"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dakluikenkit-tip

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 02 Jul 2006 20:32    Onderwerp: Dakluikenkit-tip Reageren met citaat

Is je dakluik ouder dan 6 jaar?
Dan is het zinvol om de kitafdichting te controleren op indrogen.
Dakluik losschroeven, onderkader verwijderen en bovenkader optillen.
De kit moet lastig loslaten.
Als dat zo is, kun je het luik meteen weer vastzetten.

Als je het luik zomaar uit het gat kunt tillen, moet je nieuwe kit aanbrengen.
Eerst de oude kit en vuil van luik en dak verwijderen.
Veelal wordt butyl- of butyleenkit aanbevolen, maar lekkagekit van Bison is waarschijnlijk beter. (Maar dat zien we pas over 6 jaar) Wink

Nog een als:
Als de dakluikenkit is ingedroogd, let dan beter op je ramen....
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Wo 05 Jul 2006 16:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb in 2005 de kit vervangen. Ik heb een snortterig blijvende zwarte kit gebruikt, speciaal hiervoor bedoeld.
De oude kit (bouwjaar 2000) was hard geworden. Ik schoot er stukjes uit met de hogedrukspuit.
Zes jaar is dus de limit!

Je hebt gelijk, ik zal ook eens een raam loshalen (te beginnen met een kleintje).
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 05 Jul 2006 18:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Hans, wat is de gebruikte kitsoort, vertaald in merk en type?
Terug naar boven
bleekie



Geregistreerd op: 12 Jul 2005
Berichten: 62
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Do 06 Jul 2006 19:40    Onderwerp: Dakluiken kit soort Reageren met citaat

Vorige zomer zag ik al dat de kitranden van de ramen loslieten. Daar ik toch bezig ben met een grote onderhoudsbeurt van onze caravan ben daarmee meteen aan de slag gegaan. Ik gebruik Bison lekkage kit. Dit is blijven elastisch. Het probleem is wel dat je overtollige kit slecht weg krijgt. Eerst heb ik de oude kit verwijderd en vervolgens de in te kitten delen gereinigd met aceton. Daarn de nieuwe kit aanbrengen. De aceton kun je ook gebruiken om de kit restanten te vewijderen maar pas op gebruik het met beleid want aceton kan de polyesterhuid aantasten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 06 Jul 2006 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Het probleem is wel dat je overtollige kit slecht weg krijgt.


Dat is te ondervangen door, voor het losnemen van het raam, de omgeving eerst schoon te maken en dan af te plakken met schilderstape.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.