Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Do 30 Mrt 2006 21:31 Onderwerp: |
|
|
joop brand schreef: |
Verschil Winterhoff/Stabifix?????? |
Nee.
Waarom? _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Do 30 Mrt 2006 21:48 Onderwerp: |
|
|
Waarom?
Dat weet jij ook wel, de Stabifix is een "door ontwikkeling" en een van de betere stabilisatoren ( hij komt er bij mij ook wel op).
Nu blijkt dus dat een van de eerdere uitvoeringen wel door een test heen komt . Het is natuurlijk moeilijk om het brons te verlaten, misschien het wrijvingsvlak aanpassen, ik opper maar wat . _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Do 30 Mrt 2006 22:19 Onderwerp: |
|
|
joop brand schreef: | Waarom?
Dat weet jij ook wel, de Stabifix is een "door ontwikkeling" en een van de betere stabilisatoren ( hij komt er bij mij ook wel op).
Nu blijkt dus dat een van de eerdere uitvoeringen wel door een test heen komt . Het is natuurlijk moeilijk om het brons te verlaten, misschien het wrijvingsvlak aanpassen, ik opper maar wat . |
Het lijkt me zinniger als een onzinnige testeis gecorrigeerd wordt.
Heb jij ooit met een caravan 50000km aan één stuk gereden? _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Do 30 Mrt 2006 22:30 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Het lijkt me zinniger als een onzinnige testeis gecorrigeerd wordt. |
Dat lukt nooit, het hele leven bestaat uit onzinnige tests.
Duidelijk voorbeeld de roetmeting bij de A.P.K.
De bedenkers zullen dat nooit toegeven, en van de lobby hangt het maar af aan welke kant ze staan.
Maar dat is allemaal oud nieuws.
Citaat: | Heb jij ooit met een caravan 50000km aan één stuk gereden? |
Nee, maar begrijpen doe ik het wel, de makke is het nastellen, en ze gaan er volgens mij terecht van uit dat het gros van de caravanners daar helemaal geen kaas van hebben gegeten, of het glad vergeten. Hoe simpel het ook kan zijn, te triest voor woorden. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Vr 31 Mrt 2006 00:37 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Nee, maar begrijpen doe ik het wel, de makke is het nastellen, en ze gaan er volgens mij terecht van uit dat het gros van de caravanners daar helemaal geen kaas van hebben gegeten, of het glad vergeten. Hoe simpel het ook kan zijn, te triest voor woorden. |
Als je remmen zelfstellend gemaakt kunnen worden, moet dat dus ook met een slingerbedwinger kunnen. Ik zie het als een mooie nieuwe uitdaging voor m´n grote vriend ... |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Vr 31 Mrt 2006 08:00 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | Citaat: | Nee, maar begrijpen doe ik het wel, de makke is het nastellen, en ze gaan er volgens mij terecht van uit dat het gros van de caravanners daar helemaal geen kaas van hebben gegeten, of het glad vergeten. Hoe simpel het ook kan zijn, te triest voor woorden. |
Als je remmen zelfstellend gemaakt kunnen worden, moet dat dus ook met een slingerbedwinger kunnen. Ik zie het als een mooie nieuwe uitdaging voor m´n grote vriend ... |
Dat is heel gemakkelijk hoor: geen brons meer als frictiemateriaal.
Maar spul dat snel inslijt zoals bij de andere.
De oplossing is veel simpeler: de Duitsers (TÜV-Nord ?) zien in dat eis niet zinvol is en laten hem vallen.
Of zou Sanders toch gelijk hebben wat betreft de complot-theorie?
Vooralsnog stel ik mijn plannen om Duitsland meer te gaan gebruiken als vakantiedoel maar uit.
Als nodig, zo snel mogelijk er doorheen.
En dat terwijl ik in het geheel geen behoefte heb aan zo'n 100km-sticker.
Dat scheelt ook weer een kleine 100 euro + reiskosten op-en-neer naar Vaassen, en minder brandstofverbruik tijdens de transit
Daarom mijn advies: laat je niet door de Duitsers op overbodige kosten jagen _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan de Jong
Geregistreerd op: 29 Nov 2004 Berichten: 125 Woonplaats: Oldenzaal
|
Geplaatst: Vr 31 Mrt 2006 11:09 Onderwerp: |
|
|
Zou de medewerker van Tuv-Nord uit Vaassen deze discussie nu volgen en zo ja, laat ons of mij ( adres bekend bij dhr. Beumer) dat dan eens weten.
groeten,
Johan _________________ Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Di 14 Nov 2006 09:00 Onderwerp: |
|
|
Gelezen in het forum van http://www.caravantrekker.nl
Het aanvragen heeft volgens mij niet veel zin...in Duitsland val je niet op als je met het vrachtverkeer meerijdt, dus zo'n 95 km per uur op de autobaan. Mag je 100 km/uur rijden, zul je de vrachtwagens sowieso moeten inhalen en is het hoogstwaarshijnlijk zo dat je dan tegen de 105 km/uur gaat rijden...per saldo levert dat heel weinig op, maar bedenk wel dat je een prooi wordt voor de politie ! (Ervaring van vrienden) _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Di 14 Nov 2006 09:23 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | (Ervaring van vrienden) |
Nou dat doe ik dus al jaren, met de vrachtauto's meerijden, behalve als er geklommen moet worden, en meerdere malen door de politie vanuit hun auto bekeken, dus ik viel wel op, maar blijkbaar goed bevonden.
En inderdaad, ga ik sneller en dus inhalen, dan verwacht ik een prent.
Voordeel: rustig rijden, en geen gestress (inhalen/ingehaald worden).
Daar kunnen ze hier in Nederland een puntje aan zuigen. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|