"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Gedonder
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Over deze webstek (oe-ebsaait)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb 2008 07:49    Onderwerp: Gedonder Reageren met citaat

Beste mensen, de laatste tijd gaat het een beetje mis op dit forum. De oorzaak is een aantal ongelukkige berichten, deels bedoeld, deels onbedoeld.
Ik wil een ieder die leest duidelijk maken dat dit forum 'leeft' dankzij een ZEER beperkt aantal posters. Misschien lezen er wel veel meer mensen mee, maar daar heeft een niet-commercieel forum als dit niets aan.
Naar mijn oordeel is er, uitgezonderd 1 bericht, niets verschenen dat naar mijn oordeel niet door de beugel kan.
Ieder mens is en reageert verschillend van elk ander mens.
Ieders tenen zijn niet even lang. Helaas.
Dat kan betekenen dat een bericht onbedoeld verkeerd geinterpreteerd wordt door iemand anders. Dat is niet te voorkomen. Als je daar niet tegen kunt, moet je niet mee doen.
De consequentie daarvan is dat als er naar mijn oordeel te weinig actieven overblijven, ik stop met dit forum.
Ook heb ik geen zin veel te moeten modereren of via veel prive emails een zaak weer recht te breien.
En ik vraag op dit moment zeker niet aan wie dan ook zich terug te trekken. Wel vraag ik om inleving.
Het woord is nu aan de gebruikers van dit forum.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb 2008 09:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Jammer als je zou stoppen, her en der kom ik nog wel eens wat interessants tegen in het forum.
Ik heb ook geen enkel probleem met de diverse bijdragen, de toon kan af en toe bedoeld of onbedoeld wat scherp zijn, maar ach, dat mag hoor. Niet boos worden, als dat wel dreigt, dan niet reageren en een weekje wachten. Dan gaat het vanzelf weer over. Wink
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb 2008 10:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de vorige schrijver. Het forum is er voor mij om ervaringen te delen, wetenswaardigheden op te doen en vragen te stellen. Jammer dat de toon soms scherp is, wacht even met plaatsen als je merkt dat je tenen op dat moment te lang zijn. Er is niemand mee gebaat om meningsverschillen via een forum te ventileren. Verder: ik ken (bijna) niemand van dit forum persoonlijk, dat maakt inschatten van hoe het bedoeld is extra moeilijk. Ik probeer daarom de toon zo neutraal mogelijk te houden.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb 2008 13:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Zolang het percentage van de forum bezoekers, die hier plezier aan beleeft, ver in de meerderheid is, mag dit forum echt niet verdwijnen. Ik kijk er bijna elke dag naar en als ik iets kan bijdragen, probeer ik dat.
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kees koster



Geregistreerd op: 12 Aug 2007
Berichten: 21
Woonplaats: swifterbant

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb 2008 13:59    Onderwerp: Reageren met citaat

het is in mijn beleving een heldere en informatieve site. Het nadeel van schrijven vind ik, dat het altijd op meerdere manieren kan worden gelezen en ervaren. Echter ook hierbij zijn omgangsvormen een voorwaarde om met elkaar te communiceren, dus vraag om verduidelijking. Ik heb het veel erger meegemaakt!
_________________
Scout TLL 2003
leef het leven wat vrijer
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ber24857



Geregistreerd op: 08 Dec 2006
Berichten: 21
Woonplaats: Swifterbant

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb 2008 15:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Lex,

Het hele BIOD gebeuren bestaat voor mij uit een BIOD caravan en de
(jouw) web-site. Het zou ontzettend jammer zijn als jij er mee stopt.
Er is natuurlijk een verharding in het schrijven merkbaar, caravantrekker.nl is daar een voorbeeld van. Op "onze" web-site, valt dat voor zover ik het bekijken kan gelukkig erg mee. Wij allen zullen alert moeten zijn op personen die niet goed door hebben waarvoor de web-site is bedoeld n.l. uitwisselen van vragen en informatie over BIOD caravans in het bijzonder. Als deelnemer aan dit forum zal ik proberen mee te helpen berichten die een te scherpe kant hebben hierop te wijzen.
Het kan en mag niet de oorzaak zijn om met de web-site te stoppen, de web-site als bron voor vragen en uitwisselen van informatie over onze
gezamenlijke afwijking n.l. de BIOD moet doorgaan tot alle problemen/
vragen zijn opgelost, en dat kan nog wel even duren.

Vriendelijke groeten
Freek
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb 2008 19:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat uit 'Taalzaken', in Dagblad Tubantia van 17 februari j.l.

