"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Camper-trolley

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 17 Jun 2008 12:14    Onderwerp: Camper-trolley Reageren met citaat

Bij de uitbuiter kwam ik de camper-trolley tegen.
http://www.camper-trolley.com
Het pretendeert een alternatief voor de Mover te zijn.
Het product zou al enige tijd op de markt zijn.
Is er hier iemand die er reeds ervaring mee heeft?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Di 17 Jun 2008 19:33    Onderwerp: Re: Camper-trolley Reageren met citaat

Lex M schreef:
Bij de uitbuiter kwam ik de camper-trolley tegen.
http://www.camper-trolley.com
Het pretendeert een alternatief voor de Mover te zijn.
Het product zou al enige tijd op de markt zijn.
Is er hier iemand die er reeds ervaring mee heeft?


Uit tweede hand weliswaar: het is een Deens product met naar ik hoorde een uitstekende grip, maar da's wel duidelijk lijkt me. Tijdens onze eerste vakantie met de BIOD 350 3k kregen we als buur een oprjochte Fries die met z'n RAV4 een joekel van een caravan op een plekje zette die voor mij als beginneling onmogelijk had geweest. Ja het had me gelukt met de aanwezige mover. Hij vertelde dat ie als agrariër gewend was om achter de tractor met twee platte wagens achteruit de stal in te rijden. Dus was de manouvre een fluitje van een cent en stelde vast dat de camper trolley wat hem betreft een betere ontwikkeling is dan de mover. Ik vraag me hetvolgende hierbij af: Hoe werkt de trolley als je een korte bocht/zwaai maakt Wink ? Beide rupsbanden zullen toch moeten draaien en niet dat er één stilstaat Question . Lijkt me forse krachtverschillen te geven op de "voetjes".

Bij mijn mover betekent een bocht maken ook dat één band volkomen op z'n plek blijft staan, wat me ook niet helemaal gezond lijkt. Question
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 17 Jun 2008 19:39    Onderwerp: Re: Camper-trolley Reageren met citaat

tent-mens schreef:
Lex M schreef:
Bij de uitbuiter kwam ik de camper-trolley tegen.
http://www.camper-trolley.com
Het pretendeert een alternatief voor de Mover te zijn.
Het product zou al enige tijd op de markt zijn.
Is er hier iemand die er reeds ervaring mee heeft?


Uit tweede hand weliswaar: het is een Deens product met naar ik hoorde een uitstekende grip, maar da's wel duidelijk lijkt me. Tijdens onze eerste vakantie met de BIOD 350 3k kregen we als buur een oprjochte Fries die met z'n RAV4 een joekel van een caravan op een plekje zette die voor mij als beginneling onmogelijk had geweest. Ja het had me gelukt met de aanwezige mover. Hij vertelde dat ie als agrariër gewend was om achter de tractor met twee platte wagens achteruit de stal in te rijden. Dus was de manouvre een fluitje van een cent en stelde vast dat de camper trolley wat hem betreft een betere ontwikkeling is dan de mover. Ik vraag me hetvolgende hierbij af: Hoe werkt de trolley als je een korte bocht/zwaai maakt Wink ? Beide rupsbanden zullen toch moeten draaien en niet dat er één stilstaat Question . Lijkt me forse krachtverschillen te geven op de "voetjes".

Bij mijn mover betekent een bocht maken ook dat één band volkomen op z'n plek blijft staan, wat me ook niet helemaal gezond lijkt. Question


Op caravan-forum.nl zijn er een draad + vervolg aan gewijd. Daar komt hij er niet positief uit.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Markparket



Geregistreerd op: 22 Dec 2007
Berichten: 144
Woonplaats: Meppel

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun 2008 03:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor dat geld, zelfs de Deense € 600,00 vind ik het wel behoorlijk Mickey-Mouse!

@Tentmens: kan je niet beide wielen laten draaien?

Ik kan met de Reich Mover 1 of 2 wielen via een laten we maar zeggen Solex aandrijfrol aansturen.

De caravan kan dus om de as draaien Surprised
_________________
Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun 2008 10:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Markparket schreef:
Voor dat geld, zelfs de Deense € 600,00 vind ik het wel behoorlijk Mickey-Mouse!

@Tentmens: kan je niet beide wielen laten draaien?
De caravan kan dus om de as draaien Surprised


Mogelijk is mijn verhaal onduidelijk daarom nog ff nadere uitleg; als ik de bediening van de Reich met "de kromme pijltjes" druk draait er één solex rol. De caravan draait dan om de as, maar de stilstaande band schuift over het rubbervlak ter grootte van een sigarendoosje Shocked .
Op de straat of een mooie grasmat op de camping dat maakt wel verschil.

De zender is éénkanaals, dus beide banden draaien met gelijke snelheid, of er wordt slechts één wiel aangedreven. Ergo: draai de caravan niet een halve slag in de rondte op slechts één aangedreven band.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun 2008 11:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Het leuke van de Reich is, dat je twee van die kromme pijltjes kunt indrukken, waardoor het ene wiel tegengesteld draait aan het andere, zodat de caravan om de as draait en geen putten veroorzaakt in grasmatten en zachte paden. Wink

Ken je die mogelijkheid niet?
Want zoals jij het beschrijft, draait je caravan niet om de as, maar op een wiel...
Terug naar boven
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun 2008 12:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Het leuke van de Reich is, dat je twee van die kromme pijltjes kunt indrukken, waardoor het ene wiel tegengesteld draait aan het andere, zodat de caravan om de as draait en geen putten veroorzaakt in grasmatten en zachte paden. Wink

Ken je die mogelijkheid niet?
Want zoals jij het beschrijft, draait je caravan niet om de as, maar op een wiel...


Dus tóch een beginneling! Moet wel een hoop leren. Idea Heb dank Peter Embarassed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.