"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fietsenrek

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Di 03 Jun 2008 19:55    Onderwerp: Fietsenrek Reageren met citaat

Hallo,
Ik zou graag horen wat de ervaringen en aanbevelingen zijn voor een fietsenrek voor twee fietsen voor volwassenen. Voorop, op de dissel? Welk merk? Achterop? Welk merk? Zelf te monteren of beter om het te laten doen? Door wie?

bij voorbaat dank,

met vriendlijke groet,

Paul Jansen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 04 Jun 2008 01:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Hierover is al veel geschreven in diverse fora...
De uitkomst van voorkeuren is als volgt:
1] in de caravan of in de auto
2] op de auto
3] op de dissel
4] achterop

Kijk ook eens hier:
www.caravanhandboek.nl
Terug naar boven
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Za 27 Sep 2008 23:51    Onderwerp: Op dissel Reageren met citaat

Ik heb zo'n rekje voor twee fietsen op de dissel gemonteerd en dat is ons zeer goed bevallen. Met verstandig laden (voortent etc. in de auto, alleen lichte spullen in de kisten, de wijnvoorraad achterin, weinig water voorin enzo) is de kogeldruk zo'n 50 a 60 kg. De dissel van mijn 400 TL 1992 is er lang genoeg voor.
En de fietsen zijn er snel en makkelijk af te halen en op te zetten door drie riempjes los te maken of weer vast. Parkeren van auto met caravan is meestal wel ergens mogelijk buiten het centrum, in twee tellen fietsen eraf en op je gemak het centrum van een stad inpeddelen, een museum of kathedraal (Noord Spanje) bezoeken of langs de boulevard rijden. Werkelijk ideaal, met de fietsen op het dak zoals ik vroeger had deed je dat niet zo makkelijk. Eraf wel, maar weer erop.....
Een klein (zeer klein) nadeel is dat je er een fiets af moet halen om de disselkast ver genoeg open te kunnen zetten om water bij te vullen of de gasfles open te zetten.

groeten,

Paul
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.