"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Waar terecht voor onderhoud aan de remmen?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 16 Jan 2006 18:02    Onderwerp: Waar terecht voor onderhoud aan de remmen? Reageren met citaat

Nog 12 dagen te gaan voordat we de Biod gaan ophalen. banaan

Een van de eerste dingen die ik wil doen (laten doen beter gezegd), is het hele onderstel laten controleren (as, veren, lagers, (oploop)rem).
De laatste keer dat het ding onderhoud heeft gehad was in 2003. Toen zijn ook de remschoenen vervangen tijdens een Bovag beurt dus ik verwacht dat die nog wel goed zullen zijn.

Nu vraag ik me af of het een goed idee zou zijn als ik de caravan breng naar een dealer die bekend is met de Peitz as en remsysteem of dat iedere dealer dat zou kunnen doen (en dan ook even goed werk aflevert).

Als ik het goed heb was 1993 het laatste Avento jaar dus in dat geval zou ik een Avento dealer kunnen opzoeken. Er is volgens mij ook *ooit* een Biod dealer geweest in Eindhoven maar ik zou niet weten waar ik die moet zoeken.

Wat is jullie ervaring, maakt het iets uit of ik de caravan breng naar iemand die bekend is met de Peitz as, of kan ieder dealer dat?
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 16 Jan 2006 18:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Hobby, Solifer, Polar zijn bekend met Peitz- en BPW-assen.
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 16 Jan 2006 18:29    Onderwerp: Re: Waar terecht voor onderhoud aan de remmen? Reageren met citaat

arde schreef:
Wat is jullie ervaring, maakt het iets uit of ik de caravan breng naar iemand die bekend is met de Peitz as, of kan ieder dealer dat?

Iedere goede dealer kan dat.
Weet je wat voor type as het is?
Staaltorsie of rubbertorsie?
Staaltorsie wil alleen vet via smeernippels.
Rubbertorsie wil slechts nieuwe rubbers als die versleten zijn.
Is van Eijk niet een gerenommeerde dealer in het Eindhovense?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 16 Jan 2006 20:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex,

Geen idee wat er voor een vering op zit.
Ik zal het volgende week zien.

Van Eijk is zeer grote dealer in Hapert die o.a. in Fendt doet. Zojuist heb ik ontdekt dat er op 1,5 km van mijn huis een Avento dealer zit (Amoca).
Het kan niet makkelijker toppie .
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2006 10:20    Onderwerp: Re: Waar terecht voor onderhoud aan de remmen? Reageren met citaat

arde schreef:
Als ik het goed heb was 1993 het laatste Avento jaar dus in dat geval zou ik een Avento dealer kunnen opzoeken. Er is volgens mij ook *ooit* een Biod dealer geweest in Eindhoven maar ik zou niet weten waar ik die moet zoeken.

Deze is niet gemaakt onder de Avento-paraplu, maar onder die van MPH.
Desondanks is dat van generlei belang.
Er zijn nog slechts 3 BIOD-dealers in den lande. Zie hiervoor http://www.biod.nl.
Bijvoorbeeld Egberts (bij mij in de buurt) is geschrapt als dealer om mij onbekende redenen.
Zowel in het zuiden als het noorden is BIOD niet (meer) vertegenwoordigd. Crying or Very sad
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2006 10:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je Lex,

Zo had ik de informatie uit jouw historie-overzicht niet opgevat. Ik dacht dat het puur om een dealerschap ging, maar blijkbaar was MPH toen tevens de eigenaar. Blijkbaar was het een erg kortstondige liefde...Ik heb ook verder nooit van MPH gehoord (maar dat zegt niet zo veel...).

Zijn de caravans in de Avento / MPH periode ook ergens anders geproduceerd, of is dat altijd De Schakel geweest (los van de eigenaar)?
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2006 12:22    Onderwerp: Reageren met citaat

arde schreef:
Zo had ik de informatie uit jouw historie-overzicht niet opgevat. Ik dacht dat het puur om een dealerschap ging, maar blijkbaar was MPH toen tevens de eigenaar. Blijkbaar was het een erg kortstondige liefde...Ik heb ook verder nooit van MPH gehoord (maar dat zegt niet zo veel...).

MPH was geen eigenaar. Hoe die verhouding precies was, weet ik niet. Het zal een marketing-technische constructie geweest zijn.
MPH hoorde bij Pon (de importeur van Volkswagen, http://www.pon.nl.
arde schreef:
Zijn de caravans in de Avento / MPH periode ook ergens anders geproduceerd, of is dat altijd De Schakel geweest (los van de eigenaar)?

Nee, sinds 1969 altijd bij de Schakel. Het maken van de romp werd uitbesteed.
Kijk eens op de webstek bij Weetjes, Fabrieksbezoeken.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2006 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb van de zomer prima ervaring opgedaan met een Bovag all-round caravanbedrijf, dus geen dealer. Remmen zijn vervangen en er is een nieuwe torsierubber in de as gegaan. Het is wel een (klein) bedrijf dat niet neerkijkt op een vreemde eend in de bijt dat bovendien een oudje is. Je moet gewoon even aftasten of ze niet merk-arogant zijn. En een beetje geluk hebben.
_________________
Janine & Dick, BIOD Extase 2L 1972.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.