"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

verschillen in verschillende browsers

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Over deze webstek (oe-ebsaait)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Za 11 Jun 2011 00:36    Onderwerp: verschillen in verschillende browsers Reageren met citaat

Omdat ik af en toe wel eens een website maak en weet dat verschillende browsers verschillende resultaten geven heb ik op mijn computer firefox, internet explorer en safari geïnstalleerd.

Vandaag viel het me bij het schrijven van een bericht in safari op dat de tekst in de blokjes "B", "Quote" etc uitloopt en dat bij het aanklikken van "Quote"het rechtse ] niet weergegeven wordt: [Quote
Dat wordt dan geen quote omdat HTML elke tikfout genadeloos afstraft.
Ook is het niet mogelijk het "schrijfvenster uit te trekken.

Nou is Safari niet zo'n grote speler in de browsermarkt, maar waarschijnlijk gaan tablets in de toekomst erg goed verkopen.
De strijd zal voorlopig gaan tussen apple os en android met apple als voorlopige winnaar is de verwachting en apple maakt gebruik van safari als browser, dus misschien kan dit verhaal toch een punt van overweging zijn.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Za 11 Jun 2011 10:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Helemaal right man.
Ik gebruik standaard Safari, maar als ik onze websites aanpas check ik altijd ook via Firefox. IE heb ik ge-delete.
Ik bekijk zojuist mijn eigen site op m'n android phone en is er niet veel meer van over... Heb je tips Peet?
Dit BIOD forum gaan wel wat beter in android hoewel ook de layout kompleet overhoop ligt. Ik weet dat er ergens staat: 'Best view in 1024x768'. Maar zoveel mensen zoveel browsers.
ICT maakt alles toch makkelijker?
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 11 Jun 2011 10:57    Onderwerp: Re: verschillen in verschillende browsers Reageren met citaat

PeterB schreef:
Omdat ik af en toe wel eens een website maak en weet dat verschillende browsers verschillende resultaten geven heb ik op mijn computer firefox, internet explorer en safari geïnstalleerd.

Vandaag viel het me bij het schrijven van een bericht in safari op dat de tekst in de blokjes "B", "Quote" etc uitloopt en dat bij het aanklikken van "Quote"het rechtse ] niet weergegeven wordt: [Quote
Dat wordt dan geen quote omdat HTML elke tikfout genadeloos afstraft.
Ook is het niet mogelijk hetd "schrijfvenster uit te trekken.

Nou is Safari niet zo'n grote speler in de browsermarkt, maar waarschijnlijk gaan tablets in de toekomst erg goed verkopen.
De strijd zal voorlopig gaan tussen apple os en android met apple als voorlopige winnaar is de verwachting en apple maakt gebruik van safari als browser, dus misschien kan dit verhaal toch een punt van overweging zijn.

testje met safari op ipad vet geeft geen probleem.
Citaat:
nog een testje met kwoots
hierbij ervaar ik ook geen probleem.
cursief gaat ook goed.
ondersteept zelfde verhaal.
Code:
dfghhvhgkjhj
waar is dit voor?
    fghjgvhjh
ook nog nooit gebruikt.
Ik ervaar geen problemen.
Wat doe ik fout?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Za 11 Jun 2011 15:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex, je doet niks fout. 't Is alleen dat sommige dingen niet hetzelfde werken op verschillende computers. Want niet alleen die browsers verschillen. Ook nog eens de voorkeuren die iemand daar heeft ingesteld tellen mee. Volgens mij vertel ik je niks nieuws.
Verder vind ik het niet zo'n groot punt. Als Mac gebruiker weet je/ben je er aan gewend dat je af en toe iets handmatig moet aanpassen. Is ook wel leuk want dan ontdek je van allerlei mogelijkheden.

Ikzelf zoek bv al een hele tijd naar de mogelijkheid om in dit forum het laatste bericht altijd bovenaan te krijgen. Je kan dat per thread wel aangeven maar als dan opnieuw inlogt moet je weer instellen. Er is dus geen algemene pref voor. We hebben het daar als eens over gehad trouwens. Misschien nog eens naar kijken? Ga ik ieg wel doen als ik het wat rustiger heb. Ik weet bv ook niet eens hoe ik zo'n 'quote' moet maken, trouwens.

Ok, dus eigenlijk is het alleen maar lekker puzzelen over hoe dingen misschien beter zouden kunnen.
Ik ga nu lekker puzzelen op een oude 3-speed van Shimano. Heerlijk, bouten, moeren en smeervet.
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Di 12 Jul 2011 00:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Lex, je doet niks fout.

Sorry dat ik zo laat reageer.
Nee Lex, je doet helemaal niks fout.
Waarschijnlijk had ik hier helemaal niet over moeten beginnen maar ik had net een nieuwe website voor mezelf gemaakt en me rot geërgerd over het verschil in de verschillende browsers.
Als de tekst in Safari helemaal goed was liep ie uit in Internet Explorer of andersom............. Evil or Very Mad (en vice versa Confused )

Maar ik ben nu wel blij dat ik er over begonnen ben......weet iedereen weer even dat een website managen geen makkie is. toppie toppie toppie
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Over deze webstek (oe-ebsaait) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.