"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Broodje AAP verhaal over toename gewicht van een BIOD?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 27 Mei 2007 16:31    Onderwerp: Broodje AAP verhaal over toename gewicht van een BIOD? Reageren met citaat

Sad Bij een onlangs bezoek aan een caravandealer om wat spullen te halen voor de renovatie van mijn dochter's caravan - een Eriba PUCKIE - kreeg ik het met de verkoper en een paar klanten over de BIOD. De verkoper bezweerde bij hoog en een stuk lager dat een BIOD jaarlijks in gewicht toeneemt. Ik dacht dat hij een gebbetje maakte, maar hij beweerde dat, omdat een BIOD is gebouw van polyester en dit materiaal poreus zou zijn, een BIOD jaarlijks in gewicht toeneemt door vochtopname in het polyester-materiaal. Nu neemt mij BIOD 400 TL wel jaarlijks in gewicht toe, maar dat ligt meer aan de 'zooi' die wij meeslepen. Sinja Bakkeren helpt niet. Is dit nu een Broodje AAP verhaal of heeft de goede man ergens gelijk? Cool Voor diegenen die op vakantie gaan, een prettige vakantie en voor september... tot ziens op het BIOD-weekend in Limburg.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Zo 27 Mei 2007 18:59    Onderwerp: Re: Broodje AAP verhaal over toename gewicht van een BIOD? Reageren met citaat

. De verkoper bezweerde bij hoog en een stuk lager dat een BIOD jaarlijks in gewicht toeneemt". Wat een onzin, dus een plastic emmer zou dan ook lekken als een mandje. de poreusheid van kunststof ontstaat pas najaren door invloed van de zon. waardoor het vuile stof gelegenheid krijgt om binnen te dringen, nu heb ik het over 2/100ste van een milimeter, om dit tegen te gaan moet een polyester caravan regelmatig in de was moet worden gezet. IK heb zelf een BIOD 400 van 21 jaar oud en is kortgeleden gekontroleerd op vocht en is kurkdroog!! Helaas heeft ook die verkoper de klok horen luiden,...........
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 27 Mei 2007 20:56    Onderwerp: Reageren met citaat

In theorie zou het natuurlijk wel kunnen, indien de wand door de ouderdom wat poreus is. Het gewicht lijkt me minimaal. Maar bij zonnig en/of droog weer is het ook zo weer verdwenen.
Dan moet je deze twee liter water hebben, die hebben zeker een hele tijd in de deur van onze Expert meegereisd! Ze mochten eruit toen ik een (afwaterings)gaatje in de deur heb geboord....


_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 26 Jun 2007 23:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Hij heeft de klok inderdaad horen luiden en bedoelt dat de hoogte van een polyester caravan elk jaar minder wordt. rotfl rotfl
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bleekie



Geregistreerd op: 12 Jul 2005
Berichten: 62
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun 2007 11:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu begrijp ik ook waarom er zoveel tupperware schepen zinken. Wat voor schip zou die verkoper zelf hebben?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.