"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Navigatie op coördinaten
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 21 Jun 2009 04:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb hier in de VS waardering gekregen voor Tomtom.
Er ontbreken een aantal mogelijkheden, maar het start zeer snel op, zet mijn smartfoon (Windows Mobile) niet vast en is gemakkelijk in het gebruik. Dit in tegenstelling tot IGO: een trage starter en regelmatig vast.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Za 27 Jun 2009 15:20    Onderwerp: Reageren met citaat

tent-mens schreef:
We zijn op vakantie in Frankrijk; met Garmin. Het gaat iha redelijk goed, mits je niet enkel en alleen afgaat op de Juf..........


Tja, dat was het dan, trois semaines comme Dieu........... et aucun problème avec le (la) combination.

De Garmin is uitstekend bevallen, en ik vermoed dat het niet veel uitmaakt welk merk tie is. Meerkosten voor allerlei toeters en bellen. Gemak van diverse informatie: bank/pinnen, winkelcentra, tanken ziekenhuis, gendarme etc magnifique mais 100,000 procent foutvrij was tie niet. De parkeerplaats bij de barriëre van de Rance in St Malo, was niet als zodanig aangegeven: dat was bleu comme la mèr. Lastiger waren gesproken foutjes als: "over 200 meter rechtsaf slaan". Je moest dan eerst de carrefour oversteken en enkele meters later (<10m) rechtsaf. Daarentegen was het in het 3D overzicht wel weer duidelijk aangegeven. Niks te kniezen hoor.

Nu de aanbieding beoordelen voor de "levenslange updates" weliswaar m.b.t. de levensduur van dit fantastische hulpmiddel. De wegenkaarten erbij/ernaast houdend. (wie dit wel/niet heeft bijgekocht mag me mailen zet ik het ff in statistiek) Wink

à tous: "Bon Voyages/ reviendra sans problèmes"
wünsche Ihnen: "Fahren Sie gut nach Hause!"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul 2009 17:02    Onderwerp: Re: Navigatie op coördinaten Reageren met citaat

Een paar handige links van een (beginnende) TomTommer:
- http://www.gpscoordinaten.nl/
- http://www.navx.com/
- http://www.poieditor.com/

Let bij TomTom op met het installeren van nieuwe firmware.
Een nieuwe versie werkt soms niet met je oude kaart.
Dit is op te lossen door voor een stevig bedrag een nieuwe kaart te kopen.

De firmware restoren uit een backup is dan ook een oplossing.
Het backup-programma van TomTom moet dan wel werken.
Bij mij werk backup tot nu toe niet. Mad

Let goed op de basisinstellingen. Zijn deze verkeerd ingesteld dan kan je
bij het volgen van de "kortste route" op een zandweg of op een alpien geitepaadje terechtkomen.

Zelf stel ik me veel voor van de E. Leclerc supermarchés die ik in de TT heb opgenomen.
Goedkoop tanken, goeie vis enz. altijd te vinden!

Jammer dat ik onderweg geen internet heb. Dan zou je bij de lunch de middagreis even kunnen invullen.
Of moeten we dat juist niet willen? Het verrasingselement van het reizen moeten we koesteren!
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul 2009 18:08    Onderwerp: Re: Navigatie op coördinaten Reageren met citaat

Hans Plantinga schreef:
Jammer dat ik onderweg geen internet heb.

Daar kun je toch zelf het nodige aan doen?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul 2009 19:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een Navigon 4310 maar ik kan er (nog) niet achter komen hoe je handig een route kunt plannen. Bijvoorbeeld van Terborg naar de A3, dan de A3 naar het zuiden, en verder via de A2, de A1, de A44 en de A7 maar Ellwangen (een prima camping als eerste etappeplaats naar het zuiden). Om maar een praktijkvoorbeeld te nemen. Ik kan wel een route plannen via plaatsen, maar dan sta ik iedere keer in het centrum van zo'n plaats, of ik moet tijdig op de Autobaan zoeken naar de knop 'volgende plaats overslaan' of zo. En ik kan als routeplaatsen wel Autobahn kreuzen ingeven maar die namen zijn vaak niet te vinden op het apparaat omdat je dan eerst moet weten onder welke plaats zo'n kreuz valt (en Dreiecken heb ik nog nooit kunnen vinden). Hoe gaat dat bij Garmin, bij TomTom?
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul 2009 22:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Kan je niet gewoon als eindpunt Ellwangen aangeven? Of maakt ie dan een route die jij niet wilt rijden?
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul 2009 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik het goed heb, kun je op de duurdere Garmins op de computer een route plannen, die je dan later op je GPS invoert.
Dat kan bijna op de meter nauwkeurig door bijvoorbeeld op of bij kruispunten een "knik" te plannen.

Deze GPS-en zijn niet te vergelijken met de TT-achtigen, waaronder ook de Garmin Nüvi.

