"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Riviera-vloerkachel en veiligheid

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zeger



Geregistreerd op: 30 Sep 2008
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Ma 29 Mrt 2010 11:03    Onderwerp: Riviera-vloerkachel en veiligheid Reageren met citaat

Dag allemaal,

Volgende week vertrekken we voor de eerste maal met onze Extase 2L naar het (hopelijk) zonnige zuiden.
Maar aangezien het voorseizoen nog vaak frisse periodes heeft, willen we eventueel gebruik maken van de ingebouwde vloerkachel. Het is een Riviera op gas.

Mijn vraag:
Zijn die dingen te vertrouwen? Moeten we oppassen voor CO? Koop ik beter een klein electrisch vuurtje?

Bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 29 Mrt 2010 12:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ken een paar mensen met zo'n kachel in hun caravan en camper.
Het is een fijn kacheltje, zeggen ze.

Ondanks dat zijn wij van de wantrouwige soort en zetten sowieso 's nachts de kachel uit, ook al vriest het, dat het kraakt.
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 29 Mrt 2010 14:39    Onderwerp: Re: Riviera-vloerkachel en veiligheid Reageren met citaat

zeger schreef:
Dag allemaal,

Volgende week vertrekken we voor de eerste maal met onze Extase 2L naar het (hopelijk) zonnige zuiden.
Maar aangezien het voorseizoen nog vaak frisse periodes heeft, willen we eventueel gebruik maken van de ingebouwde vloerkachel. Het is een Riviera op gas.

Mijn vraag:
Zijn die dingen te vertrouwen? Moeten we oppassen voor CO? Koop ik beter een klein electrisch vuurtje?

Bedankt!

Ik weet niks van de Riviera.
Maar, als je van plan bent altijd wanneer het nodig, 230V af te nemen, kun je zelfs de gaskachel er uit halen.
Een keramisch elektrisch kacheltje op stand 500W is prima in staat de caravan warm te houden.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Wo 12 Jul 2017 23:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil geen paniek zaaien maar... Embarassed .. er zit asbest in de riviera-kachel,
normaal in een huis of zo als je er niet aankomt niets aan de hand, maar na een rit over een hobbelweg ??
Ik heb de riviera afgedicht met tape, en doe ook verwarmen met een 500 wat kleine oliekachel, gaat prima.
Wil je dit niet omdat je geen 230 volt hebt? neem dan een stand kachel op gas van webasto of zo werkt goed alleen een wat grote capaciteit , gaat dus veel aan en uit.
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Do 13 Jul 2017 17:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben vorig jaar een warmtemat aangeschaft. Heerlijke warme voeten in het zitgedeelte, en geen kachel meer nodig gehad.
https://www.obelink.nl/heatek-vloerverwarming.html?sqr=vloerverwarmijng&
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 14 Jul 2017 00:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Omdat ik soms bij strenge kou kampeer, zou ik niet graag overgeleverd zijn aan alleen maar een warmtemat, maar voor zomerkampeerders lijkt het me een uitstekend product tijdens de soms wat onderkoelde avonden...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.