"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Voor de waaghalzige doe-het-zelver.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Prikbord / Annonces
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BigF



Geregistreerd op: 25 Mei 2008
Berichten: 47
Woonplaats: Roden

BerichtGeplaatst: Di 19 Jul 2022 17:22    Onderwerp: Voor de waaghalzige doe-het-zelver. Reageren met citaat

Hallo allemaal,

Omdat wij ons steeds meer gingen ergeren aan de uitgezakte deur van onze Expert 4L (ook al omdat hij zelfs met dweilen en theedoeken niet meer “mugdicht” dicht te stoppen was) heb ik vorig jaar een soort van kingsize contourmal gemaakt om de rondte van de ene kant van onze caravan over te kunnen nemen om spanten met dezelfde ronding voor de andere kant te kunnen maken.

Kijk. Zo ziet dat er ongeveer uit.




Dat spanten maken is prima gelukt en de deur sluit echt weer perfect (ook na een jaar nog) dus ik heb de contourmal niet meer nodig.
Omdat e.e.a. toch een beetje stelbaar (waterpas b.v.) en stevig (doorbuigen b.v.) en een beetje inklapbaar moest worden is het een vooral functioneel maar ook enigszins lomp apparaat geworden waar best wel tijd en denkwerk in gestoken is en dat nu dus in de weg staat.
Vóórdat ik hem in stukken zaag (anders past hij niet in de kliko/oud ijzerbak) wil ik hier toch even informeren of er iemand is die zich ook aan hangende deuren ergert en daar zelf wat aan wil doen.
Diegene zou hem dan na gebruik alsnog in de kliko kunnen gooien of hem ook door kunnen geven aan de volgende waaghals.
Indien interesse graag even een berichtje.

Met vriendelijke groet,
Frans.
_________________
Biod Expert 1973. Aan trekker wordt gewerkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JoBastings



Geregistreerd op: 26 Aug 2017
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Zo 24 Jul 2022 11:35    Onderwerp: Re: Voor de waaghalzige doe-het-zelver. Reageren met citaat

BigF schreef:
Hallo allemaal,

Omdat wij ons steeds meer gingen ergeren aan de uitgezakte deur van onze Expert 4L (ook al omdat hij zelfs met dweilen en theedoeken niet meer “mugdicht” dicht te stoppen was) heb ik vorig jaar een soort van kingsize contourmal gemaakt om de rondte van de ene kant van onze caravan over te kunnen nemen om spanten met dezelfde ronding voor de andere kant te kunnen maken.

Kijk. Zo ziet dat er ongeveer uit.




Dat spanten maken is prima gelukt en de deur sluit echt weer perfect (ook na een jaar nog) dus ik heb de contourmal niet meer nodig.
Omdat e.e.a. toch een beetje stelbaar (waterpas b.v.) en stevig (doorbuigen b.v.) en een beetje inklapbaar moest worden is het een vooral functioneel maar ook enigszins lomp apparaat geworden waar best wel tijd en denkwerk in gestoken is en dat nu dus in de weg staat.
Vóórdat ik hem in stukken zaag (anders past hij niet in de kliko/oud ijzerbak) wil ik hier toch even informeren of er iemand is die zich ook aan hangende deuren ergert en daar zelf wat aan wil doen.
Diegene zou hem dan na gebruik alsnog in de kliko kunnen gooien of hem ook door kunnen geven aan de volgende waaghals.
Indien interesse graag even een berichtje.

Met vriendelijke groet,
Frans.


Super idee Frans. Ik heb m niet nodig maar kan me goed voorstellen dat dit voor iemand hét idee is.

Jo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Prikbord / Annonces Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.