"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod Klassiekers Club is geboren; de eerste stapjes komen
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo 29 Aug 2004 23:53    Onderwerp: BIOD Reageren met citaat

Peter
Het zal waar en zeker zijn.
gr Bob Wink galant
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Ma 30 Aug 2004 23:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste betrokkenen en geďnteresseerden,

Sinds een jaar dat ik over een Biodcaravan beschik en op het forum actief ben, ben ik de wens van een echte Biodclub een paar keer tegen gekomen. Ik heb gemerkt dat het gevoel er is, maar dat het moeilijk naar buiten komt. Hier wilde ik iets aan doen. Dat deed ik door de stoute schoenen aan te trekken en te komen met een plan voor een club. Mijn idee over het hoe en waarom heb ik op het forum geplaatst en aan iedereen overgelaten om erop te reageren. Deze reacties heb ik niet bekritiseerd. Ik heb ze gehoord en er wat mee gedaan.

Tegelijkertijd dat ik het nieuws van de Biod Klassieker Club op het forum naar buiten heb gebracht ben ik gaan lobbyen om aan bestuursleden te komen. Ik heb Lex en Abel gevraagd en op verzoek ook Jeroen en Wim benaderd. Abel, Jeroen en Wim reageerden positief op mijn voorstel, daarmee was een basis gelegd.

Maar de reacties op het forum, van Lex en van Jeroen dat de club er zou moeten zijn voor alle Biods heeft mij doen twijfelen of ik wel moet blijven vasthouden aan het idee dat de club er alleen zou moeten zijn voor oude Biods. Ik vond dit geen beslissing meer voor mij alleen. Immers hebben al drie mensen “Ja” gezegd op mijn oorspronkelijke idee. Dus heb ik aan deze drie mensen mijn dilemma voorgelegd: gaan we verder met een club voor klassieke Biods, voor alle Biods of een compromis van een club voor alle Biods met een hoekje voor de oudjes. Helaas is er geen meerderheid bereikt voor een van de voorstellen.

Het idee van een club die toegankelijk is voor alle Biods heb ik, zoals ik al hierboven schreef, niet aan de kant geschoven. Lex opperde dat ik Cees eens moest vragen of hij deel wil nemen aan het bestuur. Cees reageerden enthousiast, maar het is er (nog) niet van gekomen dat hij en Lex plaats willen nemen in een bestuur van een club voor Biods.

Tot zover speelden alles zich af buiten het forum. Niet om geheimzinnig te doen of om anderen buiten te sluiten, maar vanwege privacy. Om met goed fatsoen iemand te vragen en de veiligheid te bieden om “Nee” te zeggen. Daarnaast is alle correspondentie tussen elkaar heel openlijk geweest. Iedereen kreeg een kopie van de berichten die werden verstuurd.

Het forum komt weer in beeld wanneer Cees zijn reacties op het forum plaatst. De forumleden vallen ergens midden in het bovenstaande verhaal en reageren verbaasd.
Om uitleg te geven over wat zich heeft afgespeeld en omdat er iets te melden valt zal ik dit bericht ook plaatsen op het forum. Uiteraard krijgen alle betrokkenen persoonlijk dit bericht toegestuurd.

Nu er na een maand nog geen duidelijkheid bestaat over een eenheid dat een basis kan vormen voor de oprichting van een club geef ik de term “Club” terug. Wie dat wil mag zich sterk maken voor een Biod Club. Wanneer een Biod Klassiekers Club opgericht zal worden dan hoor ik dat graag.
Hopelijk werkt het Biodweekend stimulerend om te discussiëren of en hoe er ook een “Biodclub” moet komen naast bestaande zuilen als het “Biodweekend” en de “Biodsite”. Hopelijk is de sfeer er broederlijk en groeit het enthousiasme om de handen ineen te slaan.
Een eerste steen is gelegd, nu nog het cement om de boel bij elkaar te houden. Handen uit de mouwen!

