"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Onderhoud caravan bodem?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lander 401
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 29 Mei 2005 14:21    Onderwerp: Onderhoud caravan bodem? Reageren met citaat

Heb vandaag een tijdje onder mijn caravan doorgebracht om de multiplex bodemplaten wat af te steken.
De vorige eigenaar had iets van een tectyl achtige substantie gebruikt om de bodem te beschermen.
Deze laag was gedeeltelijk gebladderd en heb vanmorgen de bladders er afgestoken.

Wat is eigenlijk het beste middel om de multiplex bodem te beschermen tegen weersinvloeden?

Iets wat ademend en vochtregulerend is lijkt mij het beste, moet ik dan denken aan een beits?
Is hier iets speciaals voor op de markt?

Het tectyl verhaal van de vorige eigenaar leek mij niet al te succesvol, het nadeel van tectyl lijkt mij dat vocht zich ophoopt tussen het hout en de tectyl met alle vervelende gevolgen van dien....
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 29 Mei 2005 14:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarschijnlijk zijn er net zo veel meningen als bodems Wink
Ik heb op een paar vrachtwagens gereden waarvan de multiplex bodem was behandeld met een rubber compound. Nooit problemen mee gehad...
Anderen zweren juist weer bij tectyl, maar dat moet je dan wel goed voorbereiden ivm de hechting.
Weer anderen heb ik luid horen jubelen over een aluminium coating en zelf was ik altijd zeer te spreken over loodmenie, eventueel gemengd met koolteer... Maar beide stoffen zijn niet meer te koop..

Mocht je gaan beitsen, gebruik dan pantserbeits, als dat nog bestaat.
Ik heb het al jaren (10? 15?)op mijn schuurdeur en heb er sinds het opbrengen niets meer aan gedaan, de hechting is enorm en de deur rot voorlopig nog niet.

Maar zoals ik al zei: er zijn verschrikkelijk veel bodemkundigen! Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.