"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Waarheen, waarvoor leidt de weg die we moeten gaan?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Di 29 Jun 2004 22:42    Onderwerp: Waarheen, waarvoor leidt de weg die we moeten gaan? Reageren met citaat

Vakantietijd, caravantijd. Waar gaan de Biods deze zomer naar toe?

Nog anderhalve week en we gaan naar Tjechië. Bijna drie weken lang.
Een paar daagjes hier, een paar daagjes daar, een stukje verder; we slenteren door Zuid-Bohemen. En is het weer er te bar en boos dan gaan we gewoon de andere kant op. Zoals we altijd al hebben gedaan met onze trekkerstent.

Nu wordt het luxe en toch mobiel. Voor ons de eerste keer met een caravan. Bij toeval een Biod. Bewust gekozen voor de Extase. Na vroeger klassieke automobielen nu een klassieke caravan. Enthousiast de winter aan het klussen gegaan. Komt volgens mij nooit af, maar we zijn er klaar voor.

Bijzonderheden:

Een brede vensterbank gemaakt aan de achterkant met daar onder een kast over de de volle breedte van het bed. Is de bank eenmaal een bed dan caravanbreed luikje open en je rolt een matrasje en een dekbed zo uit de dekbedkast over het bed. We zijn hierdoor voor een langslaper wel dwars gaan liggen.

We maken gebruik van een dun matrasje van Ikea om op de bankkussens te leggen. Over dit matrasje zit aan weerszijde een onderlaken. Deze onderlakens zitten aan elkaar genaaid waardoor het net een grote kussensloop is. Comfortabel, schoon en lekker makkelijk.

Onder deze dekbedkast zit tussen de banken een schuifplank. Tafel omlaag, plankje uit de kast schuiven, klaar.

We hebben de tafel ingekort van 100 naar 70 cm. Hierdoor hebben we meer leefruimte. Met z'n tweeën hebben we geen grote tafel nodig.

Auto:

Helaas geen klassieker, uit praktische overweging. Wel een nieuwe.
Gekozen voor Renault Clio 1.6.
Waarom?
Is compact voor de rest van het jaar.
Krachtige motor, kan het gewicht van 750 kg met gemak aan.
Trekkracht maximaal maar liefst 1200 kg.
En de enige compacte auto met een maximale kogeldruk van 75 kg! (vele andere auto's in de compacte klasse blijven steken op 50 of hooguit 60 kg, sommige halen niet eens de 50 kg!)
Voor ons deze hoge kogeldruk van belang omdat wij een topkeuken hebben.

Tent:

Geen voortent, hebben we verkocht. Wel een luifel.
Erbij gekocht een luifel van 2 x 2,5 m, zit in een zak aan de caravan op de tentrail. Kan daar dus blijven zitten. Geen natte boel in de caravan. Vergelijkbaar met een Omnistore zonder buis. Een buis kan niet omdat een Extase een bolle dak heeft.

Tot zover ons plaatje voor de komende vakantie.

We zijn benieuwd naar het verhaal van anderen.
_________________
Janine & Dick, BIOD Extase 2L 1972.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 29 Jun 2004 23:12    Onderwerp: Re: Waarheen, waarvoor leidt de weg die we moeten gaan? Reageren met citaat

Wij blijven deze zomer thuis. Nu ik niet meer werk, laten we het hoogseizoen voor wat het is.
Dit weekend wel naar boer Aad (SVR) in Leimuiden.
Van vorig jaar heb ik nog een fotoverslag staan op het web:
http://www.hio.ft.hanze.nl/mele/2003vak/dm/dm.htm

Dick Extase schreef:
We maken gebruik van een dun matrasje van Ikea om op de bankkussens te leggen.

Wij hebben sinds kort ook een 'rol', lekker makkelijk Idea
Zo'n dun matrasje zoeken wij ook nog. Weet je nog welk model het is?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 29 Jun 2004 23:37    Onderwerp: Re: Waarheen, waarvoor leidt de weg die we moeten gaan? Reageren met citaat

Dick Extase schreef:


Tot zover ons plaatje voor de komende vakantie.

We zijn benieuwd naar het verhaal van anderen.


Ik heb mijn vakantievoorgevoeloverpeinzingen al proberen te uiten in het bericht: <Inspiratielekkage>, (elders in "babbel")

Wij weten het nog stééds niet, maar aangezien wij op 30 meter van een stoplicht wonen met alleen maar een keuzemogelijkheid tussen links- of rechtsaf, zal dáár de uiteindelijke beslissing wel vallen. Het is ons eerder overkomen

indewar babbel indewar
Terug naar boven
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Vr 02 Jul 2004 10:25    Onderwerp: dekmatras Reageren met citaat

Dag Lex,

Kijk, kijk, Leimuiden, dat komt wel heel dicht bij Alphen aan den Rijn in de buurt, maar boer Aad ken ik niet.

