul 2007 22:58    Onderwerp: opkrikken doorgezakte carosserie Reageren met citaat

nee ik had het inmiddels anders maar niet zo uitgebreid opgelost. er zit nu een nieuwe dikkere houten vloer in met een hardhouten raamwerk en isolatie
en door de zijkanten vanaf de buitenkant omhoog te krikken voordat ik de vloer met epoxy en glas aan de wanden geplakt heb is het doorzakken ook bijna helemaal weg de rest is romantiek zullen we maar zeggen.op naar de volgende stap nl. het chassis daarna de carrosserie aan de buitenkant en dan het bekleden aan de binnenkant en het opnieuw betimmeren van de binnenkant.dat gaat allemaal niet meer dit jar gebeuren (chassis waarschijnlijk nog wel)
maar in ieder geval toch bedankt voor de reactie ik gebruik het dan misschien niet meer maar anderen die dit lezen wel.
aart van herk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BdK



Geregistreerd op: 10 Jul 2009
Berichten: 17
Woonplaats: Culemborg

BerichtGeplaatst: Di 21 Jul 2009 18:15    Onderwerp: Scheiden carosserie chassis Reageren met citaat

Ik reageer een beetje laat op dit draadje, maar ik ben pas zeer recent eigenaar van een Biod Bambi en iets langer (voor de tweede maal) opdrachtgever van een nieuwe Biod (nu in aanbouw). De Bambi heeft echter een probleempje met de deur (en dat is niet de enige, heb ik inmiddels opgemerkt) waardoor ik erg benieuwd ben naar de voorgestelde en uitgevoerde mogelijkheden om de "uitgezakte wangen" op te lossen. Is vast ook toepasbaar op de Bambi Laughing
_________________
Met vriendelijke groet,

Bert
Bambi 1968
Nomade 2009 / 2010 ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.