Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
benno coopman
Geregistreerd op: 09 Feb 2007 Berichten: 238 Woonplaats: ENSCHEDE
|
Geplaatst: Za 22 Mrt 2008 00:11 Onderwerp: |
|
|
Hallo C.M.
Jouw vraag over dat gewicht was inderdaad een eenvoudige, maar zoals te doen gebruikelijk in dit forum, komen er allerlei items om de hoek kijken die er zijdelings mee te maken hebben waardoor het allemaal wat gewichtiger wordt.
Een accu en/of een tweede gasfles is gewicht en daarom mag het hier misschien. Ik heb met mijn vannetje wel een max. gewicht van 1150 kg. waardoor deze zaken minder knijpen.
Wat ik toch persé wil is het gewicht zo laag mogelijk te houden.
Op het moment dat ik er achter kwam dat ik gemakkelijk met een groene gasfles 8 weken weg kon had ik dus nog maar één fles.
Voor mijn Zibro grilletje heb ik een apart flesje.
Een mover heb ik niet, dus daarvoor geen accu nodig.
Wat betreft de route naar Toscane.
Heen gaan we over Innsbrùck, de Brenner en dan eerst naar de Adriatische kust. Het is begin mei en willen warmte!
Dan verder naar het zuiden, langs de Toscaanse kust weer naar boven, richting waar jij zit.
Dan via Milaan naar Zwitserland. Daar willen we ook een keer heen.
Het is dan half juni en dus mooi weer in Zwitserland. Niet tegenspreken s.v.p.
Ook een goede pasen gewenst.
Benno. _________________ BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion. |
|
Terug naar boven |
|
|
Markparket
Geregistreerd op: 22 Dec 2007 Berichten: 144 Woonplaats: Meppel
|
Geplaatst: Di 27 Mei 2008 02:58 Onderwerp: |
|
|
Belofte maakt schuld
Ben met de 400 TL naar de weegbrug geweest....
Volgens de toemalige folder was het eigen gewicht 710 Kg
De man waar ik hem van kocht was al eens naar een weegbrug gegaan en vertrouwde het niet....en terecht...
De caravan is destijds RDW herkeurd en er werd een zwaardere as onder gezet (1150 KG)
Nu recentelijk ben ik naar de weegbrug geweest.
Asdruk was 910 KG
Totaal 990 KG
Derhalve kogeldruk 80 KG
Ik had in en op en aan de caravan:
Mover, inclusief zware accu en lader/druppelaar
Compleet servies, bestek, pannen ed
Skottel van 18 KG (de meest uitgebreide)
2 volle gasflessen
reservewiel en steun
30 meter electrakabel
reserveonderdelen
Porta Potti
Watertank (half gevuld)
Radio/cassette
oven
DVD
en nog wat zaken
Afijn:
Alleen de kleren, toiletspullen, proviand en tent erin en dan ben ik klaar
Als ik voor voornoemde zaken die in de caravan zaten 100 KG reken dan zou het leeggewicht op 810 KG komen, altijd nog 100 KG meer als destijds opgegeven
Maar aangezien de caravan nieuw al meer woog (volgens het nieuwe kenteken leeg 820 KG) ga ik er van uit dat er geen gewichtsstoename is door vocht oid.
En door de zwaardere as van 1.150 KG heb ik nog een riante marge over voor verdere belading
Ik ga dus met een gerust hart weg met de BIOD _________________ Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!! |
|
Terug naar boven |
|
|
C.M. van der Mast
Geregistreerd op: 13 Aug 2004 Berichten: 130 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 27 Mei 2008 10:46 Onderwerp: |
|
|
Marparket schreef, en overigens bedankt voor de reactie: Citaat: | De caravan is destijds RDW herkeurd en er werd een zwaardere as onder gezet (1150 KG) |
Bij deze zin is de volgorde wel van enig belang, namelijk werd 1. de caravan door de RDW herkeurd en 2. er werd een zwaardere as onder gezet. Of was het 2 en daarna 1. Met andere woorden: werd het kentekenbewijs aangepast met aangeven van het hogere totaal toelaatbaar gewicht van 1150 kg.? Dan is er geen vuiltje aan de lucht. Indien niet, dan is het bij controles toch oppassen geblazen.
Mijn kentekenbewijs geeft aan: Massa leeg: 711 kg., laadvermogen 289 kg., dus totaal 1000 kg. Dus daar zullen we toch enigzins binnen moeten blijven of niet al te gek overschrijden. Wanneer wij in Nederland 'toeren' dan gaan de fietsen in de caravan, dus dan zal het een pietsie meer zijn dan toegestaan. Naar het buitenland gaan er geen fietsen mee, dus...
