"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

handgrepen opnieuw bevestigen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
han.van.griensven



Geregistreerd op: 12 Jun 2006
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Do 15 Jun 2006 17:39    Onderwerp: handgrepen opnieuw bevestigen Reageren met citaat

De handgreep aan de rechterachterzijde van mijn 420 tl is voor de helft losgekomen. De twee rechterschroeven zijn door het polyester naar buiten getrokken, de linkerschroeven zitten nog goed vast. Nu kan ik wel weer de keuken uit gaan bouwen maar ik vraag hier liever advies.
Zit er achter de handgrepen iets van hout, hardhout, waarin de schroeven vastzitten? Wat kan ik in de gaten doen om de schroeven opnieuw vast te zetten zodat ze niet bij de eerste de beste handverplaatsing loskomen.
Of moet ik de keuken wederom uitbouwen om er een stuk hout achter te zetten waarin de schroeven dan hun houvast vinden.
Als ik bison moet geloven ga ik kombi power gebruiken met een sterkte van 160 kg per cm2.
Misschien heeft aanvullen van de lijm met ???? en deze dan als een soort opvulplug gebruiken meer effect?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 15 Jun 2006 18:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarschijnlijk zit er hout achter en kun je nieuwe schroeven iets schuin wegdraaien. Een mooiere optie is om het gat met 6 of 8 mm uit te boren en er dan met gewone witte houtlijm een deuvel in te lijmen, of desnoods twee achter elkaar. Mooi vlak afzagen, na uitharding dun voorboren en het spul gewoon weer vastschroeven. Doe er dan wel verlijmende kit tussen, die wat elastisch blijft. Die deuvels zijn bij elke bouwmarkt te koop, maar je kunt ze natuurlijk ook zelf steken van een mooi klosje.
Terug naar boven
Han



Geregistreerd op: 11 Jun 2005
Berichten: 12
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug 2006 16:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Er zat geen hout achter de gaten.
Daar kwam ik achter toen ik de gaten groter boorde om er deuvels in te zetten, er zat lucht en bekledingsmateriaal. Ik heb de deuvels er toen toch maar ingezet met polyurethaanlijm. Volgend jaar ga ik het keukenblok dus maar eens uitbouwen om eer een stukje hout tegenaan te zetten. Ondanks mijn twijfels, omdat ik in de lucht lijmde, hebben de schoeven met de deuvels het toch gehouden. De lijm zal wel als een prop op het polyester zijn gaan zitten.
_________________
mvg
han
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 03 Aug 2006 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat

In ieder geval kun je jezelf aanleren om niet aan de handgrepen te trekken, maar alleen te duwen. Dat verlengt een handgrepenbevestigingsleven Wink aanmerkelijk!

Ten tweede kun je op vrij korte termijn de deuvels verwijderen en in plaats daarvan hollewandpluggen in de gaten brengen, dat is veel sterker.
Ze bestaan in verschillende soorten, overleg dus even met je leverancier...
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 18 Sep 2006 12:58    Onderwerp: Re: handgrepen opnieuw bevestigen Reageren met citaat

Had onlangs zelfde probleem met mijn 420TL.

Het versterkingshout zat niet op de juiste plek waardoor een van de schroeven los raakte.
De plaats is te bereiken door een achterlicht uit te bouwen. Ik haalde ter plekke de isolatie weg en lijmde met polyuethaanlijm een blokje hout achter de schroef.
Wel iets met dikke lange mouwen aantrekken, de randen van het gat zijn door de glasvezelversterking niet lekker aan de armen.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.