"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Lekker bezig;-)

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Di 11 Jul 2017 12:50    Onderwerp: Lekker bezig;-) Reageren met citaat

Zo, een beetje rustig aan gedaan. Het is tenslotte vakantie nietwaar? Eerste dag een 400 km, tweede dag een 400km. Het was de plaats waarwe vorig jaar (op een dag na) eindigden en waarvan we constateerden: "hier willen we...."

Bijna 5 weken gebleven, 5 weken prima weer: "waarom zouden we...."
Velen zijn vanwege de warmte in de binnenlanden van La Douce in de richting Noord getrokken, Avignon stad noteerde 42 graden C.

Wat gaat er trouwens een hoop mis met mede campeurs!
-1 stond nog aan de 230V en vertrok
-1 verloor de caravan, waarbij de trekhaak onder de auto schoof en de zaak door opkrikken van de trekker weer vrijkwam, electra aansluiting kapoet.
-1 kwam zonder dakluik op de bestemming (BIOD350TL).

Wordt vervolgd!
Groet,
tent-mens
_________________
3K 350TLE (1988) getrokken door "Zilveren" koets (Peugeot Partner 1.6/2006). v.h. "Gouden koets" (Citroën Berlingo 1.8 1998)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Di 11 Jul 2017 13:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, en wat gaat er bij ondergetekende dan fout? Daar durf ik nauwelijks over te verhalen. Tafelpoot van de tafel gescheurd; en dus vervangen door een nieuw exemplaar. Oorzaak: buitengewoon ongelukkig de tafel tot steun gebruikt (nuchter!)

De omvormer bromde zodanig dat de schakelaar vorig jaar is omgezet. (Brandgevaar?)
Nu, na de vakantie maar weer eens gekeken; de dikste ELKO van 10.000 muF,
gedemonteerd en laten doormeten: prima waarde enkele proc afwijkend.
Verder onderzoek: aan de dikke trafo zit een grijs, vierkant blokje (12V 20-30A merk Schier)ook een ELKO aan/over enkele aansluitingen is gesoldeerd. De conclusie dat deze kleine ELKO aan de (niet zichtbare,en niet bereikbare onderkant voor de soldeerbout) los zat bleek juist.

Gedemonteerd en gesoldeerd: de luidruchtige brom is nu gezoem en met de bank erover onhoorbaar

Groet, en voor zover van toepassing:
Prettige vakantie en kom weer goed thuis!

tent-mens
_________________
3K 350TLE (1988) getrokken door "Zilveren" koets (Peugeot Partner 1.6/2006). v.h. "Gouden koets" (Citroën Berlingo 1.8 1998)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 12 Jul 2017 01:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Tsja.., omvormer... Kijk, dat heb ik allemaal niet, alle 12V komt van de zon, dus uit de accu via drie groepen de caravan in. We hoeven alleen met sneeuw en zo aan de paal, om de oplader aan het werk te zetten. de grote (losse) tafel gebruiken we niet, want we hebben een vast bed en de vaste achtertafel heeft van fabriekswege al een gebroken poot, maar wel met een degelijke vastzet-inrichting.

Kan me dan niks gebeuren?

Jawel, maar dat ligt op een ander vlak: als we thuiskomen vergeet ik steevast de wc-cassette te legen en de moverrollen van de band te halen. Het laatste kan geen kwaad, maar ik vrees het ergste voor mijn snuffelwerktuigen... Laughing Laughing Laughing

ff wat anders: is er toevallig iemand geïnteresseerd in die losse, knikbare tafel?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.