'Annet', zei Peter, 'zet eens koffie!'
en
Annet zei: Peter, zet eens koffie!'

De leraar zei: 'Mevrouw Klaassen heeft mijn verzoek blijkbaar niet goed begrepen!'
en
'De leraar', zei mevouw Klaassen, 'heeft mijn verzoek blijkbaar niet goed begrepen!'

Einde citaat.

De moraal van het verhaal: Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Natuurlijk gaan we er met zijn allen voor zorgen dat Lex ons met plezier begeleidt. Nu en in de toekomst.

Vriendelijke groet,

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb 2008 20:48    Onderwerp: Gedonder Reageren met citaat

Ik zit ca twee keer per dag op dit forum ingelogd en zag onmiddellijk dat er pijnlijk op tenen werd getrapt. In welke mate er in een reactie door één van de moderators is ingegrepen maakt me niet uit. Een moderator is hiervoor tenslotte aangesteld. Als dit leidt tot correspondentie waarbij door een ieder "mee te genieten" Evil or Very Mad valt neem dan altijd eerst contact op via een e-mail bericht om nader tot uitleg en zo mogelijk tot overeenstemming te komen. Geen mens is zonder fouten en wie de schoen past trekke hem aan. Laat ik dit voorop stellen dat áls zaken als Lex bedoelt (ik neem aan dat het probleem (evt meervoud) wat is opgetreden nooit en never over dit medium wordt beslecht mag en kán worden.

Lex met alle begrip voor je bovenstaande reactie! (en da's een understatement); ik hoop dat je de bijl slechts gebruikt om hout te hakken voor de open haard en niet voor deze schitterende en leerzame sight.

Ik wens alle deelnemers aan dit forum wijsheid en een goed caravan/vakantie seizoen toe.

"kommen Sie gut nach Hause!"

Dan zien velen van ons elkaar "hoffentlich dit jaar bij het BIOD treffen in Schin op Geul.

de Groet'n van:
TenT Mens
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Wim en Gerrie



Geregistreerd op: 31 Okt 2007
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb 2008 23:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Lex,
Inleving lijkt me prima. Doorgaan met de website geeft ons als BIOD-rijders in ieder geval de mogelijkheid om van elkaar te leren en tips uit te wisselen. Ik leer nog steeds. En wat voor BIOD geldt, geldt wat mij betreft ook voor de website en het gebruik: Beter Is Ons Devies. Wanneer ik technische opmerkingen heb zal ik die zoveel mogelijk ventileren. Helaas heb ik omdat mijn BIOD nog vrij nieuw is nog niet zoveel te melden. In ieder geval bedankt voor jouw inzet.
_________________
Voor mijn Nomade BIOD (Blijf Ik Ontzettend Dankbaar)
BIOD Nomade TLHS bouwjaar 2007.
Tot ziens, ergens! Wim en Gerrie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Markparket



Geregistreerd op: 22 Dec 2007
Berichten: 144
Woonplaats: Meppel

BerichtGeplaatst: Za 23 Feb 2008 01:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Lex (en andere medelezers!)

Ik heb even moeten nadenken over je verhaal Lex…

Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum, maar heb wel het een en ander meegemaakt waar jij op doelt.

Wat links en rechts al is geschreven kan ik min of meer wel onderschrijven.

Het is soms moeilijk om te begrijpen uit een tekst wat een ander bedoeld en wat hij/zij er mee wil zeggen. Iemand met een kort lontje (of juist te lange tenen) zou hier dus weer emotioneel op kunnen reageren en het cirkeltje is weer rond, of de negatieve spiraal is geboren!

Dat men het over bepaalde dingen niet eens is lijkt mij geen enkel probleem: zoveel mensen, zoveel meningen. En hoe groter de aantallen zijn, des te groter de kans dat er ergens een lont in een kruidvat ontstoken wordt. Deze wereld is niet zwart-wit, maar heeft een grote verscheidenheid aan prachtige kleur nuances!!!

Nu moet ik jullie heel eerlijk vertellen dat het wat mij betreft best wel mee valt hier op het mooie BIOD forum. Ik zit ook heel actief op een Mercedes forum en daar maak je echt heel andere dingen mee!

Wat ik wel daarbij wil aantekenen is het volgende:

Je mag best van mening verschillen, daar kun je over discussiëren, maar wat absoluut NIET KAN is de discussie in een persoonlijke aanval op een persoon laten verzanden! Dat is absoluut niet toelaatbaar en dient mijns inziens streng aangepakt te worden!

