"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Deuk in dak en lekkage bij entree
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 04 Dec 2009 02:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat vuren spietje kun je inderdaad rustig weg laten.
Alleen dat vocht....: dat kan ook andere oorzaken hebben, bijvoorbeeld lekkende popnagels of schroeven van de diverse pees- of sierrails.
Dat condenseert dan tegen de onderkant van die traanplaat en dan is dat vuren latje snel weg...
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Vr 04 Dec 2009 23:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Condensatie aan onderzijde traanplaat is een mogelijke vochtbron. Bedankt voor de tip.
Ik zal de traanplaat eens isoleren aan de onderzijde, bijvoorbeeld met gealuminiseerde noppenfolie. De noppenfolie dan wel over het hele oppervlak lijmen zodat er tussen traanplaat en noppenfolie geen ruimte is voor (vochtige) lucht.

Peter schreef:
Dat vuren spietje kun je inderdaad rustig weg laten.
Alleen dat vocht....: dat kan ook andere oorzaken hebben, bijvoorbeeld lekkende popnagels of schroeven van de diverse pees- of sierrails.
Dat condenseert dan tegen de onderkant van die traanplaat en dan is dat vuren latje snel weg...

_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 05 Dec 2009 01:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ingewikkeld... Wink
Smeer veel purlijm op dat spietje en lijm het zo aan de traanplaat door die er op te schroeven.
Waarschijnlijk isoleert dat voldoende.
En als het misgaat maak je alsnog een nieuw spietje, het oude kun je vrij eenvoudig met een scherpe beitel verwijderen.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 05 Dec 2009 14:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier zou ik ook naar kijken.
Bij de vloer direct achter de wielen zit een kleine loze ruimte hier ga ik extra aandacht aan besteden, het opspattende water komt erin.

Bovenstaande viel me op toen ik de vloer aan het beitsen was, staat nog op het lijstje. Smile
(geplakt uit een eerder bericht)
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 06 Dec 2009 03:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Bijvoorbeeld...
Om te kunnen condenseren, moet dat vocht wel ergens aanwezig zijn, toch?
Een enkele keer is niet zo erg, maar regelmatige condensvorming kan de oorzaak zijn van het rottend spietje.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.