Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pieter Gast
|
Geplaatst: Zo 05 Mrt 2006 11:54 Onderwerp: |
|
|
Ik wist, dat ik op je kon rekenen! |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan de Jong
Geregistreerd op: 29 Nov 2004 Berichten: 125 Woonplaats: Oldenzaal
|
Geplaatst: Ma 06 Mrt 2006 11:10 Onderwerp: |
|
|
Vlot werk!
Ik ontving vanmorgen al een mail met bijlage uit Vaassen. Het betrof de nederlandse vertaling van de "100km eisen".
Deze zal ik nu doorsturen naar Peter en Lex met de vraag of een van hen deze brief hier wil plaatsen. Mijn kennis dat te doen reikt niet zover.
groeten,
Johan _________________ Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Ma 06 Mrt 2006 11:40 Onderwerp: |
|
|
Johan de Jong schreef: | Vlot werk!
Ik ontving vanmorgen al een mail met bijlage uit Vaassen. Het betrof de nederlandse vertaling van de "100km eisen".
Deze zal ik nu doorsturen naar Peter en Lex met de vraag of een van hen deze brief hier wil plaatsen. Mijn kennis dat te doen reikt niet zover.
groeten,
Johan |
Stuur maar op en 't komt in orde _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan de Jong
Geregistreerd op: 29 Nov 2004 Berichten: 125 Woonplaats: Oldenzaal
|
Geplaatst: Ma 06 Mrt 2006 13:15 Onderwerp: |
|
|
Toch maar zelf geprobeerd. Dit was de mail die ik vanmorgen ontving:
Beste mensen,
Vanaf heden kunnen wij de keuring om in aanmerking te komen voor de ontheffing om op de Duitse autobahn 100 km/h te mogen rijden weer uitvoeren.
De voorwaarden zijn:
De auto moet voorzien zijn van een ABS-remsysteem
De caravan/aanhanger moet gekeurd worden op het keuringsstation van de TÜV in Vaassen.
De caravan/aanhanger moet voorzien zijn van:
- een oplooprem.
- hydraulische schokdempers.
- banden voorzien van de juiste loadindex.
- banden voorzien van de juiste snelheidscodering.
- de banden van de caravan/aanhanger mogen niet ouder zijn dan 6 jaar.
- eventueel antislingerkoppeling (voorzien van E-keurmerk).
Indien geen antislingerkoppeling aanwezig:
- Het maximaal beladen caravangewicht ten hoogste 80% van het lege autogewicht. (massa rijklaar)
- Het maximaal beladen aanhangergewicht ten hoogste 110% van het lege autogewicht.
Indien een antislingerkoppeling aanwezig:
- Het maximaal beladen caravangewicht ten hoogste 100% van het lege autogewicht.
- Het maximaal beladen aanhangergewicht ten hoogste 120% van het lege autogewicht.
Goedgekeurde antislingerkoppelingen (stabilisatorkoppeling):
ALKO
- AKS 1300 met E-keur e1*0030
- AKS 2000 met E-keur e1*0153
- AKS 2004 met E-keur e1*0930
WESTFALIA
-SSK 3 met E-keur e1*1054
WINTERHOFF
-WS 3000D met E-keur e1*0065
-WS 3000H met E-keur e1*0337
Een afspraak voor een keuring kan gemaakt worden op Tel. Nr. 0578 668233
Na goedkeur ontvangt men binnen 10 werkdagen per post de ontheffing en de sticker op het huisadres.
De kosten bedragen € 98,50 incl BTW.
TÜV NORD NEDERLAND B.V.
En het is met het simpele knippen en plakken nog gelukt ook. Ja lachen jullie maar, voor mij is dit weer een ontdekking, hoe eenvoudig.
De vertaling is m.i. wel beperkt t.o.v. de Duitse tekst. Dat moeten we nog maar eens bestuderen.
Groeten, Johan _________________ Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan de Jong
Geregistreerd op: 29 Nov 2004 Berichten: 125 Woonplaats: Oldenzaal
|
Geplaatst: Ma 06 Mrt 2006 15:10 Onderwerp: |
|
|
Mede op verzoek van Lex heb ik Tuv Nord in Vaassen gevraagd waarom in het bovenstaande rijtje de Stabifix niet is genoemd.
Het keurnr van de Stabifix 4 heb ik van de site van Stabifix overgenomen.
Ik laat het antwoord hier weten.
Groeten,
Johan _________________ Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Ma 06 Mrt 2006 19:56 Onderwerp: |
|
|
Goed werk, Johan!
|
|
Terug naar boven |
|
|
Johan de Jong
Geregistreerd op: 29 Nov 2004 Berichten: 125 Woonplaats: Oldenzaal
|
Geplaatst: Do 09 Mrt 2006 13:37 Onderwerp: |
|
|
Vanmorgen het volgende bericht uit Vaassen ontvangen: 'Voor de Stabifix koppeling zijn in Dld geen gegevens bekend, vooralsnog is ontheffing voor Tempo 100 niet mogelijk.