Ik kan het aan de hand van een paar voorbeelden verduidelijken:

Ik heb een vraag gesteld over wieldoppen. Er kwam een aardige discussie los over wieldoppen, al dan niet van de sloop, al dan niet origineel. Prima! Ieder zijn mening en ieder werd ook gewoon in zijn of haar waarde gelaten!

Benno Coopman had een topic over “de lus”….Ook daar waren de meningen verdeeld, maar wat daar dus absoluut niet kon, was dat er denigrerende meningen geschreven werden, m.a.w. dat het dus op de persoon gespeeld werd en ronduit beledigend was.
Dat is niet een deur te ver, maar een hele stad wat mij betreft!!!

Mijn instelling is: leven en laten leven, respecteer elkaar, elkaars meningen en elkaars eigendommen!

Uiteindelijk hebben we gezamenlijk een hobby/passie en dat is toch de BIOD????

Lex, ik moet je eerlijk zeggen dat het de laatste weken er juist een stuk gezelliger op is geworden! Ik ken je (nog ) niet persoonlijk, maar ik zou zeggen:

Laat de afgelopen moeilijke tijd achter je, bezie wat een positieve opbeurende reacties je krijgt en ga lekker door met je mooie site en het forum!

En daarnaast zou ik ook nog willen zeggen dat we soms dingen niet te serieus moeten zien…….Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

En de BIOD gebruiken we toch ook voor ons plezier?

Elkaar met raad en daad te woord staan, helpen waar nodig, maar ook eens met een niet serieuze ondertoon.

Tja, heel verhaal geworden….

Lex, keep up the good work!!

Hartelijke groet,

Mark
_________________
Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
bleekie



Geregistreerd op: 12 Jul 2005
Berichten: 62
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Za 23 Feb 2008 14:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Lex, Kapteinnemo,

Het zou echt zonde zijn als jij er de brui aan zou geven. Ook al is deze CLUB geen club en maakt dit forum geen deel uit van die CLUB toch is dit forum de bindende faktor van al die mensen die de BIOD een warm hart toedragen. Misschien komt het ook wel dat jij vaak als eerste op de hoogte bent van nieuwtjes, niet alleen over Biod maar ook over alles wat de caravan in zijn algemeenheid aangaat (fietsen achterop-adepten). Wij hebben het als nieuwkomers in Biodland erg gewaardeerd in dit forum wordt erg to-the-point gereageerd, weinig ge-o-ha"t en niet op de man gespeeld. Wij zouden het als een groot verlies ervaren als dit forum zou verdwijnen.

Groeten Hans & Thea
_________________
Biod 420THL voortgetrokken door een Seat Alhambra 20VT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Za 23 Feb 2008 18:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Meningsverschillen dienen over de inhoud te gaan. Indien er gereageerd wordt op de persoon gaat het mis. Naar mijn idee worden er zaken tussen de regels gelezen die er niet geschreven zijn of die niet bedoeld worden. Helaas hebben twee forumleden zich teruggetrokken. Twee leden die een grote inbreng hebben gehad. Ik hoop dat ze zich weer aanmelden!
Op het moment vind ik dat er -voor dit forum- veel gereageerd wordt. Ik weet dat er ook perioden zijn dat er dagen niks geschreven wordt. Maar ook dan vind ik dit forum heel zinnig. Het blijft toch een opslagplaats van veel kennis en kunde. Je weet ook dat er met je meegedacht wordt indien je vragen stelt.
Conclusie: Met zijn allen op een positieve manier doorgaan, ik doe mee! Smile
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 25 Feb 2008 23:30    Onderwerp: Reageren met citaat

BEN terug... Wink
Terug naar boven
kees koster



Geregistreerd op: 12 Aug 2007
Berichten: 21
Woonplaats: swifterbant

BerichtGeplaatst: Ma 25 Feb 2008 23:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het nog eens nagelezen en e.e.a. op mij in laten werken. Ik kom tot de volgende conclusie:
Lex doet heel veel, is informerend, allert, neemt stelling, maar op basis van , m.i. feiten. Dat vind ik waardevol. Een ieder wordt in zijn/haar waarde gelaten. Het gaat om de feiten, de informatie en een ieder zingt, zoals hij/zij gebekt is. Laten we dat accepteren en in waarde schatten. Dat geeft m.i. de eigenheid van deze site. Wij hebben een gemeenschappelijke hobby, de Biod in al zijn/haar facetten. Laten we dat zo houden.
groeten, Kees
_________________
Scout TLL 2003
leef het leven wat vrijer
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 25 Feb 2008 23:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
BEN terug... Wink


Tuuuurlijk!!
Super!!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Over deze webstek (oe-ebsaait) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.