"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

registratie BIOD in Portugal

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jan Geerlings



Geregistreerd op: 09 Aug 2006
Berichten: 1
Woonplaats: Portugal

BerichtGeplaatst: Wo 09 Aug 2006 23:37    Onderwerp: registratie BIOD in Portugal Reageren met citaat

Tot nu toe heb ik zonder resultaat geprobeerd mijn BIOD 350 TL (1982, maar o zo in orde) in mijn nieuwe woonland Portugal geregistreerd te krijgen. Behalve de "normale" ducumenten in 5-voud, heeft men hier een zogenaamd technisch schema van een te registreren caravan nodig. Zonder registratie: geen Portugees kenteken ( en dus niet de weg op).Niemand hier kan me echter vertellen wat een dergelijk schema precies inhoudt (de oorspronkelijke gegevens uit 1982 zijn bij een onderhoudsbeurt weggeraakt). Wat ik nodig heb is een (quasi) officieel document met mooie BIODstempels en veel handtekeningen dat in ieder geval de volgende gegevens dient te bevatten: merk van de as, paddenafstand, lengte torsiestaaf, dikte torsiestaaf, aantal veerbladen, afstand centerpunten, merk koppeling + gegevens, gegevens rem, geggevens remtrommel: typeplaatje/ diameter/ breedte remvoering/ aantal boutgaten, gegevens van de wielen: bandenmaat, velgmaat, diameter middengat, aantal boutgaten en boutsteek. Wie o wie kan me een dergelijk document verschaffen? Ik heb al eens gebeld met een oudwerknemer van BIOD die me geen gegevens van het type uit 1982 kon verschaffen, maar ik ben zowel naam (Eizendam?) als telefoonnummer kwijt.
Alvast bedankt voor de moeite, en mochten er kosten aan het beantwoorden van mijn vraag verbonden zijn, dan betaal ik die uiteraard.
Vriendelijke groeten,
Jan Geerlings
_________________
JanGVale de Igreja
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 10 Aug 2006 00:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien is het slim om hier zo'n ding van een Portugese caravan te plaatsen, zodat we weten, hoe het werkt?
En misschien weet Jeroen Bolks nog het een en ander te regelen?
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 10 Aug 2006 06:05    Onderwerp: Reageren met citaat

We kunnen eens rondvragen tijdens het BIOD-weekeinde, maar ik vrees met grote vreze Crying or Very sad
Je zou RDW eens kunnen vragen of zij een oplossing kunnen bieden.
In NL worden namelijk gelijksoortige eisen gesteld.
http://www.rdw.nl/nl/overrdw/contact/e_mail/
Is het niet mogelijk de caravan op NL-kenteken te laten staan?
Volgens mij is het geen probleem een auto met Portugees kenteken een caravan met NL-kenteken te laten trekken.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.