De gegevens van de Stabifix zijn door ons doorgestuurd naar de afd. type goedkeuringen in Dld. om te bezien of de testgegevens van de RDW overgenomen kunnen worden.'Daarop heb ik nog een telefoontje met ze gepleegd en daaruit de volgende info:
Ze verwachten volgende week donderdag bericht. Ze hebben 1x een stabifix zonder keurmerk gezien in Vaassen en deze kreeg daarom geen goedkeuring. In Dld gaan ze niet opnieuw keuren, maar wordt beoordeeld of de RDW volgens de juiste europese richtlijnen de typegoedkeuring heeft verleend. Zoja, dan kan Vaassen de koppeling ook accepteren.
Bij bericht kom ik er volgende week, ik denk in het weekend, op terug.
Groeten,
Johan _________________ Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Do 09 Mrt 2006 14:28 Onderwerp: |
|
|
Johan de Jong schreef: | Bij bericht kom ik er volgende week, ik denk in het weekend, op terug. |
Goed werk, Johan
We wachten met spannig af
Ik zal het bericht doorsturen naar John Sanders.
Dat is gemakkelijker voor hem _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Do 09 Mrt 2006 18:15 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Ze hebben 1x een stabifix zonder keurmerk gezien in Vaassen en deze kreeg daarom geen goedkeuring. |
Mijn combinatie is goedgekeurd, terwijl er een stabifix 3 op zat |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Do 09 Mrt 2006 18:22 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | Citaat: | Ze hebben 1x een stabifix zonder keurmerk gezien in Vaassen en deze kreeg daarom geen goedkeuring. |
Mijn combinatie is goedgekeurd, terwijl er een stabifix 3 op zat |
Was de keuring MET trekauto?
Want:
"Indien geen antislingerkoppeling aanwezig:
- Het maximaal beladen caravangewicht ten hoogste 80% van het lege autogewicht. (massa rijklaar)
Voldoet jouw combi hieraan? _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan de Jong
Geregistreerd op: 29 Nov 2004 Berichten: 125 Woonplaats: Oldenzaal
|
Geplaatst: Do 09 Mrt 2006 20:10 Onderwerp: |
|
|
Peter, stond op jouw Stabifix 3 ook een E-keur ingeslagen?
groeten,
Johan _________________ Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Do 09 Mrt 2006 23:35 Onderwerp: |
|
|
Vrienden,
nog niet zo lang geleden kwam de tekst langs van de oude keuringseisen.
In die eisen kwam het woord "stabilisator" niet voor, als ik me goed herinner.
Inderdaad kon toen alleen maar de combinatie gekeurd worden en als ik het nu goed gezien heb, voldoe ik nu nog steeds aan die eisen.
Mijn auto weegt 1936 op kenteken...
Ik heb geen idee, of er in die "3" een e-keur staat, daar kan ik je over twee weken waarschijnlijk op antwoorden.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van dat Duitse onderzoek... |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan de Jong
Geregistreerd op: 29 Nov 2004 Berichten: 125 Woonplaats: Oldenzaal
|
Geplaatst: Vr 10 Mrt 2006 01:30 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat herinner je je niet goed. Zie het openingsbericht in deze draad van Leen.
Dirk-Jan Beumer uit Vaassen vertelde mij dat in het verleden een niet van E-keur voorziene Stabifix en voorlopers van nog niet van keur voorziene stab. koppelingen van de grote merken hebben geleid tot het weigeren van Tempo 100 goedkeuring.
Daarom kan het van belang worden te weten, als er problemen gaan ontstaan, of op jouw nr 3 reeds een E-keur stond aangegeven. Dat horen we dan over 2 weken.
Voorlopig eerst Tuev maar in alle rust hun werk laten doen.
Groeten,
Johan _________________ Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Vr 10 Mrt 2006 09:11 Onderwerp: |
|
|
Johan de Jong schreef: | Nee, dat herinner je je niet goed. Zie het openingsbericht in deze draad van Leen.
Dirk-Jan Beumer uit Vaassen vertelde mij dat in het verleden een niet van E-keur voorziene Stabifix en voorlopers van nog niet van keur voorziene stab. koppelingen van de grote merken hebben geleid tot het weigeren van Tempo 100 goedkeuring.
Daarom kan het van belang worden te weten, als er problemen gaan ontstaan, of op jouw nr 3 reeds een E-keur stond aangegeven. Dat horen we dan over 2 weken.
Voorlopig eerst Tuev maar in alle rust hun werk laten doen.
Groeten,
Johan |
Worden hier de oude regeling, de nieuwe regeling zonder stab en de nieuwe regeling met stab niet door elkaar gehaald? _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan de Jong
Geregistreerd op: 29 Nov 2004 Berichten: 125 Woonplaats: Oldenzaal
|
Geplaatst: Vr 10 Mrt 2006 11:17 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij niet, maar laat Peter het maar zeggen.
groeten,
Johan _________________ Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|