Tot ziens op het BIOD-weekend? _________________ BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944). |
|
Terug naar boven |
|
|
Markparket
Geregistreerd op: 22 Dec 2007 Berichten: 144 Woonplaats: Meppel
|
Geplaatst: Di 27 Mei 2008 12:35 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig werd in mijn geval de goede volgorde aangehouden!
Eerst werd de zwaardere (1.150 KG) as gemonteerd en daarna is de caravan door de RDW opnieuw gekeurd.
Volgens het kenteken:
Massa leeg: 820 KG
Max massa: 1150 KG
Laadvermogen: 330 KG
Een ieder begrijpt dat ik dus hartstikke happy hiermee ben en graag eens een controle wil hebben _________________ Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!! |
|
Terug naar boven |
|
|
C.M. van der Mast
Geregistreerd op: 13 Aug 2004 Berichten: 130 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 27 Mei 2008 15:08 Onderwerp: |
|
|
Markparket schreef: Citaat: | Gelukkig werd in mijn geval de goede volgorde aangehouden! | . Veel plezier ermee, dat spreekt vanzelf en fijne vakantiedagen, door de 'gewichtige' toename dus geen problemen meer. Groetjes, _________________ BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944). |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Di 27 Mei 2008 20:46 Onderwerp: |
|
|
@ Markparket:
Wat heeft dat grapje je gekost en was de herkeuring een ingewikkelde zaak, of regelde de assenmonteur dat voor je?
Als je niet op het forum over geldzaken wil schrijven, peebee me dan, please... |
|
Terug naar boven |
|
|
Markparket
Geregistreerd op: 22 Dec 2007 Berichten: 144 Woonplaats: Meppel
|
Geplaatst: Vr 13 Jun 2008 01:10 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | @ Markparket:
Wat heeft dat grapje je gekost en was de herkeuring een ingewikkelde zaak, of regelde de assenmonteur dat voor je?
Als je niet op het forum over geldzaken wil schrijven, peebee me dan, please... |
Sorry voor het late antwoord Peter!
Druk met mijn andere cluppie en natuurlijk de zaak....
Geld heb ik geen probleem mee om over te praten, behalve mijn pincodes natuurlijk
Misschien dat ik het verhaal niet duidelijk genoeg heb beschreven, maar de vorige en eerste eigenaar is dus met zijn caravan naar de weegbrug gegaan (direct na nieuwlevering in 1989), waarna BIOD er een zwaardere as onder gezet heeft en de caravan bij de RDW heeft laten herkeuren...
Over die kosten kan ik je dus niks vertellen....
Ikzelf heb de caravan ook laten wegen omdat er wat modificaties waren aangebracht zoals een mover, een zware accu en lader bv.
Vandaar dat ik ook naar de weegbrug gegaan ben, met een zeer bevredigend resultaat dus _________________ Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Vr 13 Jun 2008 12:07 Onderwerp: |
|
|
Okee, dankjewel!
Dan ga ik tzt toch maar eens contact opnemen met triorep. Misschien kennen zij een goed pad om onze caravan te upgraden... |
|
Terug naar boven |
|
|
arie engels
Geregistreerd op: 16 Feb 2006 Berichten: 170 Woonplaats: ridderkerk
|
Geplaatst: Vr 13 Jun 2008 17:07 Onderwerp: as verzwaren |
|
|
he peter kijk eens op
http://www.handelsonderneming-g-rietveld.nl/index.php?cat_id=30
Voor de prijs van een keer lagers vervangen bij triorep koop je een hele nieuwe as !!!
Hartelijke groeten ,
Arie Engels _________________ een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5 |
|
Terug naar boven |
|
|
cerbere
Geregistreerd op: 28 Sep 2005 Berichten: 634 Woonplaats: Rijswijk z-h
|
Geplaatst: Vr 13 Jun 2008 19:39 Onderwerp: |
|
|
Dat is een kale as. Dan komt er nog heel wat bij. _________________ Groetjes Bianca en Roy
2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017 |
|
Terug naar boven |
|
|
arie engels
Geregistreerd op: 16 Feb 2006 Berichten: 170 Woonplaats: ridderkerk
|
Geplaatst: Vr 13 Jun 2008 21:57 Onderwerp: |
|
|
cerbere schreef: | Dat is een kale as. Dan komt er nog heel wat bij. |
Beste Roy,
Zoals je op het plaatje kan zien is het inklusief lagers,remtrommel een zo.
dus wielen los, remkabel los, 4 bouten waarmee as aan het frame zit los ,en je kan de as er onderuithalen en de nieuwe er onder steken.
ergo geen extra kosten hoor !
de as is helemaal compleet !
groeten,
Arie Engels _________________ een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5 |
|
Terug naar boven |
|
|
cerbere
Geregistreerd op: 28 Sep 2005 Berichten: 634 Woonplaats: Rijswijk z-h
|
Geplaatst: Za 14 Jun 2008 00:14 Onderwerp: |
|
|
Datzelfde had ik ook bij triorep gezegd toen mijn as gereviseerd moest worden.
