"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Nieuwe trekauto met veel problemen.
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rdehaan



Geregistreerd op: 12 Sep 2006
Berichten: 7
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Di 09 Jun 2009 19:15    Onderwerp: Renault is goed in het maken van slechte auto's Reageren met citaat

Houd de moed er in. Bijna alle onderstaande problemen zijn bij mijn lease megane (2004) uiteindelijk allemaal opgelost... in 4 jaar en 36 garagebezoeken....
Als het mijn eigen auto was geweest had ik hem al veel eerder weggedaan maar ik moest de lease gewoon uitzitten ondanks alle problemen.

Groet,
Remco

Problemen met mijn renault megane:

Lekkage in de rechtervoordeur, bij veel regen loopt het portiervak vol water.
Weer problemen met de elektronica (2 a 3 x per maand) per maand vallen alle displays uit, reageert de cruisecontrole, de radio, die kilometerteller etc niet meer. De displays vallen volledig uit, als de radio aan is kan hij niet meer worden uitgezet, zachter gezet enz, kmstand, verbruik etc kunnen niet meer worden afgelezen) Het enige wat helpt is de auto aan de kant zetten. Contact uit en auto opnieuw starten.
Problemen met de sloten(wederom problemen met de bediening van de sloten. Probleem ontstaat doordat de sensors niet meer goed reageren. Is reeds diverse keren aangemeld. Probleem begon bij deur linksachter, toen rechtsachter nu ook linksvoor. Het probleem is dat de deur regelmatig (3x per week) niet reageert op de sensor. De auto kan dan alleen worden geopend door een andere deur te openen. Meestal doet een andere deur het dan wel, welke deur het niet doet is willekeurig, maar meestal achter) Dit is nu de 9e keer dat ik met problemen aan de sloten terug ben bij de dealer. In het verleden is er veel gedaan om dit te verhelpen maar de problemen blijven terugkomen.
Piepende remmen, euvel blijft terugkomen.
De ventilator van de blower/climatecontrol maakt wederom een luid brommend geluid. Is al eerder vervangen (toen was hij helemaal defect), nu weer problemen.

Bij het ophalen van de auto kreeg ik te horen dat zowel de elektronica problemen als ook de deurproblemen zich in de garage niet voordeden en dat ze er dus niks aan konden doen.
Ik heb mijn beklag gedaan over het blijvend terugkeren van deze problemen en dat ik het om het netjes te zeggen behoorlijk heb gehad met de auto.

Nadat ik hier als antwoord op kreeg dat men zich kon indenken dat ik dat vervelend vond (maar er dus niks aan gingen doen) heb ik geweigerd de auto mee te nemen omdat ik verwacht dat het nu wel wordt opgelost.

Hieronder een overzicht van de problemen die ik tot op heden heb ondervonden met de auto. Ik heb geen volledig log bijgehouden van alle keren dat ik terug ben geweest met de auto maar een korte samenvatting hieronder:

