"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ladenbak in 400 TL

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Interieur (wandbekleding, vloer, meubels en stoffering)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2006 21:05    Onderwerp: Ladenbak in 400 TL Reageren met citaat

Op aanvraag van Cees van der Mast plaats ik hier de volgende foto's en tekst:

Vijf foto's van de manier waarop ik of Jola niet meer op de knieën moet om iets uit een keukenkastje te pakken.


Oude situatie keukenkastje.



Oude situatie 2.



Twee balkjes en een plaatje 8mm triplex met ladegeleiders.[/i]


Nieuwe ladebak van berkentriplex en gaten voor gewichtsbesparing.


Eindresultaat en nooit meer op de knieën.

Met excuses voor het feit dat het me niet lukt om de foto's hier rechtstreeks te laten zien. Ligt waarschijnlijk aan Mijn Album.
Nu wel Smile Fotoos gekopieerd naar eigen stek. Lex M
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2006 22:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Frank,

Ik vind dat het zo aardig te bekijken is. Ik ga binnenkort de juiste manier opzoeken om foto's direct te plaatsen. Intussen doen we het maar zo. Groetjes,
Cees
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2006 23:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is in ieder geval een prachtige lichtgewichtoplossing! Petje af! vrolijk
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 17 Okt 2006 12:15    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Hallo Frank,

Ik vind dat het zo aardig te bekijken is. Ik ga binnenkort de juiste manier opzoeken om foto's direct te plaatsen. Intussen doen we het maar zo. Groetjes,
Cees

Heb je ook een bouwpakket beschikbaar? Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Ma 23 Okt 2006 00:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien een suggestie voor een bouwpakketliefhebber: een apothekerskastinterieur. Heb ik eens gezien bij een collega-caravanner. Bij de keukenleverancier had hij het binnenwerk gekocht van een zgn. apothekerskast en dat geïnstalleerd. Het werkte voortreffelijk. Staat op mijn lijstje van nog eens aan te brengen verbeteringen.
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Michiel



Geregistreerd op: 05 Mei 2006
Berichten: 20
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr 05 Okt 2007 22:09    Onderwerp: Re: Ladenbak in 400 TL Reageren met citaat

Frank Selen schreef:

Vijf foto's van de manier waarop ik of Jola niet meer op de knieën moet om iets uit een keukenkastje te pakken.

Twee balkjes en een plaatje 8mm triplex met ladegeleiders.


Hoe heb je de laden geleiders gemaakt? Gewoon twee balkjes op elkaar, en aan de onderzijde van de krat ook balkjes op de juiste plaats? [Ik heb (gewone, huis) keukenkastjes die ook nog zo lopen; na zo'n 80 jaar deel van de balkjes eindelijk vervangen]. Geen luxe rails of zo?
_________________
-- Michiel de Vries (+ Liesbeth Wortman)

(BB 350TL 1983 + Suzuki Baleno Estate 1.8 )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 05 Okt 2007 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Idea Beste Michiel,

Inderdaad, de geleiders bestaan uit twee hardhouten in elkaar vallende balkjes, dus in de lengte in een L-vorm (gelijke afmetingen) waarvan de ene set links en de andere set rechts gemonteerd worden. Het ene stel (l+r) onder op de (bestaande) plank - tenminste, daar ga ik van uit en de andere aan de onderkant van de bak. Het is even een gehannes om alles juist op z'n plaats te houden, maar eerst de latjes onder aan de bak; dan de onderste latjes op de plank en zodanig dat er een beetje speling is. Ik 'smeer' de latjes - HARDHOUT - af en toe in met een beetje kaarsvet. Ik heb ze laten maken bij een 'echte' timmerman omdat ik vreesde dat het zelf freezen niet zou lukken. Ik zal morgen proberen de tekeningen op te scharrelen. Die kan ik je wel mailen. Stuur jouw mailadres aan: cees.vander.mast@wanadoo dan komt dat wel voor elkaar denk ik. Ik kan dan de oude tekening scannen en in een WORD.doc naar je toesturen. Wink Groetjes, van de hartelijke.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Interieur (wandbekleding, vloer, meubels en stoffering) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.