"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kleurcode Bruinband

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jbschuurmans



Geregistreerd op: 01 Sep 2007
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008 17:21    Onderwerp: Kleurcode Bruinband Reageren met citaat

Hallo Biod liefhebbers,

Ben afgelopen maandag bij Marcar geweest in Groenlo om te horen of de RAL -codes van de BruinBander bij hem bekent zijn.

Helaas, hij had alleen die van de driekleur en die heb ik hier ergens al op dit forum zien langs komen.
Marcar adviseert om de specifieke "Bruin-kleur" bij een spuitbedrijf te laten scannen zodat je toch de goeie kleuren op je Biod kunt aanbrengen.
Daarnaast heb ik geïnformeerd bij Avento die dezelfde kleur samenstelling op zijn caravan gebruikte in de periode van '81 tot '86 als de BIOD - Bruin Band. Ook Avento heeft geen RAL - codes beschikbaar.

Of toch maar met de kleurenwaaier van de plaatselijke verfshop?
Groeten--------------JB.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat

JB
Ik ben toendertijd met de deur naar een goede verfzaak geweest. Neem iets groots mee.
Men had er een hele kluif aan, verschillende verflijsten van de diverse fabrikanten nageplozen, te gelig of te wit. De uiteindelijke kleur zat er heel dicht bij, omdat je het wist zag je het kleurverschil soms bij een bepaalde lichtinval.
RAL nr.? Helaas, geen idee. Sad
Via, via, en diep nadenken, komt RAL9001, crême wit, me bekend voor, hang me er niet aan op, en ga goed vergelijken.
Succes.
_________________
Joop, helaas zonder Biod


Laatst aangepast door joop brand op Za 29 Mrt 2008 11:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Za 29 Mrt 2008 00:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ikzelf heb goede ervaringen bij de autolakkenhandel. Een goed bedrijf kan de kleur nagenoeg feilloos namaken.
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 29 Mrt 2008 00:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Om de goede kleur te vinden, moet je soms eerst met een polijstmiddel op de bestaande kleur. Daarna is het een kwestie van een RAL-waaier er bij houden en de meest passende kleur kiezen.
Helemaal origineel is moeilijk te bepalen door de invloed van het zonlicht en het weer...

Je zou het eens kunnen vragen bij Caravancentrum Meerkerk, waar de Avento-kleuren ooit geboren zijn... Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.