Ik ben nu voor de 21e keer (kan een of twee keer meer/minder zijn) in de garage met de auto in 2 ½ jaar dat ik de auto nu heb.
De dealer heeft tot op heden na enige druk wel steeds een poging gedaan om de problemen te verhelpen
Veel onderdelen zijn al vervangen maar lossen de problemen niet op (of slechts tijdelijk)
Autosloten/sensors (tot op heden 8 keer eerder met problemen bij de dealer geweest specifiek voor de sloten. Het probleem is bij Renault bekend. Er zijn diverse keren modificaties uitgevoerd waaronder: 2x alle sensors vervangen. 2x alle sloten vervangen, 1x de computer vervangen die de centrale vergrendeling regelt, speciale afdichting aangebracht ivm condensvorming in de censors etc). Al eerder moest ik s’ morgens bij het openen van de auto eerst alle deuren af om te kijken met welke deurgreep ik die dag de auto kon openen. Probleem doet zich nu weer voor maar voornamelijk bij de achterportieren.
Automatisch openen van de auto. S’ avonds de auto afsluiten en midden in de nacht zien dat de binnenverlichting brand. De auto is dan automatisch van het slot gesprongen en de binnen verlichting is aan. Hoe nodig ik het inbrekersgilde nog meer uit. Diverse keren voorgekomen. Na het vervangen van de computer komt dit probleem niet meer voor.
Bij indrukken van de schakelaar van de raambediening verdwijnt de hele unit in de deur (naar beneden gevallen) is verholpen door nieuwe bevestigingsplaat te bestellen. Wegens tijdgebrek bij dealer heb ik hem zelf ingebouwd.)
Problemen met de handsfree kaart, melding, kaart wordt niet herkend. Andere kaart gekregen, melding komt niet meer voor. Soms werkt de kaart echter niet en moet hij in de gleuf van de auto, dan werkt het wel.
Piepende remmen, 3x eerder afgesteld, 2x remblokken vervangen door speciale (“zachte”) blokken.
Problemen met de airbag. Storing bij starten van de auto, melding dat de airbag niet functioneert (niet kunnen reproduceren in de garage, niet meer voorgekomen).
Afslaan van de auto op de snelweg, (1x voorgekomen, zonder reden afslaan en uitvallen van stroom en elektronica, stuurpenkrachtiger, geen verklaring niets waarneembaar in computer).
Problemen met het starten van de auto, onder bepaalde condities start de auto niet (te maken met handsfree kaart, na invoeren van de kaart start de auto wel) Kaart vervangen, batterijen vervangen, probleem komt nog steeds voor. Workaround is de kaart in te voeren ipv handsfree.
2x alle buitenverlichting vervangen van de auto. Om onduidelijke reden gaan alle lampen van de auto tegelijkertijd kapot. 2x alles tegelijk vervangen gaat nu al een half jaar goed.
Probleem bij zware regen valt alle verlichting uit. Levensgevaarlijk voorval waarbij ik bij zware regen een vrachtwagen inhaalde en direct alle buitenverlichting uit ging. Regensensor vervangen op de voorruit.
Problemen met de cruisecontrole, om onduidelijke reden valt de cruisecontrole uit. 3x voor teruggeweest. Tijdens het gebruik of bij ingestelde snelheid in geheugen piept de auto ineens en is de snelheid op het display verdwenen. Snelheid moet dan opnieuw worden ingesteld. Diverse aanpassingen van de software, veertjes van pedalen etc. Probleem doet zich nog steeds voor. Maar minder vaak dan voorheen.
Piepende boortcomputer. Met regelmaat (2 a 3 keer per maand) tijdens het rijden piept zonder aantoonbare reden de boordcomputer en gaat het service lampje even branden. Diverse keren de software geüpdate. Probleem komt nog steeds voor. Geen idee wat er aan de hand is.
Problemen met het display en de bediening (stuurunit) van de radio. Het display van de radio valt uit en de stuurunit werkt niet meer. Stuurunit vervangen. Stuurbediening werkt nu wel goed maar display val nog wel eens uit (in dit geval blijven de andere displays wel aan).
Problemen met de elektronica, alle displays vallen gelijktijdig uit. Zoals ook boven aangegeven werkt de cruisecontrole niet meer, de radiobediening regeert niet meer. Niet aan het stuur maar zelfs aan/uit en harder/zachter op de radio zelf regeert niet. De radio blijft aan tot je de auto uit zet. Alleen na opnieuw starten van de auto werkt alles weer goed.
Geluidsoverlast aan de banden (cuppende banden, alle banden vervangen) Probleem opgelost!
_________________
Biod Extase 2L 1973 (verkocht)
Biod Nomade TD 2003
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 09 Jun 2009 19:30    Onderwerp: Reageren met citaat

rotfl rammen rotfl rammen rotfl rammen rotfl rammen rotfl rammen rotfl rammen rotfl rammen rotfl rammen rotfl rammen rotfl rammen rotfl
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Di 09 Jun 2009 19:58    Onderwerp: Reageren met citaat

schrik schrik Oh dan ben ik nog spekkoper. ola
Terwijl er mensen zijn die helemaal geen problemen hebben
met hun megane/scenic. banaan banaan banaan
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 09 Jun 2009 23:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb tot mijn tevredenheid ruim 4 jaren in onze Laguna Break 1.9 HDI (bj 2000) gereden.
Van mrt 2004 tot nov 2008.
Op de airco na heeft hij die jaren uitstekend gepresteerd.
Ik heb hem niet weggedaan vanwege gebreken, maar omdat de Volvo op mijn pad kwam.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Wo 22 Jul 2009 11:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Onderweg naar Bretagne tegen het volgende probleem aangelopen:
De auto reed zonder caravan alsof er een caravan achter zat.
Auto laten controleren bleek dat de turbo defect was.
De auto was bij een citroen garage gekocht dus citroen assistance gebeld.
Die zeiden keihard dat ze niets konden doen.
Citroen assistance is een citroen product en ik had een renault.
Uitgelegd dat hulpverlening bij eurocasion hoorde mocht niet baten.
Ik moest het maar uitzoeken en het verder met de dealer regelen.
Al met al moest ik het voorschieten en het als ik terug was declareren bij
de dealer in Woudenberg.
De grootste verrassing kwam bij thuiskomst.
De dealer vertelde mij dat de aanvraag van de turbo door eurocasion
was afgekeurd omdat ik geen garantie had!
Op de factuur van de Franse renault garage stond de huidige kilometerstand en die was volgens eurocasion 1100 km boven de 20000 km die ik als garantie had (1 jaar garantie of 20000 km).
Ik zei dat dat niet klopte en dat ik de auto bij 103000 km gekocht had.
Nee zei de garage gekocht bij 95000 km!
Bij aflevering bleek nl dat de km stand die op de factuur stond 8000 km
lager was dan de werkrlijke km stand.
Maakte niet uit zei de garage bij aflevering.
Nu dus wel.
Gelukkig zijn er meer papieren bij de auto waar wel 103000 km
opstaat dus als het goed is komt alles goed (hoop ik).
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 22 Jul 2009 17:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ach, ik hoef alleen maar een nieuwe motor... schrik schrik
Terug naar boven
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Do 23 Jul 2009 07:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Ping-Ping KASSA!!!!!!!!!!!!
Da's ook niet niks Peter.
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 23 Jul 2009 09:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ons vakantiegeld voor twee jaar...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.