"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Serviceluik(en) bij 400 uit 1993: fabrieksoptie?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2006 15:58    Onderwerp: Serviceluik(en) bij 400 uit 1993: fabrieksoptie? Reageren met citaat

Mijn gisteren aangeschafte 400TD uit 1993 heeft zowel linksvoor als rechtsvoor een serviceluik.

Weet iemand of deze luiken toen al als een fabrieksoptie gemonteerd werden?

Heb er al googelend niets over kunnen vinden....

Armand
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2006 19:12    Onderwerp: Re: Serviceluik(en) bij 400 uit 1993: fabrieksoptie? Reageren met citaat

arde schreef:
Mijn gisteren aangeschafte 400TD uit 1993 heeft zowel linksvoor als rechtsvoor een serviceluik.
Weet iemand of deze luiken toen al als een fabrieksoptie gemonteerd werden?
Heb er al googelend niets over kunnen vinden....
Armand

Je hoeft op het internet niet te zoeken. Alles wat bekend is, staat op de webstek. Wat je niet kunt vinden, kun je hier vragen.
Bij BIOD waren opties en individuele wensen mogelijk. Luiken zijn vrij gebruikelijke opties.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2006 19:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Bij BIOD waren opties en individuele wensen mogelijk. Luiken zijn vrij gebruikelijke opties.


Je komt binnen één type van het zelfde bouwjaar soms heel verschillende uitvoeringen tegen.
Terug naar boven
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2006 23:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank jullie Peter en Lex,

De handleiding van het toilet van de Biod is van 1998 en deze is dus (hoogstwaarschijnlijk) later ingebouwd. Het luik voor de afvaltank is dus in dat geval ook later gemaakt

Maar ik begrijp dus dat de serviceluiken er best al af-fabriek in 1993 ingezet kunnen zijn. Maakt de boel weer wat 'origineler' Smile
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2006 23:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij de "kaartenhuis"-caravans vormt het meubilair een wezenlijk onderdeel van de constructie, dit in tegenstelling tot de "schaal" caravans, die in te bouwen zijn als een jacht.
Dat geeft de bouwer vrijheden binnen de mogelijkheden van de schaal, en bij polyesther kan er veel!

Uiteraard zijn alle standaardindelingen al dertig keer herkauwd en nauwelijks nog vatbaar voor verfijningen, maar wie iets origineels wil bedenken binnen de bestaande indelingen en/of maatvoering, kan zich in de BIOD-schaal naar hartelust uitleven.

In dat opzicht zijn serviceluiken en pilotenstoelen niet echt revolutionair te noemen, zo ook een elektriek beweegbaar bed, maar als je al die snufjes in één caravan propt, heb je iets bijzonders.
Met een BIOD kan dat, en volgens mij kon je in Oldenzaal altijd veel voor elkaar krijgen...

Idea galant Idea galant jazeker danku
Terug naar boven
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2006 23:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik begin geloof ik een beetje te begijpen dat door de mogelijkheden van de schaal, en ook de relatief kleine series van de Biod, er misschien wel geen 2 dezelfde zijn en je niet een bepaalde uitvoering (met of zonder bepaalde toeters en bellen) als 'standaard' kunt bestempelen.

Doet me een beetje denken aan mijn voormalige Moto Guzzi. Daar schijnen er ook geen 2 dezelfde van te zijn gemaakt. Althans, van het spul tot ergens einde jaren 90.
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 16 Jan 2006 00:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad heb je grote kans dat alleen de lakkleur aan de buitenkant enige eenheid in de series bracht... Wink
Tijdens een BIOD-weekend kom je dan ook ogen te kort! Rolling Eyes kijk geintje
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.