"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod 300 keuken verplaatsen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jan 2015 18:27    Onderwerp: Biod 300 keuken verplaatsen Reageren met citaat

Beste mede Biod liefhebbers,

Mag ik me eerst even voorstellen:
Marijke, 60 jaar, woonachtig in Canada, en net bezig de overstap te maken van een tent naar een Biod 300. As we speak bezig het transport te regelen.
Het gaat om een bruine band van 1982, hoop dat het niet al te klein word Wink

Het is de bedoeling dat de kopkeuken verplaatst wordt naar de linker zijwand,
de bedbank achterin wordt 1.35m en waar de keuken nu is zou ik graag een bank hebben.

Naar ik hoor is de Biod in prima staat.Hoop op reacties zodat ik hier niet finaal de mist in ga!
Alvast hartelijk dank!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jan 2015 18:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Marijke,

Welkom.
Leuk dat er straks een BIOD in Canada zal rijden!
Wat jij van plan bent heb ik met een 3-kleur van 4 meter gedaan.
Het kan dus zeker.

Bij mijn caravan zit nu een vast bed van 160 cm. voorin, koken en spoelen aan de linkerkant en aan de rechterkant de koelkast, een oven en wat bergruimte Achterin een zitje met een stoel van 60 cm. breed rechts en links een bankje van 120 cm. We hebben geen toilet maar een portapotti die in de stoel van de zithoek past.
Verwarmen doen we met vloerverwarming en een airco en dat gaat prima.

Bij het ombouwen heb ik erg veel gewogen.
Links, rechts en onder het neuswiel.
Het resultaat is een heerlijk stabiele caravan die helemaal naar onze zin is.

Hou ons op de hoogte als je wilt.
Leuk experiment!

Vriendelijke groet,

Peet.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jan 2015 00:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je wel Peter!

Houd je graag op de hoogte. Hoop dat het niet te klein is allemaal Wink
Eerst maar heelhuids hier aankomen, dit wordt waarschijnlijk de eerste canadese Biod. Helaas zit er geen lektuur/ gebruiksaanwijzing bij, maar dat is hier misschien te vinden.

MarijkeW
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jan 2015 10:00    Onderwerp: Re: Biod 300 keuken verplaatsen Reageren met citaat

MarijkeW schreef:
Beste mede Biod liefhebbers,

Mag ik me eerst even voorstellen:
Marijke, 60 jaar, woonachtig in Canada, en net bezig de overstap te maken van een tent naar een Biod 300. As we speak bezig het transport te regelen.
Het gaat om een bruine band van 1982, hoop dat het niet al te klein word Wink

Het is de bedoeling dat de kopkeuken verplaatst wordt naar de linker zijwand,
de bedbank achterin wordt 1.35m en waar de keuken nu is zou ik graag een bank hebben.

Naar ik hoor is de Biod in prima staat.Hoop op reacties zodat ik hier niet finaal de mist in ga!
Alvast hartelijk dank!

Oef. Had je dan niet beter kunnen wachten tot er een "2tafel-model" langs kwam?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jan 2015 19:21    Onderwerp: Reageren met citaat

@Lex: daar heb je wel een punt Lex.
Een hele ingreep die ook nog soort kostbaar is als je de investering in tijd en in geld afzet tegen de prijs van de caravan bij eventuele verkoop na verbouwing. Maar wel heel leuk om te doen en je krijgt echt een "eigen" caravan, wat heel leuk is.

@Marijke: het zal zeker niet ruim worden. Een meter lengteverschil is naar mijn idee erg veel, maar voor twee personen heb je misschien ruimte zat.
Het hangt er ook erg vanaf bij welke temperaturen en weersomstandigheden je kampeert.
Als wij naar het zuiden gaan en de temperaturen zijn rond de dertig graden, gebruiken we de caravan alleen om in te slapen en is hij of zij veel te groot.
Toen we in Zweden en Noorwegen waren met veel regen en 's nachts temperaturen net onder nul had het allemaal net iets ruimer mogen zijn.
Wat voor ons blijft is het feit dat de indeling helemaal naar ons idee is, net als de kleuren (wit, appeltjesgroen en aluminium). En de luxe dingen zijn ook elke keer weer fijn. Airco als het warm is en een oven om 's morgens lekker broodjes in te bakken als er geen bakker in de buurt is bijvoorbeeld.....

Wij hebben een zakluifel en geen voortent omdat we zelden langer dan twee, drie dagen op dezelfde plek staan, maar met een voortent heb je gelijk veel meer ruimte natuurlijk.
Als het goed is heb ik nog ergens foto's van de verbouwing.
Als je in een pb je mailadres stuurt, dan stuur je ik je foto's als ik ze kan vinden.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Di 20 Jan 2015 06:46    Onderwerp: Biod 300 keuken verplaatsen Reageren met citaat

Hoi Lex en Peter,

Natuurlijk had ik verder kunnen kijken, maar wilde ook niet een lastpak worden voor zusje en haar man, die meehielpen met zoeken. Ik denk dat ik er veel plezier van ga hebben, en ik hoop dat de ombouw mee gaat vallen Wink

Heb wel een trekhaak aan m'n auto (Bora TDI) maar weet niet of de NL stekker zal passen (stroomverzorging via auto naar lichten etc in caravan)
En waarschijnlijk moet de aansluiting naar de gasflessen/ drukregelaar veranderd worden.

Gelukkig is er ruim tijd voor het kampeerseizoen hier losbreekt!

Beste groeten,

Marijke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.