"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

voorstellen en vraag over bruine band

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bArtch



Geregistreerd op: 01 Jan 1970
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug 2018 07:56    Onderwerp: voorstellen en vraag over bruine band Reageren met citaat

hallo allemaal,
ik ben nieuw op het forum. Ons gezin is altijd met de tent op pad geweest (Falco tunneltent), maar we zijn overstag en zijn op zoek naar een leuke caravan. De modellen die ons het meest aanspreken zijn de Biod (en de Eriba, maar die ons iets te duur Smile Het opzetten van de Falco tent kost ons teveel tijd en we willen flexibeler kunnen zijn als we op vakantie zijn.

Ik ben me al flink aan het inlezen op dit forum, met name over de verschillende types en uitvoeringen. Ik vind het nog lastig, omdat ik helemaal niet met het caravan-jargon bekend ben.

Ik lees overal "bruine band" maar kan maar niet goed achterhalen wat dat nu precies betekend. Ik snap dat ze een bruine band hebben, maar zijn dit types vanaf een bepaald jaar? Is het juist verstandig om wel een bruine band of geen bruine band te nemen?

Daarnaast zie ik allerlei typenummers voorbij komen zoals Biod 300T , 300 L, luxe, extase en dergelijke, maar weet niet zo goed wat dit inhoud.

Is er misschien ergens op het forum een overzicht van alle beschikbare modellen?

Het liefst hebben we denk ik een kleine Biod (model 300) met een extra zitje erbij en een luifel met zijkanten (voortent is niet perse nodig). Een "natte cel" is ook niet perse nodig. We hebben liever wat meer kastruimte.

Onze twee kinderen willen binnen redelijke tijd een eigen tentje, dus, eigenlijk willen we de caravan vooral gebruiken om zelf in te slapen en willen we er wel met z'n vieren in kunnen zitten als het wat slechter weer is, vandaar de wens van het tweede zitje.

Kan iemand mij alvast een zetje in de goede richting geven wellicht?

We zijn in ieder geval van plan om naar het biodweekend in Groesbeek te komen om diverse Biod-modellen van dichtbij te kunnen bekijken. Ik zie in dit forum overigens nergens een verwijzing naar dat biodweekend http://www.biodweekend.nl/.

Ik ben zelf best handig en vind het leuk om te klussen en op te knappen (ik rijd zelf in een oude Volvo 850 met 500.000 op de teller, dus klussen en opknappen heb ik intussen wel onder de knie Smile

Alvast bedankt!
Mvg. Bart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug 2018 12:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Bart,

Heb je hier al gekeken?
http://rilexm.eu/biod/stek/index.htm
Daar staat heel veel over alle typen BIOD's.

Mvg Pieter
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bArtch



Geregistreerd op: 01 Jan 1970
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug 2018 19:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Pieter, bedankt voor de link. Die pagina had ik nog niet gevonde!
Mvg
Bart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug 2018 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Die pagina is een onderdeel van dezelfde website...
Veel leesplezier!

Mvg Pieter
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 18 Aug 2018 17:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu ook weer bereikbaar via de url: http://biod.nl
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.