Kijk maar eens op dit forum: http://forum.gps.nl/ in hoeverre ik gelijk heb Wink
Terug naar boven
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009 00:16    Onderwerp: Reageren met citaat

arnoudj schreef:
Ik heb een Navigon 4310 maar ik kan er (nog) niet achter komen hoe je handig een route kunt plannen. Bijvoorbeeld van Terborg naar de A3, dan de A3 naar het zuiden, en verder via de A2, de A1, de A44 en de A7 maar Ellwangen (een prima camping als eerste etappeplaats naar het zuiden). Om maar een praktijkvoorbeeld te nemen. Ik kan wel een route plannen via plaatsen, maar dan sta ik iedere keer in het centrum van zo'n plaats, of ik moet tijdig op de Autobaan zoeken naar de knop 'volgende plaats overslaan' of zo. En ik kan als routeplaatsen wel Autobahn kreuzen ingeven maar die namen zijn vaak niet te vinden op het apparaat omdat je dan eerst moet weten onder welke plaats zo'n kreuz valt (en Dreiecken heb ik nog nooit kunnen vinden). Hoe gaat dat bij Garmin, bij TomTom?


Bij Garmin Nüvi 255 niet tegengekomen. De geplande route op de heenreis Bretagne via Tol yes en snel yes, werden we in België op een flinke omweg onthaald: Antwerpen Gent Brugge dan ri Oostende en via de kust naar het zuidwesten. 1' standplaats Miannay. Terug uit de laatste = 1' standplaats terugreis gekozen voor géén tol via Abbeville en Lille; consekwentie tweebaans wegen door dorpjes en dat heeft ook wel weer wat, maar het schiet niet erg op. Dat was dan wel op de drukke vrijdag met weekendverkeer. De heenreis was vanaf Oostende - Duinkerken - Dieppe (op zaterdag) uiterst rustig. Ik ga het een volgende keer toch eens uitproberen om "tussenplaatsen" in te geven.
Tjerk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009 00:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Het probleem ontstaat als je een eindbestemming wilt bereiken volgens een andere route dan de door de PNA voorgestelde. Dan moet je tussenpunten invoegen, maar die wil je PNA dan ook op de meter bereiken. En dus kom je met caravan en al zo ongeveer op het bordes van het stadhuis.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009 07:34    Onderwerp: Reageren met citaat

arnoudj schreef:
Het probleem ontstaat als je een eindbestemming wilt bereiken volgens een andere route dan de door de PNA voorgestelde. Dan moet je tussenpunten invoegen, maar die wil je PNA dan ook op de meter bereiken. En dus kom je met caravan en al zo ongeveer op het bordes van het stadhuis.

Dat is toch niet zo'n probleem. Zo'n ding helpt, maar uiteindelijk is het verstandig om zelf de beslissing te nemen. Zelf in de buurt van een tussenpunt de route bepalen. De navigator past zich uiteindelijk aan.
Zoals gezegd, ik vind Tomtom gebruiksvriendelijk. Een route is vrij simpel te programmeren. En je kunt TT alternatieven laten bepalen. Niet succes verzekerd natuurlijk, maar ik ben het gaan waarderen.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009 11:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Het probleem van tussenpunten is nu juist dat de navi zich niet aanpast... Hij gaat pas naar het volgende tussenpunt navigeren, als het vorige bereikt is! Als je daar dus omheen rijdt, blijft hij navigeren naar het eerste tussenpunt...

Kan je als tussenpunt geen coördinaten opgeven? Die kan je met google maps of -earth toch wel vinden?
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009 12:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij kun je bij Garmin ook kruispunten invoeren.
Terug naar boven
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Do 06 Aug 2009 22:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
Zijn er hier ook Tomtom-gebruikers?
Ik ben TT aan het proberen.
Op mijn Mio stel ik veel 'kortste route' in.
Als ik dat op TT doe, loop ik het risico op onverharde wegen terecht te komen. Is dat inherent aan de kortste route bij TT? Kun je die optie voor de auto dus beter niet kiezen?

Hier een GO910 gebruiker.

Het is toch wel aan te bevelen om de snelste route te kiezen. De kortste kan inderdaad soms voor verrassingen zorgen wat zeker met de caravan erachter niet plezierig is.

Het installeren van POI's is echt net zo simpel als het kopieëren van elk ander willekeurig bestand. Je hebt er geen enkel programma voor nodig.

Zelf heb ik alle ACSI en ANWB campings erop staan en als "reserve" wat bestanden uit andere landen.

Een goede website is http://www.jouwnav.nl/forum/ waar men best behulpzaam is als je problemen hebt of denkt te hebben met je navigatiesysteem.

Gratis flitspalen voor de Benelux vindt je op http://www.flitspaal.nl.

Zoeken op POI levert ook leuke resultaten op en op die manier is er aan leuke toertochten te komen.
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.