"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Raamuitzetter losmaken (kant van het raam)

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Zo 15 Mei 2011 21:25    Onderwerp: Raamuitzetter losmaken (kant van het raam) Reageren met citaat

Ik zou graag een nieuwe raamuitzetter plaatsen bij het voorste zijraam van onze Biod Nomade. Hij schoof niet goed, ook niet na een beurt met siliconespray, en er is al eens een stukje uit losgekomen (soort blokkeerhendeltje denk ik). Ik heb dat stukje er wel al terug in gestoken maar hij blokkeert niet meer zoals het hoort (soms wel, soms niet). Ik krijg de raamuitzetter niet los aan de kant van het venster. Gewoon schroefjes los aan de caravan zelf was geen probleem.
Mijn vraag: hoe maak je dat los van het raam? Schuift dat er zomaar van? Moet ik ergens iets losklikken? Ik heb met ‘wat kracht’ geprobeerd maar ben natuurlijk bang dat ik iets beschadig (ramen zijn immers dure dingen én Nederland is soms wel ‘ver’….).
Soort raamuitzetter: hij lijkt minder op de raamuitzetters die bij Biod te koop zijn (beetje bizar maar toch): http://www.acc-group.nl/webshop/index.php?page=details&prod=109&cat=3&group=3 maar lijkt meer op deze raamuitzetters: http://www.ocs-recreatie.nl/nl/catalog/exterieur/raamuitzetters/raamuitzetter-poly-plastic . Als je dat prentje van deze laatste webfoto vergroot (klikken op foto) is het volgens mij het rechtse model (dat u-vormige zie ik een beetje als ik goed kijk/ vermoedelijk schuift het toch wel over het stukje dat op het raam zit?). Iemand ervaring mee? Dank
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Ma 16 Mei 2011 22:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha Troller,
kijk eens op deze site Shocked
http://www.polyplasticpass.nl/NL/index/
(de after sales van Polyplastic )
als het hun ramen zijn kunnen ze je zeker helpen! Laughing
groeten,
Arie
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Vr 20 Mei 2011 22:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Via een ander forum een oplossing gevonden: je kan in een gaatje in het zwarte houdertje (aan raamkant) iets induwen en dan deblokkeer je het geheel. Zo haal je in geen tijd de raamuitzetter van je raam. Dank om mee te denken!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.