"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

bijzondere lekkage!?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ineke Klopper



Geregistreerd op: 11 Feb 2007
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Ma 19 Feb 2007 20:57    Onderwerp: bijzondere lekkage!? Reageren met citaat

Ik bezit een bruine band 350 de luxe 1985 met middenkeuken en had laatst een lekkage via het keukenlampje. Het kastje boven aanrecht/fornuis was niet nat. De elektriciteitdraad door het kastje komt vanuit de foam-binnenbekleding waarmee kastje en dak bekleed is, was nat. Heeft iemand idee waar deze lekkage vandaan komt? het dakluik sluit goed.
Ik hoop op reacties, bij voorbaat dank, Ineke k.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 19 Feb 2007 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik het zou moeten gokken, is het dakluik de eerste boosdoener, die ik de schuld zou kunnen geven van de lekkage. Vaak steekt het snoer voor het keukenlampje over naar de andere kant van de caravan, vlak langs het dakluik. Water gebruikt het kanaaltje van de draad heel makkelijk als transportader.

Meestal kun je het dakluik na een aantal jaren heel makkelijk van het dak af tillen, nadat je de schroeven hebt losgedraaid. De oorzaak daarvan is de uitgedroogde butylkit, die als koeken tussen dakluik en dak wordt teruggevonden. De oplossing is eenvoudig: Verwijder de oude kit, voorzie het luik van nieuwe kit en schroef het luik weer vast.

Meestal zijn de schroeven te vinden onder bijna onzichtbare afdekplaatjes, die met enige moeite met iets scherps uit hun holletje gepeuterd kunnen worden. Ze zitten altijd in de hoeken, en vaak ook nog in het midden van het dakluik.

Succes!
Terug naar boven
Ineke Klopper



Geregistreerd op: 11 Feb 2007
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Di 20 Feb 2007 22:24    Onderwerp: bijzondere Lekkage!? Reageren met citaat

Peter, bedankt voor je antwoord en voor je oplossing.Hij krijgt deze maand een servicebeurt, kunnen ze dat meteen nakijken. groetjes, Ineke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 20 Feb 2007 23:00    Onderwerp: Re: bijzondere Lekkage!? Reageren met citaat

Ineke Klopper schreef:
Peter, bedankt voor je antwoord en voor je oplossing.Hij krijgt deze maand een servicebeurt, kunnen ze dat meteen nakijken. groetjes, Ineke


Graag gedaan Ik hoop, dat ik goed gok, want anders wordt het misschien zwaar zoeken...
In ieder geval kan het geen kwaad om dat dakluik opnieuw in de kit te zetten!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.