"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

voortent

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
m.krechting



Geregistreerd op: 19 Jan 2004
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jan 2004 22:48    Onderwerp: voortent Reageren met citaat

Wie heeft er ervaring met het kopen van een luifel/voortent voor een Nomade. Uiteraard hebben we de folder van Van der Horn en Isabella al in huis, maar wellicht past een Karsten voortent ook. Wie heeft er dus ervaring, graag een reactie.
Marcel Krechting
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jan 2004 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Marcel, welkom hier.
Ik weet bijna zeker dat een Karsten mogelijk is. Eerstens omdat ik een praktijktest van de Nomade gelezen heb (ik dacht in Vakantiekriebels en Vrije Tijd), waarbij een Karsten-tent gebruikt werd. Ten tweede omdat Karsten op maat maakt.
Waar je ook eens zou kunnen kijken, is http://www.tenhoope.nl.
Hij maakt ook op maat. Hij heeft een luifel die met wat extra stukken tot voortent te maken is. Dat lijkt mij ideaal.
In hoeverre de Nomade geschikt is voor een standaardvoortent weet ik niet.
Succes.

Btw, hoe was de reis naar de Duitse Oostzeekust?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Do 21 Okt 2004 14:29    Onderwerp: Re: voortent Reageren met citaat

m.krechting schreef:
Wie heeft er ervaring met het kopen van een luifel/voortent voor een Nomade. Uiteraard hebben we de folder van Van der Horn en Isabella al in huis, maar wellicht past een Karsten voortent ook. Wie heeft er dus ervaring, graag een reactie.
Marcel Krechting


Wij hebben sinds 2000 een Karsten opblaas-voortent aan onze Biod 420 TL. Degelijk en staat als een huis. Best handig op te zetten. Wij vinden hem vooral mooi door de vorm en door het ontbreken van gestreepte vlakken en gordijnen. De ramen van een Karsten sluiten met eenvoudige kleppen.
Wel genant als je het kompressortje laat brommen (dik kwartiertje). Is op te lossen met langere slang en kompressor in caravan of auto.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Zo 23 Mrt 2008 23:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hans,

Mark(parket) heeft kortgeleden een 400 gekocht inclusief een Karsten voortent.
Volgens mij weet hij niet hoe je zo'n ding helemaal perfect opzet.
Jij hebt 7 jaar ervaring met zo'n ding.
Ik vermoed dat jij hem tips kunt geven over het hoe en wat.

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 24 Mrt 2008 00:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Wel genant als je het kompressortje laat brommen (dik kwartiertje). Is op te lossen met langere slang en kompressor in caravan of auto.


Brommen is niet genant, het geluid van een compressor aan een Karsten-slang heeft helaas niets met brommen te maken.
En 15 minuten vind ik ook een beetje krap bemeten... Wink

Wie veel op rustige campings staat, heeft liever een rood hoofd van de voetpomp dan van schaamte om de herrie-compressor!

Natuurlijk is de Karsten (voor)tent een mooie tent, hij past mooi bij de rondingen van de BIOD. Toch zou ik zelf liever een Unico Verona van Baco kopen. Die is minstens zo mooi en met Baco is vast wel over rustiger kleuren te praten. En we weten al, dat Baco de tent aanpast aan de vormgeving van BIOD!

Hier kun je die tent/luifel zien:
http://baxvoortenten.nl/index.php?site_id=1&file_id=76
Terug naar boven
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Ma 24 Mrt 2008 11:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben zelf ook een karstenvoortent die met een compressor wordt opgepompt tot 3,5 bar.
Met een kwartier pompen is de zaak geklaard en wat de herrie betreft, valt dat nog wel mee, we staan in de openlucht en e.e.a. wordt nu relaxt opgebouwd, wat wij soms van onze medekampeerders niet kunnen zeggen...

Andere mogelijkheden zijn, opblazen met een persluchtfles van 10 ltr. druk 200 bar met een drukregelaar naar 7 bar met een losse ventielaansluiting, waarmee je de tent op een trektocht toch heel wat keren ( ong. een 25 keer) geluidloos kunt opblazen of de compressor isoleren met isolatiedeken of kistje, dat er overheen gezet wordt tijdens het pompen.
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.