"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Scheuren in Reynolds chassis

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ramon



Geregistreerd op: 31 Aug 2010
Berichten: 24
Woonplaats: Winsum

BerichtGeplaatst: Za 18 Sep 2010 20:56    Onderwerp: Scheuren in Reynolds chassis Reageren met citaat

Hallo Biod liefhebbers,

Vanmiddag heb ik een Biod Bambi exemplaar gezien waarbij een reparatie is uitgevoerd aan het Reynolds chassis. In de horizontale balk, vlak voor de as, was een scheur ontstaan. Het euvel is gerepareerd.

Wie weet of dat een bekend probleem is bij het genoemde onderstel en kan daar wat meer over zeggen ?

Overigens, als iemand een Bambi te koop heeft of te koop weet, hou ik mij aanbevolen.
Bij voorkeur nog enigszins origineel en in een acceptabele staat.

mvgr,
Ramon
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Za 18 Sep 2010 23:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha Ramon,

Heb Bambi uit 1978. Zelfde euvel/verhaal. Toen ik haar kocht zat er nog een reservewielsteun voor de disselbak. Met een toch al forse kogeldruk nog meer gewicht daar is waarschijnlijk gecompenseerd door achterin heel veel gewicht te leggen waardoor bij een flinke drempel die balken een enorme oplazer krijgen.
Mijn langsbalken zijn nu ± 10mm doorgebogen. Ik hou dat goed in de gaten. Het word niet meer maar ik let er ook erg op dat er niet teveel gewicht in gaat.
Achteraf gezien was dat aluminium niet zo'n goed idee...

Mocht je een Bambi vinden laat het dan weten. Dan kan ik je nog wel wat aankoop tips geven.

grt, Thijs
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Ramon



Geregistreerd op: 31 Aug 2010
Berichten: 24
Woonplaats: Winsum

BerichtGeplaatst: Zo 19 Sep 2010 00:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Aankooptips zijn natuurlijk altijd welkom. Wink

Interessante opmerking over het doorbuigen: Kan het chassis doorbuigen ondanks dat je je aan het maximale toelaatbare gewicht houdt of zijn dit echt gevalletjes van overbelading ?

mvgr,
Ramon
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo 19 Sep 2010 00:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet het natuurlijk niet. Ben de 3e of meer eigenaar.
Maar ik denk wel dat het overbelasting is geweest. Probleem met alu is dat het heel snel metaalmoe is in vergelijking tot staal.
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.