"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Drukveer Dissel

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sep Raben



Geregistreerd op: 28 Aug 2005
Berichten: 18
Woonplaats: Berkel-Enschot

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mei 2006 23:00    Onderwerp: Drukveer Dissel Reageren met citaat

Het deksel van mijn disselbakdeksel blijft niet open staan. Is dat normaal of betekend dat dat de drukveer versleten is?

Als vervangen nodig is, wat is eigenlijk de handigheid om zo'n veer te "spannen" voor je hem aan kunt brengen?
_________________
Sep Raben
3kleur Biod 2/3K 350 TL ['94]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mei 2006 23:14    Onderwerp: Re: Drukveer Dissel Reageren met citaat

Sep Raben schreef:
Het deksel van mijn disselbakdeksel blijft niet open staan. Is dat normaal of betekend dat dat de drukveer versleten is?

Het laatste.
Hij moet vervangen worden.
Sep Raben schreef:
Als vervangen nodig is, wat is eigenlijk de handigheid om zo'n veer te "spannen" voor je hem aan kunt brengen?

Ik denk niet dat daar een speciale handigheid voor nodig is.
Maar ik heb hem niet zelf vervangen, dat is gebeurd tijdens een beurtje.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 23 Mei 2006 23:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Frank,

Zie ook de heen en weer correspondentie in het vorige hoofdstuk op het forum: Onderhoud enzovoort. Ook ik had en heb problemen met de gasveer van de disselbak. Had, want ik heb het, dankzij een stevige door mijn zwager gemaakte nieuwe bevestiging, tijdelijk op kunnen lossen. De oude gasveer paste weer, maar het hout voor de ophanging is verpulverd, dus oftiehethoud of of oftiehethout? Let wel op de waarde van de drukveer wanneer je een nieuwe koopt. Zijn in veel auto-onderdelenzaken of bij een goede caravandealer te koop. De mijne geeft aan: De kracht van de veer wordt aangegeven als 300N of andere waarde, afhankelijk wat de veer moet drukken.
Groeten,

Cees van der Mast
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.