"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

stickers voor biod 350 TL de luxe 1982

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alex koeneman
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 25 Jun 2006 20:25    Onderwerp: stickers voor biod 350 TL de luxe 1982 Reageren met citaat

bij wie kan ik de stickers van boid 350 tl de luxe uit 1982 verkrijgen tegen betaling uiteraard.
op mijn wagen zijn ze bijna weggeteerd
voorkant boven en disselbak
en de kleine stickers biod (rood/zwart)
ik zoek ook nog een dakluik
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 26 Jun 2006 03:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
ik zoek ook nog een dakluik

Welkom Alex,
Als je in een caravanshop gaat zoeken vind je er wel een.
Dacht 40 bij 40 cm.
Zijn allemaal standaard dingen.
Ik heb de mijne er een keer afgereden, Biod 350, en het vernieuwen was een fluitje van een cent. Sad
Het was trouwens het derde dakluik in de loop der jaren.
De twee overige dakluiken ( Lander en Sprite) door bros worden van het klikmateriaal, met de veertjes, ben tegenwoordig ook overdreven voorzichtig met open/dicht zetten.
Voor de stickers, zie het eerste draadje in dit onderdeel van het forum.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 28 Jun 2006 23:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Alex,

Laughing Inderdaad staan er aanwijzingen elders op dit forum voor wat betreft stickers. Wij hebben - 350 TL Exclusief - de nieuwe stickers laten maken bij BOSMAN LETTERS in UTRECHT. Zij zijn perfect geworden en sieren (op nog een tweetal stickers na) de BIOD. Niet van de authentieke beschrifting te onderscheiden. Overigens... Surprised Let goed op met het verwijderen van de oude (vergane) stickers. Het is een ..... karweitje. Begin met een stickeroplosser en ga voorzichtig te werk met een plastic instrument, bijvoorbeeld een oude credit-card. Peter suggereert een plamuurmes voor onder andere het verwijderen van kit, maar dat geeft ongetwijfeld krassen - dat is mijn ervaring tenminste. Succes ermee.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 29 Jun 2006 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Peter suggereert een plamuurmes voor onder andere het verwijderen van kit, maar dat geeft ongetwijfeld krassen - dat is mijn ervaring tenminste. Succes ermee.


Dat moet ik inderdaad even aanvullen: Voor het wegscheppen van kit kan een plamuurmes geen kwaad, maar bij het verwijderen van ouwe stickers heb je meer aan een vaak gebruikt plamuurmes, omdat die meestal mooi glad zijn en geen krassen achterlaten.
Terug naar boven
alex koeneman
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 30 Jun 2006 00:20    Onderwerp: hoe een foto in een bricht te plaatsen Reageren met citaat

ik weet alleen niet hoe ik een foto hierbij kan plaatsen van de biod
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jun 2006 17:20    Onderwerp: Re: hoe een foto in een bricht te plaatsen Reageren met citaat

alex koeneman schreef:
ik weet alleen niet hoe ik een foto hierbij kan plaatsen van de biod

Kijk eens hier http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=387
Als dat niet voldoende is, stuur hem dan maar naar mij.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 01 Jul 2006 16:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag een nieuw dakluik geplaatst, ik was binnen een uur helemaal klaar.
De door BIOD gebruikte kit was volledig verdroogd, ik kwam dat ook al op andere plekken tegen....
Op deze forumsite zijn er regelmatig mensen, die in moeilijke (kit)situaties roepen, dat er eerst maar eens advies gevraagd moet worden aan Jeroen Bolks, maar als hij voor '94 daar al de kitten inkocht, ga ik hem dus nooit iets op dat gebied vragen! Wink
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 01 Jul 2006 16:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Vandaag een nieuw dakluik geplaatst, ik was binnen een uur helemaal klaar.
De door BIOD gebruikte kit was volledig verdroogd, ik kwam dat ook al op andere plekken tegen....
Op deze forumsite zijn er regelmatig mensen, die in moeilijke (kit)situaties roepen, dat er eerst maar eens advies gevraagd moet worden aan Jeroen Bolks, maar als hij voor '94 daar al de kitten inkocht, ga ik hem dus nooit iets op dat gebied vragen! Wink

Dan heb jij nu zeker een goed advies Question
Of moeten we daar 12 jaar op wachten Question Wink

PS. Waarom plaats je je bericht in een stickerdraad?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 01 Jul 2006 21:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
kit was volledig verdroogd,

Dat vond ik ook toen ik de caravan ging schoonmaken, waarschijnlijk worden sommige dingen opnieuw afgekit.
Dakluik, schoorsteen en dakranden. (het laatste hebben jullie geen last van Smile )
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 02 Jul 2006 14:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
PS. Waarom plaats je je bericht in een stickerdraad?


Omdat ik heel erg van de hokjes en de vakjes ben Wink

Verder deed ik het ter ondersteuning van de vrager, die hier niet alleen plakplaatjes, maar ook een dakluik binnenbracht.

Met enig goed lezen.... opjagen
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 02 Jul 2006 14:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Dan heb jij nu zeker een goed advies?


Zekers!

Vraag nooit advies aan mensen waarvan nu blijkt, dat ze het 12 jaar geleden ondanks beste weten en kunnen, ook niet wisten... Wink
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 02 Jul 2006 19:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Citaat:
Dan heb jij nu zeker een goed advies?


Zekers!

Vertel het dan maar jazeker jazeker danku danku
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Vr 13 Apr 2007 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Eventjes deze ouwe koe uit de sloot halen.

Onze Happy Hippie Home heeft dus ook de alom bekende verweerde stickers aan de voorzijde boven, de achterzijde onder en op de disselbak.

Het verwijderen was een fluitje van een cent, de achterzijde was door de vorige eigenaar gedaan dus resteerden er voor mij nog twee.

Ik ben begonnen met een stukje hout waarmee normaliter verf wordt geroerd en daarmee heb ik een uur staan krabben zonder iets te beschadigen. Helaas had ik toen slechts het deel links van het woord BIOD eraf en daar werd ik niet vrolijk van.

Dus (toch) maar de föhn gepakt en een plastic ijskrabber. Tot mijn verbazing was deze combinatie dé oplossing want in slechts een kwartier was de gehele sticker eraf. Wel bleven er behoorlijke plekken met lijmresten over maar daar wist ik al een oplossing voor. Even met een doek met wat thinner en ik wreef het er zo af.

Het resultaat is dat er door verkleuring nu spierwitte letters te zien zijn met 3 fraaie witte lijnen waarin onderin ook het woord Oldenzaal goed te zien is. Op foto's is dat niet zichtbaar dus is het zinloos er een te plaatsen.

Morgen eens kijken of de disselkast dezelfde behandeling goed doorstaat.

En de aanvulling:

Ook de disselkast werd probleemloos ontdaan van de sticker.

Toen kwam ik op het geniale idee om het vuil aan de rand van de stickers aan de beide zijkanten te verwijderen met thinner.

Kom dus nóóit met thinner op de sticker zelf! De bruine strepen en de naam BIOD veranderen direct in bruine onherkenbare vormen Evil or Very Mad De bruine verf wordt nl. door de thinner opgelost Exclamation

Ik kon dus ook een sticker aan de zijkant verwijderen en omdat een kant wel en de andere kant niets geen gezicht is, heb ik ze beide maar verwijderd.

Lastig voor passanten om te weten welk merk caravan er achter mijn auto hangt maar ach, het zal me een zorg zijn. Smile
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.