Iedereen bedankt voor het meedenken en gestelde vertrouwen!
Deze energie is niet verloren maar vormt het begin van wat komt, al is dat niet meteen morgen.

Met vriendelijke groet,

Dick Slingerland
_________________
Janine & Dick, BIOD Extase 2L 1972.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 31 Aug 2004 00:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Dankjewel, Dick! Ik ben blij met deze verduidelijking!
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 08 Sep 2004 20:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Dick,
Klare taal, maakt veel duidelijk.
joop brand
(Reageer nu pas, kwam vandaag terug uit Mecklenburg-Vorpommern.)
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Vr 17 Sep 2004 09:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is op het Biodweekend in een gesprek met wijze mannen voorzichtig geconcludeerd dat het voorlopig heel moeilijk is om een Biodclub op te richten. Mooi hier aan is als je bedenkt dat er zonder zo'n club al een verenigd gevoel bestaat door o.a. deze site en het biodweekend.
_________________
Janine & Dick, BIOD Extase 2L 1972.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
antonzwart



Geregistreerd op: 09 Mei 2004
Berichten: 34
Woonplaats: Doetinchem

BerichtGeplaatst: Za 18 Sep 2004 12:21    Onderwerp: Reageren met citaat

De vorige schrijver meldde:
Citaat:
Er is op het Biodweekend in een gesprek met wijze mannen voorzichtig geconcludeerd dat het voorlopig heel moeilijk is om een Biodclub op te richten. Mooi hier aan is als je bedenkt dat er zonder zo'n club al een verenigd gevoel bestaat door o.a. deze site en het biodweekend.


Zonder de 'wijsheid' van die mannen in twijfel te willen trekken stel ik mijn vraagtekens bij die conclusie. Ik zou geneigd zijn te denken dat een rechtspersoon handig is om belangen te verenigen. Wat zijn die belangen?
Zonder volledigheid te pretenderen: volgens mij:
Het opzetten / onderhouden van een kwalitatief hoogstaand platform voor mensen die zaken met elkaar willen uitwisselen;
Het opzetten en onderhouden van van een kennisbank aangaande alle BIOD-zaken;
Een organisatie die verantwoordelijkheid neemt voor leuke activiteiten (weekends, workshops, en nog veel meer ruimte voor goede ideeen);
Een organisatie die fondsen beheert, werft voor voorgenoemde activiteiten (sponsoring etc.)
Gemeenschappelijk voordelig materialen of onderdelen in- en verkoopt;
Enzovoort.....

Wat is het probleem? Wie wel of geen lid mag worden? Laat het geinteresseerde (aspirant-)lid zelf bepalen wat hij van zo'n organisatie (club, vereniging) verwacht.
Financieel? Laat de geinteresseerde asp.leden zeggen wat het hun waard is. Menskracht? Gezien de deelname aan de discussie zijn er wel mensen die het idee verder uit willen werken voordat er een concreet voorstel aan geinteresseerden wordt voorgelegd.

Dat laatste is belangrijk: Een discussie op een forum is wel nuttig en interessant maar soms wat vrijblijvend. Ik stel voor dat een aantal mensen de koppen bij elkaar steken om het idee en de ins en outs op een rij te zetten. Ik wil daar zelf ook een bijdrage aan geven omdat ik een voorstander van een stevige club ben. Als iemand hier ook brood in ziet, reageer dan en vervolgens kunnen we kijken of het haalbaar is. De conclusies kunnen vervolgens aan de deelnemers / bezoekers van het forum gemeld worden om het draagvlak te onderzoeken. Als dit niet tot een geleidelijke oprichting leidt, dan heeft volgens mij verdere discussie niet zo'n zin. Maar nu mag je dat zeker nog niet beweren.

Groet,
Anton Zwart
[/i]
_________________
Biod Extase 4L 1968
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.