"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

op vakantie in je biod als pipo en mamma loe ???

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Ma 13 Okt 2014 20:01    Onderwerp: op vakantie in je biod als pipo en mamma loe ??? Reageren met citaat

kijk hier maar eens wat Huub nu weer heeft geproduceerd!

http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/tuinhuisjes-en-blokhutten/m850624376-nieuwe-pipowagens-in-duurzame-composiet-uitvoering.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Ik zie mij al zitten in de avondzon op mijn balkon met een proost er bij!
Mogelijk wil de webmaster er een plaatje bij plaatsen?

Ook heeft Huub nog een gebruikte, en helemaal lege nomade te koop,
Mooi uitgangspunt voor zelfbouw bijvoorbeeld als Peter B even niets te doen heeft toch? drums
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 15 Okt 2014 00:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Met deze trailer kan je echt geen gebruik maken van een veerpont, of je moet er hele grote wielen onder zetten, maar het idee is leuk!
Terug naar boven
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Wo 15 Okt 2014 13:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Een lege nomade prikkelt zeker mijn fantasie Arie!
Voorlopig heb ik het nog zo druk met onze caravan zonder wielen (het nieuwe huis) dat onze fraaie driekleur al bijna twee jaar niet van z'n plek geweest is.

Een nieuw caravanproject is dus nog niet aan de orde Very Happy
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Wo 15 Okt 2014 13:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter wat jammer nu,
Ik denk dat als je er van droomt om echt een sleurhut naar je zin te maken , dit een erg mooie basis is.
Maar zoals altijd , eerst thuis hoofd koel en voetjes warm, alles klaar en dan kan je weer verder kijken!
Ik hoor al een hele tijd dat je druk ben in je huis, word dat ook een Biod maar dan zonder wielen?
Of zijn de werkzaamheden je tegen gevallen met wat er moet worden gedaan?

Groet,

Arie
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Wo 15 Okt 2014 20:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Huis uit 1976 waar nooit iets aan gedaan is met 1700 m2 totaal verwaarlossde tuin: het is inderdaad net de BIOD die ik kocht (afgezien van de tuin Very Happy ).
En het moet, net als de BIOD, ook een paleisje worden inderdaad.

Leuk project weer Arie. Hier leer ik ook weer veel van.
Vloeren, muren, kozijnen, wanden, elektra, CV, kortom alles, is vernieuwd
Elektra en domotica zelf gedaan en veel timmerwerk ook.

Inderdaad ook tegenslag gehad.
De daken bleken lek. Wij denken dat het een verborgen gebrek is, maar dat mag de rechter uit gaan maken. Sad
De lekkages hebben tot nogal wat vertraging geleid en dat is jammer omdat we nu al 11 maanden in een verbouwing leven en dat is niet altijd leuk.
Maar het gaat goed komen!

Geen tijd voor een Nomade dus, hoewel ik met je eens ben dat dat een fantastische caravan op kan leveren als je alles naar eigen idee in kunt timmeren.

Toch:
bij mijn ideale caravan zou de deur ongeveer in het midden zitten.
Voorin dan een bed met daar achter gelijk een toilet met eventueel wasgelegenheid. Over het voorraam een polyester klep.
Aan de achterkant een zithoek en een achterwand die in zijn geheel opengeklapt kan worden. Om het helemaal af te maken kan er dan nog een trede uitgeklapt worden aan de achterkant zodat je zonder fracturen uit kunt stappen. Dit geldt ook voor de deur aan de zijkant.
De keuken tegenover de ingang, zodat de koelkastroosters niet onder de luifel uitkomen en aansluitingen in de rechterkant van de caravan voor gas en elektra met een rail waar je een buitenkeuken aan kunt hangen en je gasbbq op aan kunt sluiten.
Op de achterkant dan nog een camera die in de auto beeld geeft, pootjes onder caravan om de boel waterpas te zetten en eventueel een mover.

Voila! de perfecte caravan volgens Peet.
Niet te betalen waarschijnlijk, maar dat is mijn 3-kleur ook niet.
Bij een Nomade zit de deur te ver naar achter voor mijn perfecte plaatje.....
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
macm
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 27 Okt 2014 00:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor de liefhebber even uit de cach van marktplaats gevist:



Ik heb hem gezien toen ie nog in aanbouw was in Ede. De vloer was een soort terrazzo van gerecycled kunststof en de eigenaar ging deze als duurzaam tuinhuis gebruiken vertelde Huub me. Van dichtbij was ie Groots!
Verder was daar toen nog een "tenttrailer" volgens mij een halve Scout met een poly dak/klep, waar nog een tent in moest en een mobiel kantoor voor de gemeente Amsterdam om door de stad uitleg te geven over het een of ander.

Kortom Ede is altijd een bezoekje waard.
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 27 Okt 2014 10:35    Onderwerp: Reageren met citaat

De Antwerpse Buurtmobiel:


_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.