Het matrasje van Ikea heet dekmatras Sultan Talliden.
Eventueel terug te vinden via www.ikea.nl.
Kijk bij bedden - matrassen - dekmatrassen.
De lengte is altijd 200 cm.
Voor de breedte kan je kiezen uit 80, 90, 140 of 160 cm.
De prijzen beginnen bij 13 euro tot 39 euro.
Niet vermeld is de dikte. Deze is ongeveer 2,5 cm.
Er zijn ook matrasjes van 7 cm, maar dat is wel heel veel extra volume.

Prettig weekend!


Dag Peter,

Als je kort door de bocht wil zijn zou ik voor rechtaf kiezen.
Schuw je niet wanneer een ander jouw pad kruist, kies dan voor linksaf.

Ben benieuwd naar je keus.


Groeten uit Alphen aan den Rijn.
_________________
Janine & Dick, BIOD Extase 2L 1972.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Anja



Geregistreerd op: 10 Mei 2004
Berichten: 12
Woonplaats: Oosterhout

BerichtGeplaatst: Vr 02 Jul 2004 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij zouden met de Biod Bambi gaan camperen. Toen kwam onverwachts een vkantie naar Indonesie op ons pad. Het blijft dus bij weekendjes uitproberen, 1 hebben we eral gehad, met veel storm en regen. Enige lekkage langs de rail van de voortent. Dat wordt ws kitten denk ik.
Ik kijk wel uit naar nog een weekend weg.
_________________
Anja
BIOD Bambi 69
Bezoek ook eens mijn Oldtimer caravan en camper club en klets gezelig mee of wissel ervaringen uit op: http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=260395
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 03 Jul 2004 00:04    Onderwerp: Re: dekmatras Reageren met citaat

Dick Extase schreef:

Dag Peter,

Als je kort door de bocht wil zijn zou ik voor rechtaf kiezen.
Schuw je niet wanneer een ander jouw pad kruist, kies dan voor linksaf.

Ben benieuwd naar je keus.


Groeten uit Alphen aan den Rijn.


IJs en weder dienende gaan we twee keer links, eerste rechts, einde rechts,einde links, tweede rechts, voor de Mac links of rechts, dus daar de A27 op.

Het kan ook zijn, dat we dat niet doen en meteen vanaf St. Walrick op toernee gaan... kortom, we zijn er nog niet uit.

Stel, dat we het allemaal overleven, lever ik jullie wel een mooi verslag...
Terug naar boven
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Za 03 Jul 2004 13:37    Onderwerp: Reageren met citaat

De Expert blijft nog even binnen tot het Biodweekend zich aankondigd.
Nog even 2 weekjes op zee werken en dan trekken we met 2 Orions (1972 en 1982) er op uit naar Tjechië. We maken een tussenstop in Kassel op een camping aan de Fulda en de dag er op stomen we door naar Cheb (Tjechië) op een camping aan een stuwmeertje. Het plan is dan om langzaam af te zakken via Plzen en Ceský Budejovice naar het Lipno meer (tegen Oostenrijk).
De bedoeling is om het volgende jaar met een paar Biods naar Tjechië te gaan,want beide Orionbezitters hebben ook een Biod!
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 03 Jul 2004 16:57    Onderwerp: Re: dekmatras Reageren met citaat

Dick Extase schreef:
Kijk, kijk, Leimuiden, dat komt wel heel dicht bij Alphen aan den Rijn in de buurt, maar boer Aad ken ik niet.
Wij staan er nu. http://www.straat-hof.nl
Citaat:
Het matrasje van Ikea heet dekmatras Sultan Talliden.

Die heb ik ook gekocht. Hij vormt met de dekbedden een mooie compacte rol. Er is nauwelijks verandering in het ligcomfort. Desondanks zijn we er erg tevreden over.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 06 Jul 2004 21:07    Onderwerp: Re: dekmatras Reageren met citaat

Lex M schreef:
Het matrasje van Ikea heet dekmatras Sultan Talliden.
Hij vormt met de dekbedden een mooie compacte rol. Er is nauwelijks verandering in het ligcomfort. Desondanks zijn we er erg tevreden over.

Hier is de rol, afgedekt met een fleece-dekentje. In de rol zitten het dekmatrasje en 2 slaapzakken.



Bed opmaken en afbreken is nu een fluitje van een cent.
ola
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Di 06 Jul 2004 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er praktisch uit Lex, zo'n matrasrol.
Wij hebben hem op dezelfde plaats, maar hebben er een kast omheen verzonnen.
Het dekmatras hebben wij niet gekocht om het ligcomfort te verhogen, maar het houdt onze nieuwe bankkussens schoon en het bed opmaken gaat inderdaad veel gemakkelijker. Doordat we een soort dekbedhoes om het matrasje heen hebben blijft het onderlaken prima op z'n plaats en je keert het matrasje om en hebt weer een schoon onderlaken.
_________________
Janine & Dick, BIOD Extase 2L 1972.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.