Zij zeiden dat het niet zomaar ging.
Ik vertelde ook dat een as-ruil goedkoper zou zijn.
Volgens hun dus niet.
Er zouden allerlei dingen nog bijkomen.
De as zou ook geen peitz as zijn enzo. _________________ Groetjes Bianca en Roy
2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017 |
|
Terug naar boven |
|
|
Markparket
Geregistreerd op: 22 Dec 2007 Berichten: 144 Woonplaats: Meppel
|
Geplaatst: Za 14 Jun 2008 00:53 Onderwerp: |
|
|
Op het gevaar af dat ik iets doms zeg, alhoewel ben ik bij voorbaat ge-excuseerd omdat ik blondT ben
Een torsie-as is een torsie-as denk ik zomaar.
Ik vergelijk het even met banden:
Als ik een auto heb met velgen waar 185/70-14 banden op moeten dan ben ik aan de maatvoering gehouden en maakt het verder niet uit of ik een Vredestein, Kleber, Michelin of Pirelli koop.
Bij die assen zijn er toch ook bepaalde maten/waarden?
Dan kan er toch geen probleem zijn om binnen de zelfde maatwaarden een ander merk as te kiezen, behalve dat er misschien een andere verings en dempings karakteristiek (bv) zou kunnen zijn? _________________ Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Za 14 Jun 2008 12:59 Onderwerp: |
|
|
Dankjewel allemaal voor het meedenken!
Onder mijn caravan zit een as, die 1500 kg mag dragen, dus is het vooral een administratieve klus. Bovendien moet het onderstel dringend een grote controlebeurt ondergaan, zodat ik weer tien jaar alles zelf kan bijhouden
Bij Triorep hebben ze veel ervaring met de RDW, zij kunnen me dus ook vertellen, of dit via hen kan gaan lukken.
Na een nieuwe as volgt altijd een nieuwe volledige keuring, behalve als de originele typekeuringspapieren nog valide zijn, dan kan het hele traject administratief en zonder nieuwe as Voor het valide houden van dat papierwerk moet een jaarlijks bedrag betaald worden en Marcar heeft er voor gekozen, om dat niet meer te doen.
Vandaar mijn idee om eens bij Triorep te gaan informeren, misschien kennen zij nog een ander pad. Maar eerst even sparen...! |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Vr 01 Jul 2011 21:16 Onderwerp: |
|
|
Uit nieuwsgierigheid de caravan laatst op m'n werk laten wegen.
Het is een weegbrug tot 50 ton, met een foutmarge van 25 kg.
Dus dat moest wel lukken.
Viel me dus zwaar tegen, maar dat was normaal zei men.
De Lander Graziëlla woog toendertijd 960 kg, met de spullen die s'winters in de caravan bleven, wat ik al veel vond.
Biod 420TLH.
Wat niet is meegewogen.
Kleine hoeveelheid kleding.
Krat met etenswaren en drank.
Water en één gasfles.
Campinggidsen etc., ook aardig zwaar.
Wat zat er in/op/aan de caravan?
Kleding
Radio met grote boxen.
Twee electrokabels 15 mtr en 45 mtr.
Reservewiel plus ophanging.
Twee stoelen met tafel.
Luifel met zijwanden en voorwand plus allu. stokken.
Krat met boeken.
Mover met accu plus toebehoren, (C-tek, Schaudt booster)
Easy-level plus toebehoren.
Stophout en het krikje (nu overbodig)
Camera, om aan te koppelen.
Boiler.
Magnetron.
Wringer
Twee grote caravanspiegels.
Resultaat: 1200kg.
Veel spullen gaan naar de auto,
zoals stoelen en tafel, luifel en toebehoren, wringer.
De caravan blijft zeker onder de 1200 kg als we op reis zijn.
Ook auto plus caravan laten wegen, 2900 kg.
Afgelopen weken heeft die ouwe kar (305000 km)geen klap verkeerd gegeven.
Afkloppen. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|