"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Bericht van de fabrikant van BIOD-caravans

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2006 12:47    Onderwerp: Bericht van de fabrikant van BIOD-caravans Reageren met citaat

Ik kreeg een emailbericht van Huub van Elswijk. Daarin o.a. de stand van zaken mbt de ontwikkeling en productie van nieuwe BIODs. Dat deel publiceer ik hier, dan zijn jullie (liefhebbers tenslotte Smile) ook op de hoogte. Ik neem aan dat hij hier geen bezwaar tegen heeft, anders hoor ik het wel.

Tijdens en na de beurs in Utrecht hebben we onze produktie dermate volgeboekt dat we t/m augustus voorlopig weinig anders kunnen doen dan productie, productie en productie draaien (naast trainen en opleiden van personeel en het rationaliseren en ontwikkelen van het neusje van de zalm). Tijdens de beurs in Utrecht stonden we ditmaal op de juiste plaats met vrijwel continu wachttijden om de BIOD's te bezichtigen. Ook onze concollega's waren er op dag 3 en 4 s'ochtends als de kippen bij om niet in de rij te hoeven staan!

Wat opvalt is dat m.n. onze nieuwe indelingen met separate bedden in de lengterichting goed scoren (TLHS & TLLS) alsook, tegen de algemene trend in, de kinderbeduitvoeringen (TDK); enig causaal verband tussen beide uitvoeringen blijkt er overigens niet te zijn! Ook de diverse cascokleuren doen het goed zodat naast het kampeer- en rijplezier ook het kijkplezier verder wordt ontwikkeld. Een andere opvallende trend verder is de wens voor vloeistofverwarming; we hebben diverse bestellingen van kampeerders die in de winter het comfort van de centrale verwarming willen hebben en krijgen. Biod combineert de wintervastheid van de Scandinavische caravans met het design dat alleen is voorbehouden aan Europa's enige naadloze polyester caravan.

We hebben inmiddels het prototype van de BIOD Cruiser gereed en aan een selecte groep voorgesteld die zich tijdens de Kampeer en Caravanjaarbeurs hiervoor had aangemeld. De Biod Cruiser is een verbrede uitvoering van de Biod Nomade met vast bed in de lengterichting en een comfortabele rondzit achterin. Naast positieve tot zeer positieve reacties zijn ook de eerste bestellingen genoteerd.
De BIOD Cruiser wordt de eerste caravan waarvan de bodemplaat volledig uit composietmateriaal bestaat en daarmee nagenoeg onderhoudsongevoelig wordt.

Andere innovaties welke inmiddels leverbaar zijn betreffen:
- wandverwarming (in combinatie met vloerverwarming ideaal tijdens de wintermaanden);
- geintegreerde vloerverwarming in toilet/doucheruimte;
- caravanopmaat.nl; voor de kampeerder met specifieke wensen kan ook een indeling op maat worden geleverd; diverse wagens zijn reeds in bestelling. De domeinnaam caravanopmaat.nl hebben we hiertoe reeds geregistreerd en wordt momenteel voorbereid met content.

_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2006 13:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Lex,
Leuk om te lezen dat het de goede kant op gaat.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2006 21:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex, ik heb letterlijk hetzelfde bericht gekregen van Huub met de uitnodiging om eens langs te komen. Daarop heb ik geantwoord dat ik dit wel wil om een artikel te schrijven voor biod.net. Ik heb een voorstel gedaan voor een afspraak in februari. Helaas nog geen reactie ontvangen. Hopelijk gaat het niet dezelfde kant op als eerdere beloftes. Evil or Very Mad
_________________
Janine & Dick, BIOD Extase 2L 1972.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2006 21:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Dick Extase schreef:
Lex, ik heb letterlijk hetzelfde bericht gekregen van Huub met de uitnodiging om eens langs te komen. Daarop heb ik geantwoord dat ik dit wel wil om een artikel te schrijven voor biod.net. Ik heb een voorstel gedaan voor een afspraak in februari. Helaas nog geen reactie ontvangen. Hopelijk gaat het niet dezelfde kant op als eerdere beloftes. Evil or Very Mad

Tja. liefhebber
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jan 2006 12:26    Onderwerp: Re: Bericht van de fabrikant van BIOD-caravans Reageren met citaat

Lex M schreef:

Een andere opvallende trend verder is de wens voor vloeistofverwarming; we hebben diverse bestellingen van kampeerders die in de winter het comfort van de centrale verwarming willen hebben en krijgen.


rotfl
Mijn excellent heeft dat gewoon standaaard ingebouwd... Wink)
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Boeskool



Geregistreerd op: 28 Jul 2005
Berichten: 27
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 14 Mrt 2006 00:13    Onderwerp: nieuwe modellen Reageren met citaat

ik vind de verkoopaantallen welke in de KCK staan wel zorgwekkend?
_________________
BIOD Bambino 300
bouwjaar 1981
Verkocht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 14 Mrt 2006 00:27    Onderwerp: Re: nieuwe modellen Reageren met citaat

Boeskool schreef:
ik vind de verkoopaantallen welke in de KCK staan wel zorgwekkend?


Dat was wel een beetje te verwachten, gelukkig timmert hij flink aan de weg. Als hij met dezelfde power bezig blijft, gaan we de nieuwe BIOD's veel tegenkomen!
Terug naar boven
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Wo 15 Mrt 2006 00:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Citaat:
Dat was wel een beetje te verwachten, gelukkig timmert hij flink aan de weg. Als hij met dezelfde power bezig blijft, gaan we de nieuwe BIOD's veel tegenkomen!

Met zo weinig dealers, moet ik dat nog zien.
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 15 Mrt 2006 00:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Leen schreef:
Peter schreef:
Citaat:
Dat was wel een beetje te verwachten, gelukkig timmert hij flink aan de weg. Als hij met dezelfde power bezig blijft, gaan we de nieuwe BIOD's veel tegenkomen!

Met zo weinig dealers, moet ik dat nog zien.


Heb je haast? Wink
Dit is een klus, die veel tijd en inzet vergt. Die dealers komen echt wel, maar het lijkt me niet slim om een dik dealernetwerk te hebben bij een opstartende produktie, die voorlopig zwaar gaat achterlopen op de vraag die zo'n netwerk gaat opleveren.
Terug naar boven
gerard c



Geregistreerd op: 15 Jan 2006
Berichten: 17
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Wo 15 Mrt 2006 13:29    Onderwerp: Reageren met citaat

peter
bedoel je dat die produktie achter gaat lopen als er meer dealers zijn,of heb jij informatie dat de produktie nu al achter gaat lopen?mijn nomade is in bestelling,en van elswijk geeft mij een berichtje als de wagen uit de mal komt zodat ik kan komen kijken,maar ondanks dat de caravan eind april afgeleverd zou worden,heb ik nog niets gehoord.moet ik me zorgen gaan maken?
_________________
Gerard C
BIOD Nomade met toyota
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 15 Mrt 2006 19:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Gerard, kan het zijn dat jij meer tekst in mijn tekst ziet dan ik?

indewar Rolling Eyes indewar
Terug naar boven
gerard c



Geregistreerd op: 15 Jan 2006
Berichten: 17
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Wo 15 Mrt 2006 21:17    Onderwerp: Reageren met citaat

peter,dat zou goed kunnen,zal waarschijnlijk ingegeven zijn door ongeduld om de nieuwe te zien,en te gebruiken natuurlijk!
groeten Laughing
_________________
Gerard C
BIOD Nomade met toyota
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.