"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod op Wikipedia
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Aangaande BIODs Historie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 19 Okt 2010 21:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Je bent goed bezig, Jaques! toppie
Dank je Peter Surprised Er zijn inmiddels weer twee paragraafjes aan toegevoegd en ik hoop het toelatingsexamen a.s zaterdag af te ronden. M.a.w het "lemma" Biod, zoals het genoemd wordt is nog steeds verwijderbaar door de "ballotage-commissie. Een beetje race tegen de klok dus ...

Der laatste versie is te zien op:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Biod
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Di 19 Okt 2010 22:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik dacht dat ik al heel veel van de BIOD wist , maar dit is wel heel mooi en boeiend om te lezen op wikepedia!
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 19 Okt 2010 23:06    Onderwerp: Reageren met citaat

abel schreef:
Ik dacht dat ik al heel veel van de BIOD wist , maar dit is wel heel mooi en boeiend om te lezen op wikepedia!

Gelukkig dat ik er nog een aantal mensen een plezier mee doe, alhoewel ik in de veronderstelling ben dat ik niet al teveel spectaculair nieuws toevoeg.

Ik heb inmiddels ook contact met Fahti-expert Gert Schaaf en hoop nog wat waardevolle info van hem te ontvangen. Ook een familielid van mij heeft nog veel waardevolle info, maar deze is op dit moment herstellende van een ziekenhuisopname. Verder zijn b.v ook oud-werknemers, (ex-) bezitters en uiteraard iedereen die iets heeft te melden van harte welkom om mij bij te praten.

Het laatste hoofdstuk (na de Schakel-periode) is voor mij toch waarschijnlijk het moeilijkste, aangezien ik hiervoor volledig afhankelijk ben van externe berichtgeving. Maar ik hoop dat de al uitstekend gedocumenteerde site van Lex mij voldoende houvast geeft. ...
(wordt vervolgd)
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Vr 22 Okt 2010 22:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog even een Wiki update:
Heb nog wat kleine dingetjes (niet spectaculair) aangepast. Vanaf morgen kan het "lemma" verwijderd worden. Opvallend is wel dat de diverse mods en andere gebruikers zich op de overleg- en verwijderpagina's opvallend koest houden na 15 oktober. Stilte voor de storm? Op die pagina's heb ik nog wat verweer achtergelaten.

Helaas heb ik het artikel nog niet af kunnen ronden omdat vanaf de Schakel-periode ik vrijwel volledig afhankelijk ben van de bronnen op Internet, die zichzelf nog wel eens tegenspreken in sommige opzichten.
Hulp voor de periode nadat mijn familie niet meer rechtstreeks betrokken was bij de Biod juich ik dan ook toe. Volgens mij zijn er nog een aantal (ex-) werknemers van de Schakel / Top-Craft als forumlid ingeschreven. Dus aarzel niet om te reageren.
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Zo 24 Okt 2010 14:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Het lijkt erop dat er goed nieuws is te vermelden over de Biod op Wikipedia. Het z.g verwijderingssjabloon is verwijderd en ik kan het artikel niet meer op de verwijderingspagina vinden.

Het artikel is door een mod genaamd Eve, vandaag nog iets (zoals ze het meldt) "opgepoetst". Enkele hoofdstukjes zijn samengevoegd en een hoofdstukje over duurzaamheid is verwijderd.
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Zo 24 Okt 2010 17:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex ik bemerk nu overigens pas dat in een van de hoofdtukjes de navolgende passage intussentijd ook verwijderd zijn"

Het bewijs ...

Het gelijk van zijn vertrouwen van T. van Maaren blijkt na ruim 40 jaar na de productie van de eerste "Extases" overtuigend bewezen: De meeste van de in de begintijd van de productie verschenen caravans zijn op dit moment nog steeds in gebruik. Op de internetsite geinitieerd door een van de bezitters t.w de heer Lex Meuldijk, getuigen vele gebruikers en liefhebbers van Biod-caravans hun gezamelijke passie: Kamperen en met name over hun belevenissen met hun Biod-caravans.

Zoals je kunt zien is wel de link naar je pagina vermeld: http://biod.info/biod

Ook is er een link naar de huidige fabrikant toegevoegd, die ik inmiddels per mail hierover heb ingelicht.
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 24 Okt 2010 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een jaartal veranderd in de paragraaf Verhuizing naar Oldenzaal: 1967 ipv 1976
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Zo 24 Okt 2010 20:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
Ik heb een jaartal veranderd in de paragraaf Verhuizing naar Oldenzaal: 1967 ipv 1976
Gij wakkere snoodaard Surprised Kijk zo werkt het Lex help!
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Aangaande BIODs Historie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.