"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Rubberen afdichting disselbak

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 17 Jun 2006 20:26    Onderwerp: Rubberen afdichting disselbak Reageren met citaat

Question Is iemand bekend met leverancier van ribberen afdichting disselbak. Zoals in het andere hoofdstuk beschreven probleem van vernieuwing houtwerk van de binnenzijde van de disselbak, waarvoor al een aantal prima oplossingen zijn aangedragen, ben ik bezig met de zaak te slopen en opnieuw van latten te voorzien. Een hele klus, maar het lukt. De rubberen afdichting is met ongeveer tussen de 400 en 500 nieten vastgezet. Alles kuis verroest, dus zil ik graag die rubberen afdichting vernieuwen. Maar... Question Wie weet een goed adres om zulks aan te schaffen?. Ook moet de witte band die in de afdichting zit worden vernieuwd, want ook die is lelijk. Wat die roest en die rotte delen heeft veroozaakt is moeilijk na te gaan. De laatste vochtmetingen geven geen enkele indicatie van vocht aan en de vorige eigenaar ligt letterlijk en figuurlijk op het kerkhof. Wie helpt??? Shocked
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 17 Jun 2006 21:03    Onderwerp: Re: RUBBEREN AFDICHTING DISSELBAK Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Question Is iemand bekend met leverancier van ribberen afdichting disselbak. Zoals in het andere hoofdstuk beschreven probleem van vernieuwing houtwerk van de binnenzijde van de disselbak, waarvoor al een aantal prima oplossingen zijn aangedragen, ben ik bezig met de zaak te slopen en opnieuw van latten te voorzien. Een hele klus, maar het lukt. De rubberen afdichting is met ongeveer tussen de 400 en 500 nieten vastgezet. Alles kuis verroest, dus zil ik graag die rubberen afdichting vernieuwen. Maar... Question Wie weet een goed adres om zulks aan te schaffen?.

Kijk eens in deze draad: http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=354


C.M. van der Mast schreef:
Ook moet de witte band die in de afdichting zit worden vernieuwd, want ook die is lelijk.

Kijk eens in deze draad: http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=563
Het sleutelwoord is 'inlegbies'.

C.M. van der Mast schreef:
Wat die roest en die rotte delen heeft veroozaakt is moeilijk na te gaan. De laatste vochtmetingen geven geen enkele indicatie van vocht aan en de vorige eigenaar ligt letterlijk en figuurlijk op het kerkhof. Wie helpt??? Shocked

Heb je de afdichting van de strip waar de klep mee vast zit al eens gecontroleerd?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 17 Jun 2006 23:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Shocked Hallo Lex, dank voor de info. Ik ga op de aangewezen plek (internet) zoeken. Ik heb het idee dat het niet door een lekkende afdichting is van de klep (zal het voor de securiteit nakijken), want het is een lang geleden opgelopen verrotting. Het hout was ook niet nat, maar kurkdroog. Jawel, het probleem was al eerder bekend, maar werd urgent toen ik de gasveer niet meet hou(t)vast kon monteren. Vandaar de werkzaamheden, de vragen en - dank u wel - de antwoorden. Goede zondag en tot horens, ziens of meelens. Wink
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.