"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Reparatie aflegplank 400TD

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Do 18 Mei 2006 21:13    Onderwerp: Reparatie aflegplank 400TD Reageren met citaat

Bij mijn 400TD is de houtverbinding tussen de aflegplank boven de treinzit en de kledingkast los. Hoe dit gekomen is is me een raadsel. Vervelend is het wel want de caravan kraakt op deze plaats omdat de boel niet meer goed vastzit. Ik zoek een manier om dit te repareren maar probeer ook achter de oorzaak van dit defect te komen. Het zou kunnen dat ooit iemand aan de plank is gaan hangen waardoor de 2 schroeven die door het kastpaneel zijn geschroefd, eruit zijn getrokken. Het is maar een idee.

De kledingkast is 'dubbelwandig' dus de schroeven eruit draaien gaat niet zo makkelijk. Het liefst zou ik het kastpaneel vervangen (fineer is stuk) en het weer mooi maken. Alleen, ik heb geen idee hoe ik de aflegplank los krijg. Moeten de kastjes daarvoor los, weet iemand dat?

Hieronder een aantal foto's.

Foto van de treinzit. De plek waar het om gaat is rechts op de foto, naast het lampje.
http://www.pbase.com/arde/image/60384691/large

Vanaf de onderkant van de plank:
http://www.pbase.com/arde/image/60384704/large

Vanaf de bovenkant (het witte blokje heeft men ooit gebruikt om de boel te repareren. Rechts naast het blokje zie je een schroef die uitsteekt)
http://www.pbase.com/arde/image/60384709/large

Wat ook zou kunnen is dat de schroeven zijn losgegaan door spanning op het geheel tijdens het rijden.

Iemand tips hoe dit netjes op te lossen?

Groet,
Armand[/img]
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 18 Mei 2006 23:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Iemand tips hoe dit netjes op te lossen?


BIOD meubels zijn ter plekke gekoppeld, dus is het zinvol om naar schroeven en boutjes te zoeken. Misschien moet je hiervoor sierlijsten verwijderen...
Ik bedoel: demonteren en de constructiefout oplossen is het beste.

Of: domweg de zaak op zīn plek krikken en de plank ondersteunen met een geschroefde en gelijmde lat in de kleur is ook een optie. Daarbij zul je de dubbelwandigheid van de kast plaatselijk moeten opheffen met een vullat.

Maar eigenlijk zou ik het in het echt moeten zien om serieuze praat uit te slaan...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.