"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Alweer problemen met pechhulp in België
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt 2016 21:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb mijzelf jaren geleden plechtig beloofd nooit meer een Franse auto te kopen en al helemaal niet als caravantrekker.
Steeds weer krijg ik argumenten om mijn belofte moeiteloos te handhaven.
Dit voorjaar ook weer een horror Renault Picasso verhaal van mijn campingburen in Pernes les Fontaines. Maar wel weer een nieuwe Renault kopen. " Ja maar is goedkoper. " Begrijp ik niets van.
Zelf met mijn Volkswagens nog nooit een garage van binnen gezien tijdens mijn reizen. Mag er ook niet aan denken.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Do 13 Okt 2016 00:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Foutje...Renault Picasso moet natuurlijk zijn: Citroën Picasso. Maar achteraf begrijp ik mijzelf wel.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 17 Okt 2016 23:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Ach, we stonden tot voor kort nog nooit stil door pech, behalve dan die keer met onze Volkswagen. Onze Citroëns en Peugeots waren prima trekkers. Als we nog denken aan de Citroën Visa 17RD met een Kip Kompakt 400 aan de haak ...
Verder is het een kwestie van kosten natuurlijk. Een mooie offerte, onze Francofiele geaardheid en een nieuwe Peugeot is zo besteld.
Wat betreft het dieselen: De moderne common rail diesels worden steeds zuiniger, schoner en sterker. Een kwestie van de dieselolie steeds fijner verstuiven door het onder een steeds hogere druk door een telkens weer kleiner gaatje te persen. Ik denk dat de grens wat dit betreft bereikt is.
Voorlopig maar eens een poosje op benzine rijden in een 380kg lichtere auto met zelfs een hele pk meer en een maximum aanhangergewicht van 1270kg. Het aangeblazen drie cilinder blokje levert ook nog eens een mooi koppel vanaf 1750 toeren per minuut.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
MvdWinden



Geregistreerd op: 24 Sep 2014
Berichten: 58
Woonplaats: ut wilde westen

BerichtGeplaatst: Di 18 Okt 2016 12:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Hear hear,

Ik rijd met een net ingereden (250.000 km) Xantia 1.8 16v, 80 Kw, al jaren probleemloos rond. Dit benzine blok is een PSA blok en erkend probleemloos!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Di 18 Okt 2016 21:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Natuurlijk zijn er heel veel PSA's en Renaults die probleemloos heel veel kilometers maken. Stel je voor dat ze allemaal vroegtijdig zouden overlijden, dan was het al snel over en uit met de Franse pret.
Mijn afweging is niet zomaar gemaakt. Ik lees alles wat ik te pakken kan krijgen op autogebied. Daarnaast heb ik natuurlijk buren, vrienden, kennissen en last but not least medekampeerders die uitgebreid kunnen verhalen over hun (ex)voitures. Zelfs in deze draad komen er nog enkele Franse auto's voorbij.
Hans, ik wens jou heel veel plezier met de prachtige (jazeker) 2008.
Ik hoop van ganser harte dat je mij heel hard uit kunt lachen als de auto zijn tijd heeft uitgediend.
Tot ziens "en les environs de Mont Ventoux", misschien wel het mooiste stukje Frankrijk.

Vriendelijke groet,
Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Wo 19 Okt 2016 19:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Is een pracht van een combinatie toch?
zie klik
Wel in de gaten houden dat de 2008 eigenlijk wat aan de lichte kant is voor een 420. Maar het rijdt super... en zuinig (ca 8 liter per 100km bij onze 1.6VTi)!

Edit Frank: Link aangepast
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.