Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Zo 21 Aug 2011 10:10 Onderwerp: |
|
|
Dank je Frans, ik kan me voorstellen dat het kurk op sommige plekken wat ingezakt is en dat de vloer daar nog wel in een goede staat is. _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Di 23 Aug 2011 21:28 Onderwerp: |
|
|
Ben de kachel aan het verwijderen, nog nooit gebruikt!
De gasleiding bij de kraan afgedopt, ook nog een andere leiding los gehad, omdat ik er anders niet goed bij kwam. Hoe controleer je of alles goed dicht is? Gasfles open en dan goed ruiken, lucifertje ( ) of sop met een kwastje opbrengen? Hoor je dan wat of zie alleen iets indien het lekt? _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Di 23 Aug 2011 23:08 Onderwerp: |
|
|
Wat gebeurt er als je een poepie laat in een teil afwaswater?
Dat is hetzelfde als wat er gebeurt als je een lekkende gasleiding onder druk afsopt: dan zie je zeepbelletjes ontstaan.
Niet spelen met vuur en ook niet proberen of je het hoort sissen.
Zet een volle gasfles open op je gasleiding en sop alle verbindingen af met een ouwe kwast, óók de koppeling van de gasfles!
Hoeveel sop heb je nodig?
Ongeveer een koffiemok, waar je een flinke druppel afwasmiddel in doet en die daarna bijvult met water. |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Do 25 Aug 2011 20:36 Onderwerp: |
|
|
Dank je, gelukt! _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
macm Gast
|
Geplaatst: Vr 26 Aug 2011 16:40 Onderwerp: |
|
|
Hee Frank, indien je de kachel geheel vervangt, kijk dan even hier:http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=1769
Ik hou me dan aanbevolen voor dat bruine geval van je...
Heb nu wel enige vorm van RSI na de 25 pagina's forum doorscrollen, met je opknap verhaal.
Martijn |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011 21:39 Onderwerp: |
|
|
Is dit een geschikte ampèremeter? Klik. Of is de schaal tot 30 te optimistisch?
Ik weet al hoe je 'm moet aansluiten, net als de heer Meuldijk uit Roden: klik. _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011 22:10 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Is dit een geschikte ampèremeter? Klik. Of is de schaal tot 30 te optimistisch?
Ik weet al hoe je 'm moet aansluiten, net als de heer Meuldijk uit Roden: klik. |
30 ampére is inderdaad een beetje veel. Maakt verder niks uit.
Waarom aansluiten op alleen de stopcontacten??
Het is wel de bedoeling lijkt me, dat alles achter de ampéremeter gemeten wordt, komt er op neer binnenkomende draad doorknippen en meter er tussen .
In de tekst staat het wel goed.
Dan staat er, dat de ampéremeter op elke manier aangesloten kan worden, daar ben ik niet zeker van, je hebt best kans dat die stevig 0 (nul) gaat aanwijzen, met verbruikers ingeschakeld, dan is die net verkeerd om aangesloten. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011 22:39 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Works with both 12V and 24V systems |
Zie ik nu pas.. Gaat niet werken met deze meter voor 220V? _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
bleekie
Geregistreerd op: 12 Jul 2005 Berichten: 62 Woonplaats: Vinkeveen
|
|
Terug naar boven |
|
|
jeroenhog
Geregistreerd op: 27 Mei 2009 Berichten: 30
|
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Do 22 Dec 2011 20:58 Onderwerp: |
|
|
bleekie schreef: | Ik geloof dat deze beter bevalt ook de prijs |
Zojuist deze besteld!
Bedankt voor het meedenken. _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Do 22 Dec 2011 21:18 Onderwerp: |
|
|
Frank,
Mag ik je (misschien overbodig) waarschuwen.
De ampéremeter heeft waarschijnlijk geen beschermende aansluitingen en je bent wel met 220V bezig, maak daar op de een of andere manier een isolerend kapje van bijv. triplex overheen.
Van de 220V voltmeter verwacht ik wel dat er een beschermende aansluiting op zit. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Do 22 Dec 2011 21:20 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je tip, Joop. Was het al van plan!
Die spulletjes die er naast liggen zijn ook niet voor dit doel?
_________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Do 22 Dec 2011 22:15 Onderwerp: |
|
|
Nu moet ik diep graven, die lange "dingetjes" zijn volgens mij om de meter via de achterkant in het paneeltje te klemmen, misschien vallen ze ook wel over de aansluitingen heen. Je kan ze dan op lengte afzagen, afhankelijk van de dikte van het paneel (wandje). _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2012 18:04 Onderwerp: |
|
|
Frank Selen schreef: |
Zojuist deze besteld! |
En binnen gekregen!
joop brand schreef: | De ampéremeter heeft waarschijnlijk geen beschermende aansluitingen en je bent wel met 220V bezig... |
Klopt!
joop brand schreef: | ...komt er op neer binnenkomende draad doorknippen en meter er tussen..... |
Mag de draad van en naar de ampèremeter niet te lang zijn en/of moet de draad van een bepaalde dikte zijn? _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|