"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Tijdelijk uitvallen van 12 V van groep

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Wo 23 Apr 2008 22:15    Onderwerp: Tijdelijk uitvallen van 12 V van groep Reageren met citaat

Als wij 's avonds zo een uur of twee met het licht aanzitten dan valt de groep aan de voorkant uit. Aangesloten verbruikers ca. 50 watt (12 V). Na ongeveer een halve minuut kan ik het licht weer aandoen door de schakelaar voor de betreffende groep uit en in te schakelen. Volgens de gebruiksaanwijzing van de omvormer (Avento 25 digitaallader) mag maximum 8 ampere per groep worden aangesloten. Ik zit met die 50 watt dus nog maar op de helft van het toegestane vermogen. Zou het een automatische zekering kunnen zijn? Volgens de gebruiksaanwijzing zijn het 230 V- en het 12 V-circuit elk met automaten gezekerd. Kan je zo'n automaat ook controleren?
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 23 Apr 2008 23:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Het kan van alles zijn, zoals een slechte soldering die nu begint te etteren, maar inderdaad ook een minder werkende automaat, en daarmee houden de mogelijkheden nog niet op... Sad

Twee jaar geleden heb ik mijn digitaallader "aan de wilgen gehangen" omdat het ding na elke reparatie weer andere fouten vertoonde.
Mede daarom ben ik volledig overgestapt op zonnige energie Wink
Terug naar boven
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Wo 23 Apr 2008 23:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Het kan van alles zijn, zoals een slechte soldering die nu begint te etteren, maar inderdaad ook een minder werkende automaat, en daarmee houden de mogelijkheden nog niet op... Sad

Ik was er al bang voor. Sad
Citaat:
Twee jaar geleden heb ik mijn digitaallader "aan de wilgen gehangen" omdat het ding na elke reparatie weer andere fouten vertoonde.

Waar werden de reparaties uitgevoerd, bij de dealer of bij een electronicabedrijf?
Citaat:
Mede daarom ben ik volledig overgestapt op zonnige energie

Dat kan naar mijn ervaring ook verkeerd aflopen. Mijn zonnepaneel is er mee opgehouden, en vervangen vind ik te duur. Ik sta toch meestal aan de paal, een paar dagen kan ik wel overbruggen met mijn accu.
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 24 Apr 2008 00:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Door Caravancentrum Meerkerk wordt een ruilapparaat geboden en de jouwe wordt dan ingenomen. Dat ruilapparaat is hersteld door een electronicahersteller. Op zich een slimme service, maar al die apparaten zijn gewoon oud... Als je het één herstelt, gaat het volgende stuk.. ;-(

Op zonnepanelen heb je erg lang garantie, als ik het wel heb...

Als ik opnieuw voor de keuze zou staan, zou ik toch gaan voor de vrijheid van een prijzig zonnepaneel...!

Overigens ga je waarschijnlijk geen gelijke vinden voor die aventolader, want dat ding was zijn tijd ver vooruit.
Je zou eens kunnen kijken op http://www.schaudt-gmbh.de/
Terug naar boven
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Do 24 Apr 2008 00:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Overigens ga je waarschijnlijk geen gelijke vinden voor die aventolader, want dat ding was zijn tijd ver vooruit.
Je zou eens kunnen kijken op http://www.schaudt-gmbh.de/

Zover ben ik nog lang niet, een halve minuut per avond zonder licht is nog wel te overkomen. Zolang het niet erger wordt, gooi ik er geen geld tegenaan. Ik ga van de winter wel eens kijken of de automaat nog wel in orde is. En zoals je zei, het is een geavanceerd apparaat dat aan alle eisen voldoet, voordat ik dat de deur uitdoe, moet het vrijwel niet meer te repareren zijn.
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.