"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kampeerklaar maken van Excellent ZW
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 24 Feb 2006 00:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Of in ieder geval van de gaten, die het sleepoog gebruikt.

Maar eens kritisch naar dat ding gaan kijken. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 26 Feb 2006 21:41    Onderwerp: Reageren met citaat




Rolling Eyes Question Rolling Eyes Question Rolling Eyes
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 26 Feb 2006 22:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Vertel eens, waar doet het zeer?

Of is dit een variatie op "Raad je plaatje?"

rotfl indewar rotfl indewar rotfl
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 27 Feb 2006 01:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Vertel eens, waar doet het zeer?

Nou Peter, als ik hier rechts duw, dan doet het hier links.....

Uh, die lantaarndakroostertjes, uh gaan die zo door het polyester èn het houtwerk heen?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 27 Feb 2006 20:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij moet bij die lantaarntjes naar een andere oplossing gezocht worden. Was het bij jouw Excellent al niet zo, dat vanwege de lantaarntjes de isolatie geofferd moest worden?

Peter heeft geen lantaarns, daardoor kon het heel simpel opgelost worden.
Terug naar boven
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Zo 23 Apr 2006 09:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Bob schreef:
Oke dat doe ik,het loopt niet weg,
zie maar wanneer je het op wil halen.
m.vr.gr. Bob. excellent


Rolhor inmiddels opgehaald en poging gedaan te monteren. Wat een pokkenklus! Niet gelukt dus, maar dat komt nog wel een keer. En anders het tesa-systeem met klittenband, moet ook werken.



Maar iets heel anders: ik kwam thuis na kampeerweekend Pasen, en vond toen plakkende zooi op de vloer: vloiestof uit het verwarmingssysateem... Gezocht en lek gevonden (achter de koelkast, dus boel demonteren) en heb een stuk buis vervangen. Ik hoop dattie nu dicht is, maar ben door het vervangen nogal wat vloeistof kwijt. Ik kan vrijwel nergens goed bij het systeem, alleen in het washokje, en kan dus ook niet zien of en waar het nog lekt. Natuurlijk, bijvullen en afwachten, dat kan, maar ja, waar blijft de vloiestof die ik verlies? Zit dat tussen de vloer en de polyester bodem? Betekent dat dan geen problemen met rot in de toekomst? Wie o wie weet er iets zinnigs over te melden. Natuurlijk, meubels demomteren en dan kijken, dat kan. Maar daar begin ik dus niet aan, dan maar leeg laten lopen en een keramisch kacheltje, we verwarmen toch al zeer weinig...

Tweede: Ik heb het washok omgebouwd tot kastruimte.

Dat betekent dus dat ik een wastafeltje over heb. Iemand belangstelling?

Derde: De 12-volts hobbiïst-lampjes heb ik vervangen door spotjes. Her en der even een dubbel-tussenwandje moeten demonteren om bij de draden en aansluiitingen te kunnen, maar het is gelukt.


Tot slot: Ik heb bij de lidl een druppellader gekocht. Zitten klemmen aan. Ik moet dus voor de winter de accu uit de caravan halen en in de chemobox op zolder aan de lader hangen. Dat is geen probleem lijkt me, alleen zou ik een manier willen zoeken voor de aansluitingen, zodat ik niet met klemmen hoef te werken en niet in de caravan de draden van de accupolen hoef te verwijderen. Ik denk erover om een stekker-aansluiting te maken, met aan de accu vaste draden naar de stekker, en in de caravan en aan de lader eenzelfde contrastekker. Nu ben ik slecht in elektra, wie heeft er een oplossing voorhanden, een idee over de soort stekker en waar die te halen, en ideeën over de eventuele problemen waarmee ik te maken kan krijgen?

Een heel verhaal weer, zo kunnen we weer even voort.
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Di 19 Sep 2006 16:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgende klus was het plamuren van het grote gat aan de buitenkant. Gat was mm of 4 diep, cm of 4 x 2 groot. Ik gebruikte witte polyesterplamuur, en op het eerste gezicht zag het er prachtig uit. Maar inmiddels is het september, en hoewel het veel beter is dan het was, kan je de plek nog erg goed zien. Na de winter nog maar eens kijken.

Vandaag (19-09) ben ik bezig geweest met de openslaande deuren van het voormalig washok. Ik heb ze eruit gehaald en vervangen door een Bruynzeel vouwdeur. Niet echt moeilijk, wel even nauwkeurig werken. Het scheelt ruimte, omdat ik nu geen last meer heb van de draai van de deuren. Alleen wel oppassen wat en hoe ik dingen onderweg achter die vouwdeur zet, hij is veel minder stevig dan de grote, houten klapdeuren (en ook veel minder zwaar, dat scheelt weer).

_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.