"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Koppeling BIOD extase

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EdwinWillemsen



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Do 22 Jan 2015 22:16    Onderwerp: Koppeling BIOD extase Reageren met citaat

hallo lezers en mede niet clubleden,
Ik ben net nieuw hier dus wellicht doe ik het niet allemaal goed, sorry hiervoor.

Wij zijn trotse eigenaren van en extase uit 1973 in matige staat. Momenteel staat de polyester ombouw op blokken en is het onderstel bijna kaal. Omdat er een "oude" koppeling opzit wil ik deze vernieuwen of beter nog vervangen door een andere oplooprem en anti slinger koppeling.

Wie heeft hier ervaring mee en zou mij kunnen en willen adviseren?

Ik heb wel en wil wel een foto toevoegen maar dat kan hier volens mij niet

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten
Edwin Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 24 Jan 2015 00:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Vervangen van de oplooprem begrijp ik niet.
Over een stabilisatorkoppeling: naar mijn mening is die niet nodig bij een Extase.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
EdwinWillemsen



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Za 24 Jan 2015 00:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je reactie Lex M.
Ik heb gehoord dat de oude koppeling met een handel (kan geen foto plaatsen maar is zo'n handgreep, dwars die je moet uittrekken en optillen om te koppelen) soms los kan raken van de trekhaak. Daarom wil ik de koppeling vervangen. Kan dan net zo goed voor een anti slinger koppeling. Omdat dit niet past op het bestaande huis met oplooprem dacht ik dat alles moest worden vervangen.

Maar .... Ik ben hierin een leek en laat mij graag (goed) adviseren.[/img]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 28 Jan 2015 11:54    Onderwerp: Reageren met citaat

EdwinWillemsen schreef:
Bedankt voor je reactie Lex M.
Ik heb gehoord dat de oude koppeling met een handel (kan geen foto plaatsen maar is zo'n handgreep, dwars die je moet uittrekken en optillen om te koppelen) soms los kan raken van de trekhaak. Daarom wil ik de koppeling vervangen. Kan dan net zo goed voor een anti slinger koppeling. Omdat dit niet past op het bestaande huis met oplooprem dacht ik dat alles moest worden vervangen.

Maar .... Ik ben hierin een leek en laat mij graag (goed) adviseren.[/img]

Mij zijn geen gevallen bekend van het losraken van koppelingen in normale situaties.
Stabilisatorkoppeling: de meeste hebben knelelementen die slijten en vervangen moeten worden. Die zijn niet goedkoop. Met de Alko 1300 hebben gebruikers soms problemen bij het afkoppelen. Een flinke tik met een hamer zou helpen. Je moet ook altijd zorgen dat de knobbel vetvrij en schoon is. Vele stabilisatorkoppelingen maken een geluid dat door velen als hinderlijk ervaren wordt. De enige zinnige stabikoppeling is m.i. een Stabifix-met-slot. Die verhindert het zomaar kunnen afkoppelen, dus is ook een antidiefstalkoppeling. Maar de Stabifix wordt niet meer gemaakt, dus die zou je op de tweedehandsmarkt moeten vinden.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.